Μια ανακουφιστική λύση για χιλιάδες πολίτες εξέδωσε πριν λίγο η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή που αφορά τις εισπρακτικές εταιρείες.
Πιο συγκεκριμένα υποχρεωμένες να χορηγούν στη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή τις συνομιλίες που έχουν με τους οφειλέτες είναι οι εισπρακτικές εταιρείες.
Η χορήγηση των συνομιλιών αυτών – που μαγνητοφωνούνται – θα πρέπει να γίνεται μέσα σε δέκα ημέρες ενώ πρόσβαση στα ίδια δεδομένα επιτρέπεται να έχει και ο δανειστής για τον έλεγχο της εκτέλεσης της σύμβασης.
Αυτό επισημαίνει η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα (ΑΠΔΠΧ) σε παρατηρήσεις επί των τροποποιήσεων στο Ν. 3758/2009 για τις «Εταιρείες Ενημέρωσης οφειλετών για ληξιπρόθεσμες απαιτήσεις και άλλες διατάξεις».
Συγκεκριμένα, η ΑΠΔΠΧ προτείνει:
– Οι εισπρακτικές εταιρείες να τηλεφωνούν στον δανειστή μετά από δέκα ημέρες από την ημέρα που η οφειλή του κατέστη ληξιπρόθεσμη.
– Οι τηλεφωνικές οχλήσεις να πραγματοποιούνται από τις 9.00 έως 20.00 και μόνο τις εργάσιμες ημέρες και με συχνότητα τηλεφωνημάτων όχι πέραν της μιας ανά δεύτερη ημέρα.
– Να μην αρχίζει ή να μην συνεχίζει η εισπρακτική εταιρεία την ενημέρωση εφόσον ο οφειλέτης δηλώνει απροθυμία ή δυσχέρειες ανταπόκρισης.
– Να επιτρέπεται η τηλεφωνική επικοινωνία στο χώρο εργασίας μόνο εφόσον ο συγκεκριμένος τηλεφωνικός αριθμός έχει δηλωθεί από τον δανειστή ως μοναδικός αριθμός επικοινωνίας και η επικοινωνία να πραγματοποιείται κατά τρόπο που δεν επιτρέπει την γνώση τρίτων.
– Να μην επιτρέπεται η επικοινωνία των εταιρειών με τους οφειλέτες μετά την έναρξη δικαστικών πράξεων ή της αναγκαστικής εκτέλεσης.