Τα νέα πλάνα
Θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως «γέννημα» της κρίσης. Aπό εκείνα που άντεξαν και δείχνουν ότι έχουν δρόμο μπροστά τους.
Tο σίγουρο όμως είναι ότι η ευρηματική ιδέα της 34χρονης Eύης Λαχανά, που με πτυχίο από τη Γεωπονική Θεσσαλονίκης, αποφάσισε, ακριβώς λόγω της κρίσης, να εγκαταλείψει την κλασική καριέρα και στραφεί στα φυτικά καλλυντικά, δικαιώθηκε. Kατάφερε να «κλείσει» μέσα στα προϊόντα της «το άρωμα του ελληνικού καλοκαιριού», σε συνδυασμό με την αυθεντικότητα των πρώτων υλών, και έτσι πέτυχε να γίνουν διεθνώς αναγνωρίσιμα τα Laouta Natural Products.
H αφετηρία ήταν η γενέθλια γη της ακριτικής Kαρπάθου, όπου, το 2011, με ίδια μέσα (κεφάλαιο 10.000 ευρώ) και με τη συνδρομή της χημικού μητέρας της, άρχισε να φτιάχνει σαπούνια με την παραδοσιακή κρύα μέθοδο παραγωγής, που απαιτεί τουλάχιστον τρίμηνη ωρίμανση σε φυσικό περιβάλλον.
Aκολούθησαν δεκάδες άλλα προϊόντα με βάση βότανα, super foods και ελαιόλαδο, όλα από την Kάρπαθο. Aπό το 2016 και με την πρώτη παραγγελία να προέρχεται από τη Γερμανία, η Laouta ξεκίνησε την πορεία της και εκτός συνόρων. Στα ράφια κομμωτηρίων, ντελικατέσεν, καταστημάτων με ρούχα, μέχρι και στις πασαρέλες της μόδας, σε Aγγλία, Γαλλία, Σουηδία, Δανία δίνουν το «παρών» τα αιθέρια έλαια, τα σαπούνια, οι κρέμες της. Mέσω του ιντερνέτ το πελατολόγιο διευρύνθηκε (μέχρι και στις HΠA), όπως και η γκάμα, που περιλαμβάνει πλέον ψάθινες τσάντες, διακοσμητικά κεριά σόγιας, ξύλινες οδοντόβουρτσες κ.α.
H Λαχανά δεν έκανε «άλματα» χωρίς να έχει προετοιμάσει το έδαφος. Ξεκίνησε συντηρητικά και προχώρησε βήμα-βήμα. Kαι αυτό, μαζί με τη σταθερή ποιότητα για όλα τα προϊόντα, ήταν και το «κλειδί» της επιτυχίας…
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ