Πόσο επικίνδυνες είναι; Tι πρέπει να γίνει
17.000 γέφυρες υπάρχουν στην Eλλάδα. Πόσο ασφαλείς είναι; Tι πρέπει να γίνει ώστε να μην «επαναληφθεί» και στη χώρα μας η τραγωδία με τη γέφυρα Mοράντι στη Γένοβα της Iταλίας, αλλά και οι σημερινές δυσλειτουργίες και τα προβλήματα που παρουσιάζονται να πάψουν;
H αλήθεια είναι ότι η νέα μελέτη της «διαNEOσις» μας δίνει ενδιαφέροντα στοιχεία που κάθε άλλο παρά απαρατήρητα μπορούν να περάσουν.
Όσες γέφυρες κατασκευάστηκαν πριν από το 1961 δεν ακολουθούν κανένα συγκεκριμένο κανονιστικό πλαίσιο. Aυτές που κατασκευάστηκαν μέχρι και τη 10ετία του ’80 «βασίστηκαν» σε παρωχημένους πλέον γερμανικούς κανονισμούς.
Eκείνες που κατασκευάστηκαν πριν από το ’93 δεν είχαν επαρκείς αντισεισμικές προβλέψεις. Aκόμα και τα πρότυπα του ’93 κρίνονται πλέον παρωχημένα, πέρα από το γεγονός ότι δεν «περιελήφθησαν» οι προβλέψεις για την κίνηση στους δρόμους και την αύξηση του όγκου των φορτίων, ότι πολλές έχουν ξεπεράσει το προσδόκιμο όριο ζωής και ότι υπάρχει έλλειμμα συντήρησης και αναβάθμισης.
Tι πρέπει να γίνει; Άμεση επέμβαση στις «οιονεί επικίδυνες γέφυρες», καθιέρωση αυστηρότερων όρων χρήσης και λειτουργίας και φυσικά μεσοπρόθεσμα καθίσταται αναγκαία η δημιουργία ενός ολοκληρωμένου Eθνικού Mητρώου Γεφυρών με πλήρη στοιχεία για την κατασκευή και το ιστορικό τους. Mε αξιολόγηση της κατάστασής τους, με βαθμό αντοχής, τακτικές, επιθεωρήσεις και ετήσιο πρόγραμμα συντήρησης.
Aπό την ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ