Επιβεβαιώθηκε η ανάγκη για πολιτική λύση
Επιφυλακτική εμφανίζεται η ελληνική κυβέρνηση για τα αποτελέσματα της Διάσκεψης του Βερολίνου για τη Λιβύη, αν και αρμόδια στελέχη χαρακτηρίζουν θετικό βήμα ότι επιβεβαιώθηκε η προσήλωση στην εξεύρεση πολιτικής λύσης.
Αμέσως μετά την ολοκλήρωση της συνεδρίασης της Διάσκεψης του Βερολίνου, πηγές στην Αθήνα σημείωναν ότι είναι πολύ νωρίς για μια σφαιρική αξιολόγηση των όσων διαδραματίστηκαν στη γερμανική πρωτεύουσα. Σήμερα στις Βρυξέλλες θα συνεδριάσει το Συμβούλιο Εξωτερικών Υποθέσεων της ΕΕ, όπου θα συμμετάσχει ο Νίκος Δένδιας, και αμέσως μετά την ενημέρωση που θα γίνει από τον Ύπατο Εκπρόσωπο της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τα θέματα Εξωτερικής Πολιτικής και Πολιτικής Ασφαλείας Γιοζέπ Μπορέλ, θα υπάρξει η επίσημη τοποθέτηση της ελληνικής πλευράς.
Η Αθήνα θα επιμείνει στην ακύρωση των μνημονίων Τουρκίας-Λιβύης
Υπάρχει ακόμα πολύς δρόμος μέχρι την οριστική διευθέτηση της κρίσης και τη λήξη του εμφυλίου της Λιβύης, όπως κατέστη σαφές από τις δηλώσεις που έγιναν μετά το πέρας της Διάσκεψης του Βερολίνου. Η ελληνική πλευρά σε κάθε περίπτωση θα επιμείνει στην ακύρωση των μνημονίων Τουρκίας-Σάρατζ προκειμένου να συμφωνήσει, σε ευρωπαϊκό επίπεδο, σε μια τελική λύση.
Ως θετικό για τη χώρα μας προσμετράται το γεγονός ότι η συμφωνία για «εκεχειρία, ώστε να υπάρξει παύση στρατιωτών επιχειρήσεων», όπως ανακοίνωσε ο γενικός γραμματέας του ΟΗΕ Αντόνιο Γκουτέρες, επετεύχθη στο Βερολίνο με ενεργή συμμετοχή της ΕΕ και όχι στη Μόσχα, όπου συμμετείχαν μόνο η Ρωσία και η Τουρκία, με παρόντα τα δύο αντιμαχόμενα μέρη.
Συνεδριάζουν οι ΥΠΕΞ της ΕΕ
Στο Συμβούλιο Εξωτερικών Υποθέσεων της ΕΕ, που συνεδριάζει σήμερα στις Βρυξέλλες, αναμένεται να συζητηθεί και το θέμα της τουρκικής προκλητικότητας που συνεχίζεται αμείωτη στην Ανατολική Μεσόγειο. Ο υπουργός Εξωτερικών της Κύπρου, Νίκος Χριστοδουλίδης, αναμένεται να αναφερθεί στη νέα παράνομη γεώτρηση που προγραμματίζει η Τουρκία εντός της ΑΟΖ και υφαλοκρηπίδας της Κυπριακής Δημοκρατίας, αυτή τη φορά, της νότιας ΑΟΖ/υφαλοκρηπίδας της Κύπρου, στο ερευνητικό τεμάχιο 8, το οποίο έχει δεόντως αδειοδοτηθεί στις ευρωπαϊκές εταιρείες ΕΝΙ και ΤΟΤΑL.