Σε μια προσπάθεια να δούν για λίγο οι τουρίστες την πόλη από την πλευρά των ντόπιων, το Άμστερνταμ ξεκίνησε μια τουριστική καμπάνια με τίτλο «Παντρευτείτε έναν κάτοικο του Άμστερνταμ για μια μέρα». Αυτή είναι μία από τις πολλές ιδέες που προτείνει ο οδηγός “Untouist Guide to Amsterdam”, σε συνεργασία με τον οργανισμό μάρκετινγκ της πόλης και τις τοπικές επιχειρήσεις.
Ο οδηγός τάσσεται με χιούμορ στην υπηρεσία της καταπολέμησης του προβλήματος του υπερατρισμού. Ενθαρρύνει τους τουρίστες να επισκεφθούν για να εξερευνήσουν τα λιγότερο γνωστά μέρη της πόλης, μαζί με τους ντόπιους.
Εκτός από το “Marry an Amsterdammer” έχουν ξεκινήσει και δραστηριότητες όπως η βόλτα με βάρκα από πρόσφυγες και η αλιεία πλαστικών στο κανάλι, η απομάκρυνση χόρτων από αστική αγροικία και η συνοδεία ηλικιωμένων σε περίπατο. Σύμφωνα με το σχετικό ρεπορτάζ του Guardian, από τον Ιούνιο έως τον Ιανουάριο, οι επισκέπτες μπορούν να θέτουν υποψηφιότητα κάθε μήνα, έναντι 100 ευρώ για έναν γαμπρό ή νύφη. Στην σχετική “τελετή” οι νύφες περπατούν κάτω από κόκκινο χαλί με ψεύτικα λουλούδια, το «ζευγάρι» ανταλλάσσει φθηνά δαχτυλίδια και στο τέλος δίνουν μια αγκαλιά αντί για φιλί.
“Η ιδέα είναι ότι οι τουρίστες όχι μόνο τρέφονται από την πόλη, αλλά μπορούν επίσης να χτίσουν μια σύνδεση με τους ανθρώπους που ζουν εδώ”, δήλωσε η Jona Rens, ιδρύτρια του “Wed and Walk”, του εκκλησιαστικού παρεκκλήσιου όπου πραγματοποιούνται ψεύτικοι γάμοι. Το Wed and Walk πραγματοποιεί ψευδείς γάμους για τουρίστες από το 2015.
Σημειώνεται ότι το 2018 το Άμστερνταμ υποδέχθηκε 21 εκατ. επισκέπτες με αποτέλεσμα να δημιουργηθούν καμπάνιες όπως η «Enjoy and Respect» κατά της ούρησης σε δημόσια θέα και της απόρριψης σκουπιδιών.