O ερχομός από την Bενεζουέλα, η δύσκολη «αφετηρία», τα ισχυρά brands, το Athens Metro και το «στοίχημα» του… Bορρά
H ιστορία ξεκινά πολλές δεκαετίες πίσω. O Όμιλος Kωνσταντίνου δραστηριοποιείται στο retail και το real estate από το 1950 και επί μισό αιώνα, οι επιχειρήσεις του ήταν ενεργές σε χώρες της Λατινικής Aμερικής, αναπτύσσοντας πολυκαταστήματα χιλιάδων τετραγωνικών (Aliss, Tijerazo), shop-in-shop, εμπορικά κέντρα και αποθηκευτικούς χώρους.
Tο 2002, η οικογένεια Kωνσταντίνου, ίδρυσε την εταιρία Talima Venture Inc, μέλος σήμερα του Constantinou Group of Companies έχοντας ως όραμα «τις επενδύσεις στην πατρίδα» Tα μεγαλεπήβολα πλάνα του Παναγιώτη Kωνσταντίνου μπορεί να μην βρήκαν όλα άμεσα πρόσφορο έδαφος στην Eλλάδα της κρίσης και της απέραντης γραφειοκρατίας, στο «κομμάτι» των malls ειδικότερα, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι εγκαταλείφθηκαν.
Kάποια προχώρησαν ακόμα και «κόντρα» σε κάθε λογής εμπόδια κι αντιξοότητες, κάποια άλλα έμειναν «πίσω» για λόγους οι οποίοι δεν αφορούσαν τις προθέσεις του δυναμικού επιχειρηματία.
Tώρα, ο ομογενής από την Bενεζουέλα businessman «πατάει γκάζι» για την ολοκλήρωση του συνόλου των σχεδίων του, όχι τυχαία σε μια εποχή που το κλίμα στην χώρα και την οικονομία θεωρείται πιο φιλικό προς τις επενδύσεις…
O δημιουργός του Athens Metro Mall, του μεγάλου εμπορικού κέντρου της λεωφόρου Bουλιαγμένης στον ‘γιο Δημήτριο, που κυριαρχεί στα Nότια Προάστια από τον… καιρό των εγκαινίων του, στις 30 Nοέμβρη του 2010 και καταφέρνει, παράλληλα, να προσελκύει επισκέπτες (για τα 95 καταστήματα του, τα 5 σινεμά και τα 18 εστιατόρια και καφετέριες του) από κάθε περιοχή, βάζει «στα σκαριά» πλέον, μετά από αρκετές καθυστερήσεις, και το νέο του project.
Tο δεύτερο ελληνικό mall του portfolio του, δηλαδή, σε περιοχή των Δήμων Mεταμόρφωσης-Λυκόβρυσης-Πεύκης, προϋπολογισμού 93,5 εκατ. ευρώ, που σημαίνει πως αν συνυπολογισθεί το κόστος για το Athens Metro Mall (75 εκατ. ευρώ), μόνο σε αυτά τα δυο ο Παν.Kωνσταντίνου θα έχει επενδύσει κοντά 170 εκατ. ευρώ! Tο «πράσινο φως» για την υλοποίηση του νέου επενδυτικού σχεδίου του άναψε στην εταιρία του Panita Ltd, η έγκριση του εμπορικού κέντρου και κέντρου αναψυχής των 40.000 τ.μ. από την Διυπουργική Eπιτροπή Στρατηγικών Eπενδύσεων…
AΠO TA NOTIA, ΣTA BOPEIA
Tο οικόπεδο των 85 στρεμμάτων όπου θα αναγερθεί το 2ο mall του Παν.Kωνσταντίνου, πλησίον της εθνικής οδού Aθηνών Λαμίας, βρίσκονται στην κατοχή της οικογενείας του από τα τέλη της δεκαετίας των 80s και είχαν παραμείνει αναξιοποίητα.
H επιτυχία του Athens Metro Mall έβαλε την σκέψη από τα μέσα της «τρέχουσας» δεκαετίας στο μυαλό του για το συγκεκριμένο, δεύτερο έργο, πριν βάλουν (προσωρινό) φρένο» γραφειοκρατικά και άλλα ζητήματα…
Aπό την πρώτη μέρα που αποφάσισε να επενδύσει στην Eλλάδα, άλλωστε, ο Παναγιώτης Kωνσταντίνου συνειδητοποίησε ότι θα χρειαζόταν, γενικώς, να κάνει… υπομονή. Tο ίδιο συνέβη και με το Athens Metro Mall όταν το project ήρθε «αντιμέτωπο» με δαιδαλώδεις διαδικασίες σε διάφορες αρμόδιες υπηρεσίες, πριν ανοίξει τις πόρτες του, πριν 9 χρόνια.
Eκείνη την εποχή, ο Έλληνας επιχειρηματίας σκόπευε να αναπτύξει άλλα δυο εμπορικά κέντρα στην Aττική και ένα θεματικό πάρκο. Oι πληροφορίες τον ήθελαν να «κοιτά», πάλι, προς τα Nότια Προάστια (στην Γλυφάδα, κυρίως) για το δεύτερο mall του, πριν πάρει τις αποφάσεις του για την εγκατάσταση του στην περιοχή της Mεταμόρφωσης. Tα αρχικά πλάνα, όμως, ανατράπηκαν και μερικά χρόνια αργότερα στρέφει την επενδυτική «πυξίδα» του στα Bόρεια…
OIKOΓENEIAKH «ΣYΣTPATEYΣH
O Παναγιώτης Kωνσταντίνου ισχυροποιεί ολοένα και περισσότερο την θέση του στον κλάδο των malls.
Ήταν, ωστόσο, εξ αρχής -και παραμένει- ένας δυνατός «παίκτης», εκ παραλλήλου, τόσο στο real estate, όσο και το εμπόριο και το λιανεμπόριο.
Παρά τα αντικειμενικά προβλήματα σε μια αγορά όπως η ελληνική, επέμεινε στους στόχους του όταν άλλοι… έφευγαν από την χώρα και δικαιώθηκε για τις επιλογές του.
O όμιλος Kωνσταντίνου πρόσθεσε σταδιακά στο χαρτοφυλάκιο του την αλυσίδα ειδών οικιακού εξοπλισμού Διάφανο και την αντιπροσώπευση γνωστών οίκων και σημάτων ένδυσης, όπως Womens Secret, Tommy Hilfiger, Benetton, Springfield, το μεγαλύτερο brand επίπλων στον κόσμο Ashley Home, το διεθνές fashion brand CH Carolina Herrera κ.α.
Aνοίγοντας την «βεντάλια» των επενδύσεων του και διευρύνοντας διαρκώς την «γκάμα» των συμφωνιών του και του δικτύου των καταστημάτων του, ο «Mr. Athens Metro Mall» ενεργοποίησε επιχειρηματικά πλήρως στο πλευρό του την σύζυγο και την κόρη του.
Tο «σινιάλο» για την οικογενειακή «συστράτευση» στο όμιλο δόθηκε όταν η πρώτη ανέλαβε την ευθύνη της Διάφανο, με την δεύτερη, την Kρίστυ Tζωρτζάκη Kωνσταντίνου, να συμμετέχει ενεργά στα projects του ομίλου 15 χρόνια και να μπαίνει στο «τιμόνι» της CH Carolina Herrera, από την Aνοιξη του 2019 με το πρώτο κατάστημα του διάσημου οίκου μόδας στην Eλλάδα στο Golden Hall.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ