Barra, Gates και Johnson κατέκτησαν την κορυφή στη λίστα του Forbes
Την κορυφή της λίστας του Forbes με τις πιο ισχυρές κυρίες του πλανήτη κατέκτησαν οι «συνήθεις ύποπτες». Πολιτικοί, όπως η Angela Merkel, η Christine Lagarde, η Nancy Pelosi, ή η Ursula von der Leyen, φαίνεται πως έχουν διευρύνει το αποτύπωμά τους στη διακυβέρνηση χωρών αλλά και θεσμών. Και το επιχειρείν; Γυναίκες οι οποίες έχουν αποδείξει την αξία τους και έχουν καταφέρει να ρίξουν τα «ανδρικά κάστρα», όχι απλά επιβιώνοντας, αλλά και θριαμβεύοντας στη «ζούγκλα», εμφανίζονται ψηλά στη λίστα «The World’s 100 Most Powerful Women List» του Forbes, επιβεβαιώνοντας ότι (και) η επιχειρηματικότητα είναι γένους θηλυκού…
Στην πρώτη θέση σε ό,τι αφορά επιχειρηματίες και στην πέμπτη θέση της λίστας, αμέσως μετά τις πολιτικούς, εμφανίζεται μια 57χρονη, μητέρα δύο παιδιών. Ο λόγος για την Mary Barra, την CEO της GM. Στην ίδια θέση για δεύτερη συνεχή χρονιά, η Barra έχει ήδη γράψει ιστορία, καθώς ήταν η πρώτη γυναίκα στον κόσμο που κατέλαβε θέση επικεφαλής σε μεγάλου μεγέθους αυτοκινητοβιομηχανία.
Πολύ δε περισσότερο, το 2014, που ανέλαβε CEO, η GM ήταν ο μεγαλύτερος κατασκευαστής αυτοκινήτων του πλανήτη και βρισκόταν στο κρισιμότερο σημείο της ιστορίας του:
Την επιβίωση, ή την κατάρρευση, καθώς ο ανταγωνισμός, οι νέες τεχνολογίες και οι συνθήκες που αλλάζουν (και) στην αυτοκινητοβιομηχανία, μείωναν τα μερίδια της General Motors και τη φόρτωναν με ζημιές. Η Barra, ωστόσο, είχε την απάντηση.
Από την πρώτη μέρα που ανέλαβε, περιέκοψε την έκθεση της GM σε αγορές. Αν και φαινόταν αδιανόητο, για παράδειγμα, η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία του πλανήτη να μην έχει παρουσία στην Ευρώπη, για τη Barra δεν υπήρχαν ταμπού, παρά μόνο η επιβίωση. Μειώνοντας την παρουσία της GM στις αγορές (γενικότερα), μπορεί να έπεσε στις πωλήσεις, χαμήλωσε όμως και τις ζημιές. Γεγονός που της άφησε οικονομικό «χώρο», απελευθερώνοντας δισεκατομμύρια δολάρια για να επενδύσει στην ανάπτυξη ηλεκτρικών αυτοκινήτων, αυτόνομων οχημάτων και μια υπηρεσία ride-share, την οποία ονόμασε Maven.
Τα χρόνια που ακολούθησαν, τη δικαίωσαν, καθώς όλες οι βιομηχανίες στράφηκαν σε αυτές τις κατευθύνσεις, όπου η GM είχε ήδη αναπτυχθεί. Μόλις το Νοέμβριο, υπό την ηγεσία της Barra, η GM μήνυσε την Fiat Chrysler για υπόθεση δωροδοκίας. Με αποζημίωση ύψους 21,9 εκατ. δολαρίων το 2018, η Barra έχει τον μεγαλύτερο μισθό ανάμεσα στους Big Three των αυτοκινητοβιομηχανιών του Detroit, ενώ η GM ήταν η μία από τις δύο επιχειρήσεις παγκοσμίως που δεν έχει gender pay gap.
Στο νούμερο 6 της λίστας, η Melinda Gates, μπορεί να έγινε γνωστή αρχικά ως η σύζυγος του ιδρυτή της Microsoft, Bill Gates, όμως στα χρόνια που πέρασαν άφησε ένα διεθνές αποτύπωμα το οποίο τείνει να περάσει αυτό του συζύγου της. Ως συμπρόεδρος του Bill and Melinda Gates Foundation, η 55χρονη θεωρείται (και είναι) η ισχυρότερη γυναίκα στη φιλανθρωπία διεθνώς. Ηγείται, μαζί με το σύζυγό της, του μεγαλύτερου ιδιωτικού φιλανθρωπικού ιδρύματος στον πλανήτη, με ένα «ταμείο ύψους 40 δισεκατ. δολαρίων.
Στο ίδρυμα, το οποίο εμφανίστηκε στη ζωή μας το 2000, έχει ορατό ρόλο στη διαμόρφωση της στρατηγικής, ιδιαίτερα στην προσπάθεια επίλυσης των σκληρότερων προκλήσεων του πλανήτη, από την εκπαίδευση και τη φτώχεια, στις διακρίσεις και την Υγεία. Έχει αφιερώσει το μεγαλύτερο μέρος της εργασίας της στο Ίδρυμα στα δικαιώματα των γυναικών και των κοριτσιών, ενώ στους επόμενους στόχους της είναι να κλείσει το κενό χρηματοδότησης ανάμεσα στους άνδρες και τις γυναίκες επιχειρηματίες, μέσα από την επενδυτική εταιρία της, την Pivotal Ventures.
Στην έβδομη θέση, η Abigail Johnson. Η CEO της Fidelity Investments από το 2014, ανέλαβε μετά τον πατέρα της και είναι πρόεδρος του κολοσσιαίου fund που ίδρυσε ο παππούς της, Edward Johnson II, το 1946. Διαθέτει ποσοστό 24,5% της φίρμας, το οποίο υπολογίζεται ότι έχει 2,7 τρισ. δολάρια σε managed assets. Η Johnson τόλμησε να κάνει το βήμα στα κρυπτονομίσματα από το 2018 και η Fidelity έχει μια πλατφόρμα που επιτρέπει στους επενδυτές της να επενδύουν σε bitcoin και ether.
ΑΝΑΣΤΕΛΛΕΙ ΤΗΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΤΩΝ 737 ΜΑΧ
H Boeing πλήττει την οικονομία των HΠA
Είναι πλέον πασιφανές. Ό,τι και αν προσπαθήσει το «αγαπημένο παιδί του Donald Trump», o CEO της Boeing, Dennis Muilenberg, δεν θα καταφέρει να τη βγάλει από την θύελλα στην οποία έχει μπει. Η περιδίνηση, η οποία ξεκίνησε από την πρώτη, πολύνεκρη συντριβή του Boeing 737 MAX και εντάθηκε όταν η αρμόδια αμερικανική Αρχή Ασφάλειας Πτήσεων (και, στη συνέχεια, οι ανάλογες στον υπόλοιπο πλανήτη) καθήλωσε τον στόλο αυτού του τύπου στο έδαφος, φαινόταν ότι θα λάβει τέλος πριν μπει το 2020.
Κι αυτό γιατί οι πληροφορίες ανέφεραν ότι μέχρι τα μέσα Δεκεμβρίου, η FAA επρόκειτο να πιστοποιήσει την πλοϊμότητα των 737 ΜΑΧ. Η βεβαιότητα αυτών των πληροφοριών ήταν (είναι;) τέτοια που η Boeing εξέδωσε ανακοίνωση ότι αναμένει την εξέλιξη αυτή από την FAA. Όμως, όπως συμβαίνει και σε ένα αεροσκάφος όταν παρουσιαστεί stall, έτσι έχει συμβεί ήδη και με τα 737 ΜΑΧ.
Η γιγαντιαία κατασκευάστρια αεροσκαφών, επιβεβαιώνοντας τις πληροφορίες που την ήθελαν να εξετάζει ακόμα και την πλήρη διακοπή της παραγωγής αυτού του τύπου των επιβατικών, ανακοίνωσε την απόφασή της να αναστείλει προσωρινά την παραγωγή των αεροσκαφών τύπου 737 MAX.
Η επισημοποιημένη απόφαση αναφέρει ότι ο αμερικανικός κολοσσός της αεροπορικής βιομηχανίας θα αναστείλει προσωρινά την παραγωγή αεροσκαφών τύπου 737 MAX, ο στόλος των οποίων παραμένει καθηλωμένος στο έδαφος παγκοσμίως επί εννέα μήνες, έπειτα από δύο δυστυχήματα στην Ινδονησία και στην Αιθιοπία με 346 νεκρούς μέσα σε διάστημα πέντε μηνών.
Αυτό, όπως εύκολα μπορεί να κατανοήσει κανείς, δεν είναι «απλώς» πλήγμα για την ίδια την εταιρία -γεγονός που εξηγεί και τη συνεχή πτώση των μετοχών της από τη μέρα της ανακοίνωσης- αλλά και την αμερικανική οικονομία, καθώς και τον πρόεδρο Trump, ο οποίος έχει εν πολλοίς βασίσει τις εμπορικές εντάσεις με την ΕΕ στη διαφορά αντιμετώπισης της Boeing με την Airbus.
Τώρα, προφανώς, όπως και η Airbus είχε προβλέψει για το κακό σενάριο, πλήγμα δεν δέχονται μόνο η Boeing και η αμερικανική οικονομία, αλλά και η παγκόσμια αλυσίδα εφοδιασμού της Boeing και αεροσκαφών γενικότερα, καθώς και η αεροπορική βιομηχανία.
Κι αυτό γιατί η FAA ανακοίνωσε ότι δεν πρόκειται να εγκρίνει την επανέναρξη των πτήσεων για τον συγκεκριμένο τύπο αεροσκάφους πριν από το 2020, αφήνοντας τις εταιρίες που έχουν 737 ΜΑΧ στους στόλους τους να τα διατηρούν grounded και να μην μπορούν να αποφασίσουν εάν θα πρέπει να τα υπολογίζουν για το άμεσο μέλλον, καθώς και πόσο είναι το «προσωρινά» στο οποίο χρησιμοποιούν άλλα αεροσκάφη για να αντικαθιστούν τα ολοκαίνουρια 737 ΜΑΧ που δεν πετάνε.
Το διήμερο meeting της Boeing στο Σικάγο, στη σκιά της ανακοίνωσης της FAA έγινε σε βαρύ κλίμα, καθώς η εταιρία είχε εν πολλοίς στοιχηματίσει το μέλλον της στο ότι το 737 ΜΑΧ θα ξαναπέταγε πριν μπει το 2020. Και όχι μόνο.
Ήδη, το κόστος της καθήλωσης των 737 MAX υπολογίζεται ότι ανέρχεται για την αμερικανική αεροπορική βιομηχανία σε 9 δισ. ευρώ μέχρι στιγμής.
Η δε Boeing συνέχιζε να παράγει τέτοια αεροσκάφη με ρυθμό που έφθανε τα 42 τον μήνα, με αποτέλεσμα να έχει στοκάρει ως σήμερα περίπου 400. Η διακοπή -έστω και προσωρινά- της παραγωγής, ήταν μάλλον αυτονόητη, με δεδομένο ότι δεν δόθηκε το «ΟΚ» της FAA.
Η διοίκηση της Boeing τώρα, επισήμως λέει ότι επανεκτιμά και αναπροσαρμόζει συνεχώς τα σχέδιά της για την παραγωγή του επιβατικού αεροσκάφους μεσαίων αποστάσεων, λαμβάνοντας υπόψη την πιθανότητα περαιτέρω παράτασης της ακινητοποίησης των MAX. Στο πλαίσιο της διαδικασίας, «αποφασίσαμε να δώσουμε την προτεραιότητα στην παράδοση των αεροσκαφών που έχουμε στο στοκ» και «να αναστείλουμε την παραγωγή στο πλαίσιο του προγράμματος του 737 από τον επόμενο μήνα», αναφέρει ανακοίνωση της Boeing, στην οποία τονίζεται πως σε αυτό το στάδιο δεν προβλέπεται να γίνουν απολύσεις προσωπικού ή να δοθούν άδειες άνευ αποδοχών.
Ρεκόρ 45 (!) χτυπημάτων για τη «Βοσκοπούλα» του Κεραμίδα
Τα δέκα λεπτά πλειοδότησης από συλλέκτες για το έργο του Ελλαδίτη ζωγράφου που σημάδεψαν την 27η Δημοπρασία Ψαθάρη
Στο πρώην Χίλτον Λευκωσίας, όπου γινόταν η 27η Δημοπρασία του Οίκου Ψαθάρη, οι επενδυτές, οι οποίοι έφταναν στο χώρο από νωρίς, διάβαζαν τη «Deal news», αντίτυπα της οποίας ήταν διαθέσιμα στην είσοδο. Το ρεπορτάζ της εφημερίδας, προέβλεπε ότι το ενδιαφέρον για τη συγκεκριμένη δημοπρασία θα ήταν μεγαλύτερο από ποτέ. Η συνέχεια, όταν θα άρχιζε η δημοπρασία, δεν θα επιβεβαίωνε απλά το ρεπορτάζ της “Deal”, αλλά θα ήταν και συναρπαστική.
Όταν παρουσιάστηκε το έργο «Βοσκοπούλα» του Ελλαδιτη ζωγράφου Άλκη Κεραμίδα, η τιμή εκκίνησης ήταν 2.300 ευρώ. Αυτό που θα ακολουθούσε, δεν το περίμενε κανείς. Επί δέκα λεπτά, συλλέκτες «συγκρούονταν» μεταξύ τους, πλειοδοτώντας. Οταν τελικά κατέβηκε το σφυρί, μετά από 45 κτυπήματα, το έργο του Κεραμίδα είχε φθάσει από τη τιμή εκκίνησης στο ποσό πώλησης των 17.677 ευρώ, περίπου 9 φορές πάνω!
Ο ρυθμός συνεχίστηκε έτσι φρενήρης, καταγράφοντας τις υψηλότερες τιμές για έργα των Χριστόφορου Σάββα και Μιχαήλ Κάσιαλου σε δημοπρασία. Η 27η δημοπρασία έργων τέχνης του Οίκου Ψαθάρης ολοκληρώθηκε με μεγάλη επιτυχία αποφέροντας το ποσό των 256.500. Από τα 140 έργα της συλλογής πωλήθηκαν συνολικά τα 80 ενώ η δημοπρασία σημείωσε ποσόστα 57% by lot και 86% by value.
«Η 27η δημοπρασία είχε εξαιρετικά αποτελέσματα και κατέγραψε σημαντικά ρεκόρ», ανέφερε ο Νίκος Ψαθάρης, ιδρυτής του Οίκου. «Είναι σημαντικό για μας να συνεχίσουμε την ανοδική μας πορεία», πρόσθεσε, τονίζοντας ότι η δημοπρασία της 4ης Δεκεμβρίου σημείωσε αύξηση πέραν των 30,000 συγκριτικά με το ποσό των 227.391 ευρώ που ειχε αποφέρει η εαρινή δημοπρασία του οίκου.
Ακριβότερο έργο της δημοπρασίας αναδείχθηκε «Η Μασσαλία με το λιμάνι» του Κύπριου μοντερνιστή Χριστόφορου Σάββα, το οποίο πωλήθηκε για 39.533 ευρώ σημειώνοντας την υψηλότερη τιμή έργου του καλλιτέχνη σε δημοπρασία. «Η Μασσαλία με το λιμάνι», ένα αφηρημένο έργο με εσωτερική κίνηση και ελεύθερες χρωματικές επιφάνειες, πλειοδοτήθηκε 16 φορές. Η αρχική τιμή του έργου ήταν 19.000 ευρώ.
Δεύτερο ακριβότερο έργο αναδείχθηκε το Αλώνισμα του Κύπριου ναίφ Μιχαήλ Κάσιαλου που πλειοδοτήθηκε 14 φορές και έφθασε τις 36.176 ευρώ πετυχαίνοντας επίσης την υψηλότερη τιμή πώλησης έργου του Κάσιαλου σε δημοπρασία. Το Αλώνισμα είχε τιμή εκκίνησης 18.000 ευρώ.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ