Εμφανές έχει αρχίσει να γίνεται πλέον το πλήγμα που έχει υποστεί ο τουρισμός από τις κινητοποιήσεις τον αυτοκινητιστών με τα κρουαζιερόπλοια να παρακάμπτουν τα ελληνικά λιμάνια και να δένουν στη γείτονα Τουρκία.
Το τίμημα μεγάλο με τις απώλειες εσόδων –σύμφωνα πάντα με εκτιμήσεις κύκλων της κρουαζιέρας και της βιομηχανίας- να φτάνουν το 1 δισ. ευρώ ενώ ο αριθμός αυτός μπορεί ακόμα και να ξεπεραστεί.
Από την πρώτη στιγμή αρκετές ήταν οι εταιρείες της κρουαζιέρας που επέλεξαν τελευταία στιγμή, λόγω των κινητοποιήσεων, να αλλάξουν ρότα ή να επιλέξουν διαφορετικές διαδρομές για να μπορέσουν να εγγυηθούν την ασφάλεια των επιβατών.
Οι απώλειες
Voyager of the Seas με 3.500 επιβάτες: Κατέπλευσε στο λιμάνι του Πειραιά την Τρίτη όπου όταν ο καπετάνιος είδε την κατάσταση που επικρατεί, ολοκλήρωσε τον ανεφοδιασμό του πλοίου και συνέχισε το ταξίδι του στην Τουρκία χωρίς να αποβιβάσει καθόλου επιβάτες.
Η Louis Hellenic Cruises η μοναδική που κάνει επιβίβαση και αποβίβαση από τον Πειραιά, προωθώντας ουσιαστικά «Ελληνικούς προορισμούς», έχει υποστεί σημαντική βλάβη. Τόσο την πρώτη μέρα των κινητοποιήσεων των ταξί με το Louis Majesty που αποκλείστηκε στον Πειραιά, όσο και άλλες δύο φορές στο λιμάνι Ηρακλείου (την περασμένη εβδομάδα το Louis Majesty & Louis Cristal), την περασμένη Κυριακή το Louis Cristal, δηλαδή συνολικά 3 φορές σε 4 πλοία, με μέσο όρο επιβατών 1.500 ατόμων ανά πλοίο δηλαδή 7.500 άνθρωποι. Στην πλειοψηφία τους Αμερικανοί & Ευρωπαίοι, οι οποίοι δεν κατάφεραν να κατέβουν και να πραγματοποιήσουν τις εκδρομές τους. Στο λιμάνι Ηρακλείου ουσιαστικά μόνο τα πλοία της Louis έχουν αποκλειστεί.
Και χθες Δευτέρα, στην Κέρκυρα αποκλείστηκε για μερικές ώρες το Calypso που είχε ξεκινήσει από την Κύπρο με 700 επιβάτες.
Από την άλλη, οι αναποφάσιστοι τουρίστες που αναζητούν μια καλή ευκαιρία και προσφορά της «τελευταίας στιγμής» για να κλείσουν τις διακοπές τους, είναι σίγουρο ότι θα απογοητευτούν, θα επηρεαστούν από τα αρνητικά αυτά γεγονότα και θα στραφούν φυσικά στους άμεσους ανταγωνιστές μας που είναι η Τουρκία, Ισπανία, Ιταλία.