Αύξηση της τάξεως του 70% σε σχέση με πέρυσι παρουσίασαν ο αγορές που πραγματοποιήθηκαν στην Τουρκία από τουρίστες στο επτάμηνο Ιανουαρίου-Ιουλίου 2019, όπως δήλωσε στο πρακτορείο ειδήσεων Anadolu ο Σελίμ Σεϊχούν (Selim Seyhun), επικεφαλής της εταιρείας Global Blue της Τουρκίας. «Τα ψώνια αυξήθηκαν λόγω του αυξανόμενου αριθμού επισκεπτών, όχι λόγω του πληθωρισμού», διευκρίνισε ο κ. Σεϊχούν.
Τόνισε ότι οι αγορές των Κινέζων τουριστών αυξήθηκαν κατά 85%, ενώ το μερίδιό τους στις αγορές αφορολόγητων ειδών στην Τουρκία διευρύνθηκε κατά 2% και έφθασε στο 22% την ίδια περίοδο. Πρόσθεσε δε ότι οι Κινέζοι τουρίστες πραγματοποιούν το 40% των αφορολόγητων αγορών τους στην ΕΕ και συνήθως επιλέγουν πολυτελή και παγκοσμίως γνωστά εμπορικά σήματα.
«Για τους Κινέζους, οι ψηφιακές πληρωμές είναι σημαντικές, αν τα ψηφιακά σημεία πληρωμής αυξηθούν στην Τουρκία, οι δαπάνες των Κινέζων θα είναι μεγαλύτερες» ανέφερε.
Οι επισκέπτες από τις χώρες του Κόλπου πραγματοποίησαν το 24% του συνόλου των αγορών των ξένων το επτάμηνο του 2019, ενώ την ίδια περίοδο πέρυσι το ποσοστό ήταν 27%, σύμφωνα με τον Σειχούν.
Στο μεταξύ, οι επισκέπτες του Κατάρ πραγματοποίησαν τη μεγαλύτερη μέση δαπάνη στην Τουρκία με περίπου 6.800 τουρκικές λίρες (1.190 δολάρια) την ίδια περίοδο. Ακολούθησαν οι επισκέπτες από τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα (1.146 δολ) και τη Γερμανία (962 δολ), ανέφερε.
Οι μέσες δαπάνες των Κινέζων επισκεπτών στην Τουρκία ξεπέρασαν τις 5.000 τουρκικές λίρες (890 δολ), πρόσθεσε.
Ο κ. Σεϊχούν δήλωσε ότι οι Κινέζοι και οι επισκέπτες από τις χώρες του Κόλπου συνεχίζουν να δείχνουν ενδιαφέρον για αγορές πολυτελείας.
«Αλλά οι Ευρωπαίοι τουρίστες δεν βλέπουν την Τουρκία ως προορισμό αγορών», είπε.
Οι Ισραηλινοί τουρίστες σημείωσαν τη μεγαλύτερη αύξηση στις αγορές τους με ποσοστό 182%, ενώ οι Αιγύπτιοι, Ιρακινοί και Λιβύοι ακολούθησαν με 161%, 138% και 124%, αντίστοιχα, τόνισε.
Η Global Blue, που ιδρύθηκε το 1980, δίνει τη δυνατότητα σε ξένους για αφορολόγητες αγορές σε 51 χώρες, συμπεριλαμβανομένης της Τουρκίας.