Σε εξέλιξη βρίσκονται οι διαδικασίες για τη δημιουργία ενός ενιαίου φορέα εκπροσώπησης της ακτοπλοΐας, μετά τη χθεσινή ξεχωριστή συνεδρίαση των διοικητικών συμβουλίων της Ένωσης Επιχειρήσεων Ναυτιλίας (ΕΕΝ) και του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού ναυτιλίας (ΣΕΕΝ), στις οποίες συζητήθηκαν οι διαδικασίες συγχώνευσης των δυο φορέων.
Η ΕΕΝ αποφάσισε γενική συνέλευση των μελών της στις 5 Αυγούστου με θέμα ημερήσιας διάταξης την έγκριση τροποποίησης του καταστατικού λόγω συγχώνευσης ΕΕΝ και ΣΕΕΝ. Ανάλογη απόφαση έλαβε και ο ΣΕΕΝ.
Μεταξύ άλλων αποφασίστηκαν ότι τα μέλη του νέου φορέα θα είναι πλοιοκτήτριες ή διαχειρίστριες εταιρείες που έχουν επιβατηγά-οχηματαγωγά πλοία της ακτοπλοΐας, επιβατηγά-οχηματαγωγά πλοία διεθνών πλόων, πλοία κρουαζιέρας και φορτηγά οχηματαγωγά πλοία με ελληνική ή κοινοτική σημαία καθώς και με τρίτη σημαία (μη κοινοτική) εφόσον αυτά είναι ελληνικών η κοινοτικών συμφερόντων.
Στην περίπτωση αυτή θα απαιτείται ωστόσο ομόφωνη απόφαση του διοικητικού συμβουλίου.
Συμφωνήθηκε ακόμα το διοικητικό συμβούλιο του νέου σωματείου να είναι 14μελές με την ψήφο του προέδρου να μετρά διπλά σε περίπτωση ισοψηφίας.
Στο διοικητικό συμβούλιο η ακτοπλοΐα θα εκπροσωπείται με πέντε μέλη, τα ταχύπλοα με ένα μέλος, ενώ τρία μέλη θα έχουν οι εταιρείες που εκπροσωπούν διεθνείς πλόες. Επίσης με τέσσερα μέλη θα εκπροσωπείται η κρουαζιέρα ενώ με ένα μέλος η κατηγορία “φορτηγά-οχηματαγωγά”.
Να σημειωθεί ότι κάθε πρόεδρος θα έχει δικαίωμα εκλογής μόνο δυο συνεχόμενων θητειών ενώ για δυο θητείες ο πρόεδρος θα προέρχεται από τον κλάδο των ferries (ακτοπλοΐα και διεθνείς πλόες) και για μία θητεία από τον κλάδο της κρουαζιέρας.
Σε ό,τι αφορά την εκπροσώπηση και το δικαίωμα ψήφου των μελών του νέου σωματείου προτείνεται ένα μεικτό σύστημα με βάση υπολογισμού τους κόρους αλλά και τη χωρητικότητα επιβατών.