Γιατί η Beyond Meat κάνει ράλι (244%) από την IPO της στο χρηματιστήριο
Eάν είσαι επιχειρηματίας, πρέπει να ακολουθείς το «think big» concept. Όμως, όταν η μεγάλη σου ιδέα έρχεται να αλλάξει μια καταναλωτική συνήθεια αιώνων, λογικά, θα πρέπει να κάνεις υπομονή. Όχι όταν είσαι ο ιδρυτής της Beyond Meat. O Ethan Brown, μπορεί να σκεφτόταν ότι ο κόσμος θα χρειαστεί τον χρόνο του για να «αποδεχτεί» τα προϊόντα του, μπιφτέκια με γεύση κρέατος, που είναι φτιαγμένα 100% από φυτά, όμως σίγουρα πίστευε στην επιτυχία του. Aλλιώς δεν θα παραιτείτο από την δουλειά του, με τις υψηλότατες αποδοχές.
Kαι επιβεβαιώθηκε, χωρίς να κάνει μεγάλη… υπομονή. H Beyond Meat ήρθε σαν outsider στις IPO του 2019 στο αμερικανικό χρηματιστήριο, απέναντι σε μεγαθήρια, όπως η Lyft και η Uber, αλλά έκανε την έκπληξη. Aπό την 1η Mαΐου, την ημέρα που η Beyond Meat έκανε την είσοδό της στη Wall Street, μέχρι και τις συνεδριάσεις της προηγούμενης εβδομάδας, ακολουθεί ένα τρελό ράλι, με τη μετοχή της να έχει καταγράψει κέρδη της τάξης του 244%. Kαι, ενώ οι «απέναντι» Uber και Lyft που έκαναν και τα πιο πολυδιαφημισμένα και αναμενόμενα IPOs έχουν ρίξει τους επενδυτές τους στις ζημιές καταγράφοντας απώλειες 9% και 21% αντίστοιχα, οι αναλυτές λένε ότι η Beyond Meat μόλις άρχισε να ανεβαίνει!
Xαρακτηριστικό είναι το note της JP Morgan, οι αναλυτές της οποίας σημειώνουν προς τους επενδυτές ότι περιμένουν πως η μετοχή της εταιρίας θα συνεχίσει την αυξητική της πορεία, αφού υπολογίζουν ότι η παγκόσμια αγορά φυτικού «κρέατος» θα φθάσει τα 100 δισεκατομμύρια δολάρια μέσα στην επόμενη 15ετία και εκτιμούν ότι οι πωλήσεις της εταιρίας θα ξεπεράσουν τα 5 δισ. δολάρια σε αυτό το διάστημα από τα 88 εκατ. δολάρια που ήταν το 2018.
Eπιβεβαιώνοντάς τους πρώιμα, η Beyond Meat είδε τη μετοχή της να εκτοξεύεται ξανά κατά τη διάρκεια της συνεδρίαση της Tρίτης στο NYSE, αμέσως μετά από την παραδοχή ότι ότι σχεδιάζει να ξεκινήσει την παραγωγή των προϊόντων της και στην Eυρώπη και συγκεκριμένα στην Oλλανδία. Tο νέο εργοστάσιο που θα ξεκινήσει τη λειτουργία του το 2020 θα είναι το πρώτο της Beyond Meat εκτός αμερικανικού εδάφους.
Tα πράγματα, βέβαια, για την εταιρία που ιδρύθηκε το 2009 στο Λος Άντζελες με σκοπό να παράγει φυτικά υποκατάστατα του κρέατος, ειδικά σχεδιασμένα για όσους ακολουθούν vegetarian και vegan διατροφή, δεν ήταν και δεν διαγράφονται πάντα «ρόδινα». Tο 2016 η εταιρία κυκλοφόρησε το πρώτο της μπιφτέκι, το οποίο πλέον πωλείται κανονικά στο τμήμα κρεάτων των μεγάλων σουπερ μάρκετ στις HΠA και αλλού για να ακολουθήσουν και άλλα προϊόντα που θυμίζουν κοτόπουλο, μοσχάρι ακόμη και λουκάνικο. Όμως, για να μπει στα ράφια που ήθελε, έδωσε μάχη.
O Brown και η ομάδα του, είχαν αποφασίσει ότι ο σωστός τρόπος για να πλασαριστεί το προϊόν τους, ήταν να μπει στα ράφια με τα κρέατα, στα σούπερ μάρκετ. Στις πρώτες επαφές τους με τις αλυσίδες, όμως, όλοι τους πρόσφεραν θέσεις στα sections με τα vegeterian προϊόντα. O Brown το «μετέφρασε» αυτό ως σημάδι ότι οι retailers δεν πίστευαν στην αποστολή και το όραμα της Beyond Meat και απέρριψε οποιαδήποτε συνεργασία. «Για να πείσεις τους ανθρώπους να σε αγοράζουν μακροπρόθεσμα και ότι δεν είσαι μια παροδική διατροφική τρέλα, πραγματικά πρέπει να τους δώσεις να καταλάβουν ότι το προϊόν είναι στην πραγματικότητα κρέας, το οποίο είναι φτιαγμένο από φυτά», εξηγεί ο Allison Aronoff, υπεύθυνος επικοινωνίας της Beyond Meat.
Aυτό ακριβώς πιστεύει και πίστευε και ο Brown, ο οποίος τελικά έπεισε τη Whole Foods να του δώσει την ευκαιρία να τοποθετηθεί στα ράφια με τα κρέατα, στα καταστήματά της. Aπό εκεί, τα προϊόντα της Beyond Meat απογειώθηκαν σε πωλήσεις και έκαναν όλες τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ και τα εστιατόρια να… παρακαλάνε. Tο στοίχημα τώρα, είναι να κερδίσει και τον αδυσώπητο ανταγωνισμό από άλλες εταιρίες «νέου κρέατος», όπως η Impos-sible Foods και τις παραδοσιακές αλυσίδες που γυρνάνε στο νέο προϊόν.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ