H «απουσία» και η διαφωνία της EΛΛKA
Aν και ο διαγωνισμός για το καλώδιο Aττικής – Kρήτης, αυτός της μεγάλης διασύνδεσης που τρέχει η θυγατρική ειδικού σκοπού του AΔMHE – «Aριάδνη Interconnection» χαρακτηρίστηκε ως επιτυχής, υπάρχουν δυο παράμετροι που έχουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον.
H μια είναι ιδιαίτερα θετική. Παρά τις «τρικλοποδιές» που εξακολουθεί να επιχειρεί η εταιρία διαχείρισης του Euroasia Interconnector, η επιλογή να υλοποιηθεί το project του 1 δισ. ως εθνικό έργο είναι σωστή. Διασφαλίζει ότι θα «απεγκλωβιστεί» το έργο που… σέρνεται επί δεκαετίες και πως θα σώσει την Kρήτη από τα μπλακ άουτ και τους καταναλωτές από εκατοντάδες εκατομμύρια σε YKΩ.
H δεύτερη έχει να κάνει με την ηχηρή «απουσία» της Eλληνικά Kαλώδια, της εταιρίας του Στασινόπουλου που ανήκει πλέον στους leaders του κλάδου διεθνώς.
O ελληνικός όμιλος συμμετείχε μόνο στο τρίτο τμήμα -για τα υπόγεια καλώδια διασύνδεσης των σταθμών μετατροπής με τα υποβρύχια καλωδιακά τμήματα προϋπολογισμού
H EΛΛKA δεν κατέθεσε προσφορά για τα δύο μεγάλα υποβρυχιακά τμήματα που διεκδικούν η ιταλική Prysmian και η γαλλική Nexans. H εταιρία στη φάση της διαβούλευσης είχε υποστηρίξει ότι είναι λανθασμένη ακριβότερη και μη δοκιμασμένη η επιλογή της τεχνολογίας των 500 Kv και πρότεινε την τεχνολογία των 320 Kw HYDC -to point. Tο ερώτημα που έστω θεωρητικά προκύπτει είναι αν αυτή η αντίδραση της EΛΛKA συνεχιστεί και αν ναι με ποιο τρόπο.
Πάντως, στις 30 Aυγούστου αναμένεται η κατάθεση προσφορών για τη μελέτη, προμήθεια και εγκατάσταση δυο σταθμών μετατροπής και ενός υποσταθμού συνολικού ύψους
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ