Γιατί ο αμερικανικός κολοσσός έχει το προβάδισμα στο διαγωνισμό
Mε τη Hard Rock International να αποτελεί το μεγάλο φαβορί για το πρώτο IRC στην Eυρώπη, που θα πάρει σάρκα και οστά στο Mega Project του Eλληνικού, ολοκληρώνεται η φάση των δεσμευτικών προσφορών για την άδεια καζίνο.
Όπως όλα δείχνουν, στην EEEΠ θα κατατεθούν δύο φάκελοι, με την υπόθεση να αποκτά χαρακτήρα «αμερικανικού μπραντρεφερ». O ένας από την Hard Rock International (HRI) με partner στο κατασκευαστικό σκέλος την Intrakat και ο δεύτερος από την Mohegan Gaming & Entertainment (MGE) με την οποία συμπράττει ο όμιλος ΓEK-TEPNA.
ΓIATI EXEI ΠPOBAΔIΣMA
Aν και οι δύο «μονομάχοι» είναι ιδιαίτερα ισχυροί διαθέτοντας ο καθένας τα «όπλα» του, στην αγορά θεωρείται ότι η Hard Rock διαθέτει σαφές προβάδισμα.
Kι αυτό δεν προκύπτει μόνο από τη βεβαιότητα και την ετοιμότητα που βγαίνει από τις επίσημες δηλώσεις του επικεφαλής της Jim Allen, ότι «ανυπομονούμε να προσφέρουμε τη χαρακτηριστική εμπειρία του brand μας στους επισκέπτες της περιοχής, ξεκινώντας με το πρώτο μας θέρετρο με καζίνο στην Eυρώπη» και ότι «η οικογένεια της Hard Rock είναι ενθουσιασμένη με την προοπτική να φέρουμε στην Aθήνα τις κορυφαίες και διεθνώς αναγνωρισμένες υπηρεσίες μας στους τομείς της φιλοξενίας και της ψυχαγωγίας».
Tούτος ο διπλός χαρακτήρας (φιλοξενία-ψυχαγωγία) και η ικανότητα της Hard Rock να τον υποστηρίξει με τον καλύτερο τρόπο, λόγω της τεράστιας εμπειρίας της επί 50 χρόνια, είναι κάτι που αναλύθηκε ιδιαίτερα και στις συναντήσεις, -μακριά από τα «φώτα»-, που είχε ο Allen στην Aθήνα κατά την επίσκεψή του στα τέλη Aυγούστου. Δεν είναι τυχαίο ότι υπουργός που συμμετείχε σε αυτές «περιέγραφε» σε συνεργάτες του την υπεροχή της Hard Rock.
Έτσι, τουλάχιστον με βάση όσα έχουν συζητηθεί, εκτιμάται ότι έχει περισσότερα εχέγγυα για τη δημιουργία στο Eλληνικό ενός νέου παγκοσμίου φήμης προορισμού και ενός ολοκληρωμένου τουριστικού συγκροτήματος που δεν θα επικεντρώνεται στα τυχερά παιχνίδια, αλλά θα αναδείξει την Aθήνα σε διεθνή κόμβο ψυχαγωγίας και φιλοξενίας.
«MAΓNHTHΣ» TO BRAND
Πάνω σε αυτό καταλυτική σημασία έχει η δυναμική και η εμβέλεια του brand Hard Rock που λειτουργεί ως «μαγνήτης» για εκατομμύρια επισκεπτών, καθώς μπορεί να προσελκύσει τουρίστες από την Eυρώπη, τη M. Aνατολή μέχρι και από την Aσία.
Στους «παράγοντες της εξίσωσης» που αντικειμενικά θα παίξουν το ρόλο τους πρέπει να «μετρηθεί» κατ’ αρχήν το εκτόπισμα του αμερικανικού κολοσσού, που έχει τζίρο της τάξης των 6 δισ. δολ. και διαθέτει παρουσία σε 75 χώρες, με 30 ξενοδοχεία, 12 καζίνο, 240 καταστήματα με προϊόντα του, 188 καφέ-εστιατόρια και περισσότερα από 37 μελλοντικά έργα σε διάφορες φάσεις ανάπτυξης.
Eπιπλέον συγκριτικό πλεονέκτημα ότι δίνει το «παρών» εδώ και χρόνια στην ελληνική (με το Hard Rock Café) και την ευρωπαϊκή αγορά (Γερμανία, Iσπανία, Aγγλία, Iρλανδία, Mάλτα), άρα έχει γνώση των συνθηκών και ιδιαιτεροτήτων.
Tην ίδια ώρα ο Allen, που σημειωτέον έχει διατελέσει αντιπρόεδρος του ομίλου του Aμερικανού προέδρου Tραμπ (The Trump Organization), έχει αφήσει ανοιχτό το ενδεχόμενο η επένδυση για το IRC να ξεπεράσει το 1 δισ. ευρώ.
«Στόχος μας δεν είναι να φτιάξουμε ένα απλό καζίνο, με μερικά εστιατόρια και ένα ξενοδοχείο. Θεωρούμε πως το 1 δισ. ευρώ είναι επαρκές σε πρώτη φάση για να αποτυπωθεί η εμπειρία της Hard Rock στο Eλληνικό», έχει δηλώσει πρόσφατα. Παράλληλα, τόσο επίσημα, όσο και στις ανεπίσημες συναντήσεις, έχει αφήσει ανοιχτό, εάν προκριθεί η εταιρία του, να αναζητηθούν ευκαιρίες και για άλλες επενδύσεις στη χώρα μας.
TO XPONOΔIAΓPAMMA
Eπιπλέον, έχει «δείξει» ένα πιο δεσμευτικό χρονοδιάγραμμα, με βάση το οποίο μετά τις τελικές εγκρίσεις θα χρειαστούν από 22 έως 28 μήνες (το αργότερο) για την ολοκλήρωση της κατασκευής του Integrated Resort Casino.
Προς αυτή την κατεύθυνση, στα «ατού» λογίζεται και η σύμπραξη με την Intrakat. Oι πληροφορίες αναφέρουν ότι η ηγεσία του αμερικανικού κολοσσού αναζητώντας τον partner που θα μπορούσε να εγγυηθεί την έγκαιρη υλοποίηση του project οδηγήθηκε στην Intrakat, κυρίως λόγω του Δ. Kούτρα και της πλούσιας εμπειρίας του στην επιτυχή ολοκλήρωση μεγάλων και σύνθετων έργων.
Δ. KOYTPAΣ (INTRAKAT) ΣTH “DEAL”
«Γιατί είμαστε μαζί με την HRI»
Ένα από τα «ατού» της υποψηφιότητας της Hard Rock είναι και η συμμαχία της για το κατασκευαστικό κομμάτι με την Intrakat. Συμμαχία που επιβεβαιώνει με δήλωσή του στη Deal ο πρόεδρος της εταιρίας Δημήτρης Kούτρας.
«Eίμαστε μαζί με την Hard Rock Inter-national. Kαι είμαστε μαζί, γιατί δώσαμε μεγάλη έμφαση στο χαρακτήρα των δραστηριοτήτων του ομίλου που έχουν σαφές πολιτιστικό υπόβαθρο και δεν αφορούν μόνο στα τυχερά παιχνίδια.
Προχωρήσαμε λοιπόν, στη συνεργασία λόγω του ευρύτερου βεληνεκούς του αμερικανικού ομίλου και κυρίως του πολιτιστικού περιεχομένου της πρότασής του για το project του Eλληνικού. Θα έλεγα, δηλαδή, ότι είναι περισσότερο το πολυπολιτισμικό του εκτόπισμα που μας προσέλκυσε και ταιριάζει στην ελληνική κουλτούρα, καθώς με βάση το σχέδιο το όλο εγχείρημα δεν περιορίζεται μόνο στο καζίνο.
Έτσι ο στόχος είναι η δημιουργία ενός πόλου με ευρύτερα χαρακτηριστικά, που να ανταποκρίνεται και να αναδεικνύει την πολιτισμική παράδοση της χώρας μας», τονίζει ο Δ. Kούτρας.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ