Ολοκληρώθηκαν οι εργασίες του 3ου Διεθνούς Φόρουμ Φιλοξενίας – την έναρξη των οποίων είχε κηρύξει ο Υπουργός Τουρισμού, κ. Χάρης Θεοχάρης – αφήνοντας σημαντική παρακαταθήκη για τον τρόπο που πρέπει να λειτουργήσει ο κλάδος των ξενοδοχείων.
Το φόρουμ διοργανώθηκε από το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο της Ελλάδος (ΞΕΕ) στο Metropolitan Expo, στο πλαίσιο της έκθεσης XENIA 2019 και αποτελεί μία από τις δυνομικότερες πλατφόρμες διαλόγου και γνώσης όσον αφορά στον κλάδο της φιλοξενίας στην Ελλάδα. Στην εκδήλωση έδωσαν το παρόν διακεκριμένοι εκπρόσωποι διεθνών τουριστικών Brands, ξένοι και Έλληνες ομιλητές από την ακαδημαϊκή κοινότητα καθώς και από τον κλάδο των συμβουλευτικών επιχειρήσεων.
Σημειώνεται ότι στο 3rd International Hospitality Forum εγκαινιάστηκε η συνεργασία με τη Phocuswright, μιας εκ των μεγαλύτερων εταιρειών Consulting παγκοσμίως με εξειδίκευση στον Τουρισμό.
Ο οικοδεσπότης Α. Βασιλικός, Πρόεδρος του ΞΕΕ, καλωσόρισε τους περισσότερους από 800 ξενοδόχους και επαγγελματίες του κλάδου που παρακολούθησαν τις εργασίες του Φόρουμ. Την εκδήλωσε χαιρέτισε ο κ. Peter Ottmann, Διευθύνων Σύμβουλος του NürnbergMesse Group.
Οι φορείς και οι εκπρόσωποι του πολιτικού κόσμου
Την έναρξη, δε, των εργασιών του Φόρουμ κήρυξε ο Υπουργός Τουρισμού κ. Χάρης Θεοχάρης. Παρευρέθηκαν, επίσης, η τομεάρχης Τουρισμού του ΣΥΡΙΖΑ κ. Κατερίνα Νοτοπούλου, η Πρόεδρος του ΕΟΤ κ. Άντζελα Γκερέκου και ο Γενικός Γραμματέας του ΕΟΤ κ. Δημήτρης Φραγκάκης, καθώς και οι Πρόεδροι του ΣΕΤΕ και της ΠΟΞ.
Οι νέες τάσεις της αγορά και τα συμπεράσματα
Το 3ο Διεθνές Φόρουμ Φιλοξενίας, αποτέλεσε για ακόμη μια χρονιά πολύτιμο απόσταγμα πληροφοριών για τις τελευταίες τάσεις της παγκόσμιας τουριστικής αγοράς, σημειώνει η σχετική ανακοίνωση.
Το Direct Booking θα παραμένει σταθερά δυναμική επιλογή
Στα βασικά συμπεράσματα των 3 θεματικών ενοτήτων του Φόρουμ μεταξύ άλλων καταγράφεται το γεγονός ότι, το Direct Booking θα παραμένει σταθερά δυναμική επιλογή για τον τουρισμό, όλα τα κανάλια κρατήσεων έχουν δαπάνες, ενώ είναι απαραίτητη περισσότερο από ποτέ η δημιουργία Brand για την επιβίωση μιας επιχείρησης στο χώρο της Φιλοξενίας.
Η αυθεντικότητα μετράει
Επίσης, επισημάνθηκε ότι η αυθεντικότητα και η παροχή εμπειρίας αποτελούν παρακαταθήκη επιτυχίας στον τομέα Food & Beverage της ξενοδοχίας.
Επένδυση στην εκπαίδευση του προσωπικού
Σημειώθηκε ακόμη ότι είναι μονόδρομος η συνεχής εκπαίδευση του προσωπικού και όχι μόνο όσων έρχονται σε επαφή με τον επισκέπτη. Σε αυτό το πλαίσιο τονίστηκε ότι η επιχείρηση οφείλει να επενδύει στη δημιουργία στελεχών που θα κάνουν τη διαφορά, αλλά και το πώς επιτυγχάνεται αυτό. Πλέον η τάση είναι η αναζήτηση ανθρώπινου δυναμικού να διαλαμβάνει χώρα μέσα από τα κανάλια της νέας τεχνολογίας, ενώ αναδείχθηκε και η μεθοδολογία για το πώς αυτό επιτυγχάνεται αποτελεσματικότερα.
Ο Πρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου κ. Αλέξανδρος Βασιλικός, κατά την εναρκτήρια ομιλία του στο 3rd International Hospitality Forum, ανέφερε:
«Είμαστε περήφανοι ως ΞΕΕ για αυτό που έχουμε καταφέρει με το Διεθνές Φόρουμ Φιλοξενίας και αυτό το επιβεβαιώνουν με την εμπιστοσύνη και τη συνεργασία τους κορυφαίοι leaders της παγκόσμιας τουριστικής αγοράς, όπως η Phocuswright».
Όπως πρόσθεσε ο κ. Βασιλικός: «Οι προκλήσεις είναι πολλές και είναι μεγάλες. Από την 4η μεταβιομηχανική επανάσταση που μετασχηματίζει ραγδαία όλο το φάσμα των ανθρώπινων δραστηριοτήτων μέχρι τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής. Αντιλαμβάνεται εύκολα κανείς πως στο τέλος της μέρας, αυτό που μετράει είναι τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα που θωρακίζουν με ποιότητα και διασφαλίζουν τη βιωσιμότητα για το προϊόν μας. Το ξενοδοχείο αναδείχθηκε στον “εθνικό πρωταθλητή” της πραγματικής οικονομίας, στήριξε την απασχόληση και συνέβαλε τα μέγιστα στην επιστροφή στην κανονικότητα. Η επιτυχία κάθε ξενοδόχου, κάθε ξενοδοχείου, στο τέλος της μέρας, είναι όφελος για την ανάπτυξη κάθε τοπικής οικονομίας, για τη συνοχή κάθε τοπικής κοινωνίας».
Αξιοποιώντας την ευκαιρία του Φόρουμ, ο Πρόεδρος του ΞΕΕ υπογράμμισε: «Είναι στοιχειώδες έναντι αυτής της προσφοράς, τουλάχιστον να λειτουργεί το ξενοδοχείο σε ένα περιβάλλον υγιούς ανταγωνισμού, χωρίς τις στρεβλώσεις που δημιουργεί ο αθέμιτος ανταγωνισμός των ανεξέλεγκτων βραχυχρόνιων μισθώσεων. Όλοι είμαστε υπέρ της ελεύθερης οικονομίας, όχι όμως υπέρ της ασύδοτης. Η αδράνεια έναντι του φαινομένου γιγάντωσε τα προβλήματα, τα οποία δεν αφορούν πλέον μόνον τη διάσταση του αθέμιτου ανταγωνισμού, αλλά πρώτα και κύρια το βαθύ αρνητικό αποτύπωμα στην ίδια την κοινωνία. Η θέση μας λοιπόν είναι σαφής. Η οικονομία διαμοιρασμού ήρθε για να μείνει και το “ρολόι” της τεχνολογικής εξέλιξης δεν γυρίζει πίσω. Ούτε οι ξενοδόχοι συζητάμε κάτι τέτοιο. Αυτό όμως που συζητάμε και ζητάμε είναι να δούμε με προσοχή τις διεθνείς πρακτικές που ακολουθούνται σε όλους τους δημοφιλείς παγκόσμιους και ευρωπαϊκούς προορισμούς. Δεν χρειάζεται να ανακαλύψουμε την πυρίτιδα. Χρειάζεται όμως με βάση τις βέλτιστες πρακτικές που ακολουθούνται στην Ευρώπη να δημιουργηθεί το σαφές και καθαρό πλαίσιο ρύθμισης της δραστηριότητας».