“Στρατηγικός μας στόχος είναι ο ακαδημαϊκός χάρτης να περιλαμβάνει ιδρύματα πραγματικά αυτόνομα, αυτοδιοικούμενα, αξιολογούμενα, ανταγωνιστικά, εξωστρεφή και σε κοινό βηματισμό με την αγορά εργασίας” τονίζει σε συνέντευξή της στην εφημερίδα “Καθημερινή” η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως.
Επισημαίνει ότι η αναδιάταξη του ακαδημαϊκού χάρτη έγινε χωρίς ακαδημαϊκά κριτήρια, χωρίς να λαμβάνεται υπόψη η αξιολόγηση των εν λόγω ιδρυμάτων, χωρίς μελέτες σκοπιμότητας και βιωσιμότητας. Και, ακόμη, χωρίς καν μέριμνα για την κατοχύρωση επαγγελματικών δικαιωμάτων. “Η πρόθεσή μας είναι να ενισχύσουμε εντός των νέων συγχωνευμένων ιδρυμάτων, τον τεχνολογικό χαρακτήρα των τμημάτων που προέρχονται από τα πρώην ΤΕΙ. Με στοχευμένες παρεμβάσεις στήριξης, όπως η ενίσχυση τωνμ εργαστηρίων” σημειώνει.
Για τον τρόπο διοίκησης των ΑΕΙ η κ. Κεραμέως είπε ότι θα αλλάξει και στο πλαίσιο αυτό μελετάται, η επαναφορά των Συμβουλίων Ιδρύματος, στα οποία συμμετείχαν διαπρεπείς ‘Ελληνες του εξωτερικού, αφού πρώτα προχωρήσει η αναμόρφωση του πλαισίου λειτουργίας τους, καθώς και η επαναφορά του θεσμού του γενικού γραμματέα στα ΑΕΙ.
Αναφερόμενη στην κατάργηση του ασύλου υπογραμμίζει ότι τα πανεπιστήμιά μας έχουν μετατραπεί σε ορμητήρια βίας και ανομίας. “Χωρίς ασφάλεια, δεν υπάρχει ελεύθερη διακίνηση ιδεών και ακαδημαϊκή ελευθερία, ενώ υπονομεύεται και η εκπαιδευτική διαδικασία” υπογραμμίζει και συμπληρώνει “Η πολιτεία οφείλει να διασφαλίσει το κατάλληλο ακαδημαϊκό περιβάλλον για την αναβάθμιση του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου, σε συνθήκες αξιοπρέπειας και ελευθερίας. Για να επιτευχθεί αυτό, οι δημόσιες αρχές θα πρέπει να είναι σε θέση να επεμβαίνουν στον χώρο του πανεπιστημίου για κάθε αξιόποινη πράξη”.
Τέλος, για το εξεταστικό σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ, η υπουργός Παιδείας, δηλώνει ότι δεν θα αιφνιδιάσουν κανένα ειδικά τα παιδιά της Γ’ Λυκείου που έχουν κάνει ήδη το σχεδιασμό τους, υπογραμμίζει όμως ότι “σκοπεύουμε να προβούμε, σε επιμέρους βελτιωτικές κινήσεις για να καταστήσουμε πιο λειτουργικό το ισχύον σύστημα που χαρακτηρίζεται από πλήθος στρεβλώσεων, όπως η εξεταστέα ύλη”.