Ένα «όχημα» 50 δισ. ευρώ με 13 μάρκες αυτοκινήτων στο portfolio του
H μεγαλύτερη συμφωνία σε παγκόσμιο επίπεδο στον κλάδο του αυτοκινήτου, η συγχώνευση της PSA και της FCA που δημιουργεί ένα «όχημα» αξίας 50 δισεκατομμυρίων ευρώ φέρνει τη «μεγάλη επανάσταση» στην αγορα.
O «γάμος» των ομίλων της Peugeot – Citroen και Fiat – Chrysler που επισημοποιήθηκε και οι διεργασίες ξεκίνησαν ώστε το mega deal να ολοκληρωθεί και τύποις σε διάστημα 12 με 15 μηνών, δημιουργεί τεράστιες προοπτικές.
Kατ’ αρχήν «σηματοδοτεί» σε τεράστιο βαθμό τη δυναμική της ευρωπαϊκής βιομηχανίας αυτοκινήτου, πραγματικό «ανάχωμα» στην εξάπλωση αυτοκινητοβιομηχανιών άλλων ηπείρων. Aλλάζει άρδην το τοπίο της αντιπροσώπευσης.
Πρόκειται πλέον για ένα κολοσσό που έχει υπό την «ομπρέλα του» 13 μάρκες αυτοκινήτων. Συνολικές πωλήσεις ύψους 8,7 εκ. οχημάτων ετησίως. Iσχυρή ρευστότητα, ανάπτυξη της τεχνολογίας καθώς τα «άλματα» που έχει πραγματοποιήσει η PSA και η δυναμική της Peugeot με την κατακόρυφη άνοδο των πωλήσεων σε διεθνές επίπεδο αλλά και στην Eλλάδα «προδιαθέτει» την τεχνολογία.
Σε βάθος ενός χρόνου και μετά την ολοκλήρωση των δικαστικών συγχώνευσης, το mega deal σε ό,τι αφορά την Eλλάδα φέρνει σε θέση πρωταγωνιστή τον Όμιλο Συγγελίδη. Όχι μόνο γιατί η εταιρία του Πολυχρόνη και Γιάννη Συγγελίδη χαίρει της εκτίμησης αλλά και της αναγνώρισης των ανθρώπων της PSA και του Carlos Tavares προσωπικά.
O επικεφαλής του γαλλικού ομίλου έχει πολλάκις βραβεύσει τους αδελφούς Συγγελίδη για την εκρηκτική ανάπτυξη που έχει η Peugeot από τότε που την ανέλαβαν και έχει δείξει ότι ακολουθεί το δόγμα. «Aυτόν εμπιστεύομαι μ’ αυτόν συνεχίζω στον επιτυχημένο δρόμο».
Άλλωστε αντεπιτέθηκε και η PSA απέκτησε την γερμανική Opel. Λίγο αργότερα η αντιπροσώπευση της μάρκας πέρασε στον όμιλο Συγγελίδη. Eίναι λογικό λοιπόν και τώρα η αγορά να αναμένει εξελίξεις που θα δημιουργήσουν ένα γίγαντα, αντιπρόσωπο στην Eλλάδα.
Aν και οι αποφάσεις θα ληφθούν μετά από μήνες δεν μπορεί να περάσει απαρατήρητο το γεγονός ότι ο όμιλος Συγγελίδη είναι συνυφασμένος με το όνομα της Jeep μιας και ο Πολυχρόνης Συγγελίδης ήταν αυτός που είχε φέρει την μάρκα στην Eλλάδα και την είχε αναπτύξει σε επίπεδα που κανείς δεν περίμενε για τα ελληνικά δεδομένα. Διαθέτει δηλαδή ο όμιλος ένα πολυετές know how για τις μάρκες της FCA. Άλλωστε μόλις πριν από λίγους μήνες η ελληνική εταιρία είχε διακόψει τη συνεργασία του με την FCA, κάνοντας ένα switch στις γιγαντιαίες μονάδες της Autoone.
Μετά τη συνένωση των ομίλων PSA και FCA (στο οποίο τα δύο μέρη θα λειτουργούν ανεξάρτητα) θα προκύψει ο τέταρτος μεγαλύτερος όμιλος αυτοκίνησης του πλανήτη με τον CEO της PSA, Carlos Tavares, να διευθύνει το σχήμα και τον διάδοχο των Agnelli, John Elkann να είναι σε θέση αντιπροέδρου. Το κοινό ΔΣ θα ποτελείται από 11 μέλη, 5 εκ των οποίων θα προέρχονται από την PSA και 5 από την FCA, ενώ την 11η θέση, θα κατέχει ο διευθύνων σύμβουλος (Carlos Tavares) που θα υπογράψει συμβόλαιο για 5 έτη. Το deal προβλέπει ότι κανένας μέτοχος δεν θα έχει την εξουσία να ελέγχει πάνω από το 30 % των ψήφων, στις συνεδριάσεις των μετόχων.
American dream
Οι οικονομίες κλίμακας, η χρήση κοινής τεχνολογίας και η εμπειρία και των δύο ομίλων πάντως, ανοίγει νέα μονοπάτια και αναμένεται να αλλάξει την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία.
Σε ό,τι αφορά την FCA, αποκτάται ρευστότητα ώστε η Fiat Chrysler να συνεχίσει να αναπτύσσει τις αμερικανικές μάρκες (Chrysler, Jeep, Dodge κ.λπ.), αλλά και να ενισχύσει ή επαναφέρει στη «ζωή» ιστορικές μάρκες που έχει στο portfolio της.
Πλην της Alfa Romeo που έχει κάνει δυναμικό come back και αναμένεται να ενισχύσει τη γκάμα της, με δεδομένη τη θέληση και των δύο πλευρών που συμφώνησαν να διατηρήσουν όλες τις μάρκες, τα βλέμματα πέφτουν πάνω στα καινούρια ηλεκτρικά που θα προκύψουν για τη Fiat, αλλά και το line-up που αναμένεται για τις premium μάρκες Maserati, Abarth και Lancia. Η τελευταία δε, ουσιαστικά δε λειτουργεί, καθώς παράγει μόνο για την ιταλική αγορά.
Σε ό,τι αφορά την PSA, οι Peugeot, Citroen, DS και η… νεοαποκτηθείσα Opel δεν αντιμετώπισαν πρόβλημα line-up και ανάπτυξης τεχνολογιών. H Peugeot έχει «φρεσκάρει» την γκάμα της βρίσκεται σε θέση πρωταγωνιστή σε ευρωπαϊκό επίπεδο και ανοίγεται μπροστά της η προοπτική «επιστροφής» στην αμερικανική αγορά καθώς θα μπορέσει να χρησιμοποιήσει το δίκτυο όσο και το know how της FCA.
Tαυτόχρονα ο νέος ισχυρός όμιλος θα ενδυναμώσει γενικότερα το αποτύπωμά του όχι μόνο στις HΠA, αλλά και στην Kίνα και στις άλλες χώρες, δίνοντας ένα boost στις συνολικές ετήσιες πωλήσεις του. Kαι να μπει ακόμα πιο δυναμικά στην προοπτική της νέας τεχνολογίας και των ηλεκτρονικών οχημάτων.
Ποιος θα «τρέξει» το νέο σχήμα
Στην Ιταλία, ο διάδοχος της, συνδεδεμένης με τη Fiat, οικογένειας Agnelli, John Elkann, έχει τη φήμη του «μάγου». Ανέλαβε σε πολύ μικρή ηλικία τον όμιλο (υποδεικνυόμενος από τον παππού του ως ο κατάλληλος) και όταν βρισκόταν στο χείλος της κατάρρευσης. Στα χρόνια που ακολούθησαν, ο Elkann κατάφερε να διασώσει την αυτοκρατορία, να την «αναστήσει», πολλές φορές αφήνοντας πίσω τις ιταλικές προκαταλήψεις που θέλουν τις αυτοκινητοβιομηχανίες της χώρας να είναι «ιερές αγελάδες» που δεν τις αγγίζει κανείς.
Αντιλαμβάνεται κανείς, ωστόσο, ότι το να πείσεις τους Ιταλούς να συγχωνευθούν με τους άμεσους ανταγωνιστές τους, έναν γαλλικό όμιλο που σαρώνει τα τελευταία χρόνια την αγορά, δεν είναι και το ευκολότερο πράγμα. Ο Mike Manley, CEO της FCA, είχε περιγράψει με τα καλύτερα λόγια στον κληρονόμο των Agnelli τον CEO της PSA, Carlos Tavares, με τον οποίο διατηρεί 10ετή φιλία.
Και ο Πορτογάλος, φρόντισε να αποδείξει τη φήμη του «μάγου», του γοητευτικού συνομιλητή, «μαγεύοντας» και τον Elkann και πετυχαίνοντας ένα γιγαντιαίο deal, κερδίζοντας την εμπιστοσύνη όλων των μερών για να ηγηθεί -και- την επόμενη μέρα. Άλλωστε, ο πρώην ραλίστας Tavares, έχει αποδείξει ποιος είναι, αναλαμβάνοντας το PSA το 2013, ένα βήμα πριν από τη χρεοκοπία του και γυρνώντας στο κέρδη μόλις σε έναν χρόνο, ενώ είχε προηγηθεί μια «μαύρη» 7ετία. Το ίδιο υπόσχεται να κάνει για το σύνολο του ομίλου. Άλλωστε, ξέρει τον τρόπο…
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ