Το Twitter ανακοίνωσε ότι θα απαγορεύσει κάθε πολιτική διαφήμιση από την πλατφόρμα του, προκαλώντας ένα σωρό εκκλήσεων για να κάνει το ίδιο και Facebook.
Λάβαμε την απόφαση να σταματήσουμε όλες τις πολιτικές διαφημίσεις στο Twitter, σε όλο τον κόσμο» αναφέρει ο συνιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος του Twitter, Τζακ Ντόρσεϊ στη σχετική του δήλωση. «Πιστεύουμε πως η εμβέλεια των πολιτικών μηνυμάτων είναι κάτι που θα έπρεπε να κερδίζεται, όχι να αγοράζεται», πρόσθεσε.
Σύμφωνα με το Reuters, αναλυτές δεν φαίνονται να εκτιμούν πως η εν λόγω απαγόρευση, που θα τεθεί σε ισχύ στις 22 Νοεμβρίου, θα επηρεάσει σημαντικά το κοινωνικό δίκτυο, όσον αφορά στην επιχειρηματική του δραστηριότητα- με τη μετοχή του να σημειώνει πτώση 1,9%. Κι αυτό καθώς η λειτουργία πολιτικής διαφήμισης του Twitter είχε μόλις 21 διαφημιστές σε ολόκληρη την ΕΕ κατά τη διάρκεια των κοινοβουλευτικών εκλογών του τρέχοντος έτους, σύμφωνα με την έκθεση διαφάνειας του ιστότοπου.
Το δημοφιλές μέσο κοινωνικής δικτύωσης, ουσιαστικά αποφάσισε, σύμφωνα με τον Guardian, να μετατρέψει μια αδυναμία σε δύναμη, κόβοντας μια μικροσκοπική ροή εσόδων, προκειμένου να ασκήσει πίεση στον κύριο ανταγωνιστή του. Λίγες ώρες μετά την ανακοίνωση του, δέχτηκε την υποστήριξη διαφορετικών φωνών από το προοδευτικό φάσμα, από τους Δημοκρατικούς στις ΗΠΑ μέχρι την ομάδα των μουσουλμάνων δικηγόρων στις ΗΠΑ Muslim Advocates, το thinktank της Open Knowledge Foundation και τον σεναριογράφο Aaron Sorkin.
Από την άλλη, ο Μπραντ Πάρσκεϊλ, που διαχειρίζεται την καμπάνια επανεκλογής του Τραμπ, χαρακτήρισε την κίνηση του Twitter ως μια προσπάθεια να καταπνιγούν οι φωνές των συντηρητικών. «Αυτή είναι άλλη μια προσπάθεια να σιγάσουν τους συντηρητικούς, από τη στιγμή του το Twitter ξέρει ότι ο πρόεδρος Τραμπ έχει το πιο εξελιγμένο online πρόγραμμα που έχει υπάρξει ποτέ».
Οι εταιρείες του χώρου της κοινωνικής δικτύωσης αντιμετωπίζουν μεγάλη πίεση για να σταματήσουν να εμφανίζουν διαφημίσεις οι οποίες παραπληροφορούν και θα μπορούσαν να επηρεάσουν τις εκλογές. Το Facebook έχει δεσμευτεί για την αντιμετώπιση της παραπληροφόρησης εξαιτίας της ρωσικής προπαγάνδας στην πλατφόρμα του η οποία φάνηκε να επηρεάζει το αποτέλεσμα των προεδρικών εκλογών του 2016, υπέρ του Τραμπ.
Εξηγώντας την απόφαση του σε μια σειρά από tweets ο Ντόρσεϊ έγραψε πως οι πολιτικές διαφημίσεις φέρνουν «εντελώς νέες προκλήσεις στον δημόσιο διάλογο», μεταξύ των οποίων η βελτιστοποίηση της αποστολής μηνυμάτων μέσω machine learning, το micro-targeting, η ανεξέλεγκτη εξάπλωση παραπλανητικών πληροφοριών και τα deepfakes.
«Δεν είναι αξιόπιστο το να λέμε πως δουλεύουμε σκληρά για να εμποδίσουμε τη χρήση των συστημάτων μας για την εξάπλωση παραπλανητικών πληροφοριών, αλλά αν κάποιος μας πληρώνει να στοχεύσουμε και να αναγκάσουμε ανθρώπους να βλέπουν τις πολιτικές τους διαφημίσεις, τότε μπορούν να λένε ό,τι θέλουν» σημείωσε.