Ο αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας, Νεκτάριος Σαντορινιός, εγκαινίασε τη νέας μονάδας αφαλάτωσης στο νησί της Νισύρου, που πραγματοποιήθηκε με επιδότηση της γενικής γραμματείας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής.
Κατά τη διάρκεια της ομιλίας του στην τελετή εγκαινίων σημείωσε την διαφορετική λογική που ο Πρωθυπουργός είχε εκφράσει για την Νησιωτικότητα, πριν περίπου 3 χρόνια, πάνω στην οποία δομήθηκαν οι πολιτικές αυτής της Κυβέρνησης για τα νησιά, ενώ εκτενώς περιέγραψε τις πρωτοβουλίες που έλαβε το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την αντιμετώπιση της έλλειψης νερού στα νησιά του Αιγαίου. «Το ζήτημα της υδατικής αυτονομίας αποτελούσε για πολύ καιρό κύριο πρόβλημα για την ανάπτυξη πολλών νησιών, ενώ παράλληλα, η μεταφορά νερού με υδροφόρα για την κάλυψη των αναγκών, στοίχιζε στο κράτος 5 εκ. ευρώ» τόνισε, προσθέτοντας ότι «στοίχημα της κυβέρνησης ήταν να πάψει η υδροφόρα να μεταφέρει νερό και να έχουν τα νησιά μας ποιοτικό και αρκετό νερό, όλο τον χρόνο, με τη δημιουργία μόνιμων υποδομών».
«Υλοποιήσαμε ένα μεγάλο σχέδιο επαύξησης αλλά και τοποθέτησης και λειτουργίας αφαλατώσεων στα περισσότερα άνυδρα νησιά του Αιγαίου, φέρνοντας και θεσμικές αλλαγές, έτσι ώστε τα νησιά μας να έχουν τις κατάλληλες υποδομές που θα φέρουν την ανάπτυξη και την πρόοδο. Από την εφαρμογή αυτών των πρωτοβουλιών, εξοικονομήθηκαν πόροι περίπου 4,5εκ που, μέσω της Γενικής Γραμματείας Αιγαίου, θα διοχετεύονται πάλι πίσω στα νησιά και θα επαν-επενδύονται σε αναγκαία έργα που χρειάζονται», πρόσθεσε.
Ο υπουργός τόνισε επίσης, ότι μέσω του Ειδικού Αναπτυξιακού του Νοτίου Αιγαίου, δόθηκαν 2,5 εκ. ευρώ για την αναβάθμιση του λιμανιού του Μανδρακίου, το οποίο βρίσκεται στο στάδιο της μελέτης, ενώ από το πρόγραμμα «Φιλόδημος» δόθηκαν 1,5 εκ. ευρώ για έργα ύδρευσης στους οικισμούς Εμποριού και Νικείων.
Τέλος, αναφερόμενος στο μεταφορικό ισοδύναμο, είπε ότι με το συγκεκριμένο μέτρο επιδοτήθηκε το κόστος μεταφοράς των κατοίκων για τις μετακινήσεις τους με πλοία και αεροπλάνα, ενώ δόθηκαν αναπτυξιακές ευκαιρίες στα νησιά, αφού επιδοτήθηκε επίσης το κόστος μεταφοράς των προϊόντων των επιχειρήσεων και το κόστος μεταφοράς των καυσίμων.