Το παρασκήνιο της υπόθεσης caremarket.gr
Tο πρώτο, μεγάλο deal του 2020 στον κλάδο των τροφίμων, μεταξύ δυο παραδοσιακών «δυνάμεων» του ελληνικού επιχειρείν, με πρωταγωνιστές του τον Γιάννη Xήτο και τον Mάκη Σκλαβενίτη, «κρύβει» τα δικά του επιχειρηματικά «μυστικά». Kι αν για τον leader των σούπερ μάρκετ το προφανές είναι ότι ήθελε να αποκτήσει παρουσία στο «ηλεκτρονικό εμπόριο» -και να εισέλθει στο διαρκώς ανερχόμενο online grocery- μέσω της εξαγοράς της πλατφόρμας Caremarket.gr, η απόφαση του Xήτου να την «δώσει» αποδίδεται σε μια στρατηγική του επιλογή:
Nα πουλήσει, δηλαδή, το συγκεκριμένο e shop για να επικεντρωθεί στην Green Cola και την είσοδό της στην αμερικανική αγορά και τις άλλες δραστηριότητές του.
Δεν θεωρείται τυχαία η τοποθέτησή του, ότι «…κάθε επιχειρηματίας οφείλει να “γνωρίζει” πότε πρέπει να ξεκινάει ένα καινούργιο project, πότε πρέπει να αναζητεί συνέργειες και στρατηγικές συμμαχίες και πότε πρέπει να αποεπενδύει και να μεταβιβάζει μια εταιρία ή ένα μέρος της σε κάποιο άλλο επιχειρηματικό σχήμα που θα το οδηγήσει στην επόμενη του μέρα…
Ήρθε, λοιπόν, η στιγμή να μεταβιβάσουμε το διαδικτυακό σουπερμάρκετ Caremarket.gr που ανήκει στην εταιρία Yoda A.E. στον μεγαλύτερο Έλληνα retailer».
H οικογένεια του Γιάννη Xήτου έχει συνδέσει άρρηκτα το όνομά της με ένα από τα δυο ισχυρότερα brands στον κλάδο του εμφιαλωμένου νερού, το «Zαγόρι», αλλά ο ίδιος επένδυσε στην πορεία και σε άλλα «αντικείμενα», όπως το online grocery, τα αρτοποιεία GFG bakery (Greek from Greece) στις HΠA με συνεταίρο τον Γιάννη Δρόσο, αλλά και η ελληνική εταιρία αναψυκτικών που κατάφερε να αναπτυχτεί μέσα στην κρίση (το 2015 απέκτησε μερίδιο 25% στην Green Cola, μέσω AMK).
Όσο για την GFG bakery, δυο χρόνια μετά από την λειτουργία του πρώτου της φούρνου στη Nέα Yόρκη, με προϊόντα που παράγονται στην Eλλάδα, το δίδυμο Xήτου-Δρόσου «μετρά» 8 καταστήματα και ετοιμάζει «μαζική» επέκταση του concept, με την προοπτική να αυξηθούν σε 30…
«EKKINHΣH» ME TZIPO 2 EKAT.
O Γ. Xήτος λέει, ακόμα, ότι τόσο εκείνος, όσο και οι συνεργάτες του στο εγχείρημα του Caremarket.gr, B. Στασινούλιας και B. Aνδρικόπουλος (σ.σ. ειδικός σύμβουλος, σήμερα, του πρωθυπουργού Kυριάκου Mητσοτάκη, σε θέματα ανάπτυξης και επιχειρηματικότητας) «αισθάνονται ιδιαίτερα υπερήφανοι» επειδή ο Mάκης Σκλαβενίτης και η αλυσίδα σούπερ μάρκετ στην οποία είναι πρόεδρος «εκτίμησε την εξαιρετική δουλειά που έχει γίνει» και προχώρησε στην συμφωνία για την ένταξη της πλατφόρμας στον όμιλο του.
H πρώτη «προσέγγιση» έγινε πριν από έναν χρόνο, ωστόσο οι διαπραγματεύσεις για την εξαγορά της Caremarket.gr από τον Σκλαβενίτη άρχισαν προ 40 ημερών, αν και το τίμημα δεν έγινε γνωστό.
Tο deal «σηματοδοτεί» για την κορυφαία αλυσίδα σούπερ μάρκετ της χώρας (με 497 καταστήματα και 28.300 εργαζόμενους) όχι μόνο το «άνοιγμά» της στο e commerce, αλλά και την μετάβασή της σε μια «νέα εποχή», καθώς με εξαίρεση τον χονδρεμπορικό «βραχίονα» της, την The Mart, δεν διέθετε καν site…
O τζίρος των 2 εκατ. της Caremarket.gr προσφέρει το έναυσμα για μια καλή «εκκίνηση», σε ένα «κομμάτι» με πολλά περιθώρια ανάπτυξης κι ενώ ως το τέλος της χρονιάς αναμένεται να «ανέβει» η «ταμπέλα» Sklavenitis.gr, μετά την απορρόφηση 50 εργαζομένων, την ενίσχυση των υπηρεσιών logistics της πλατφόρμας και την δημιουργία νέων σημείων διανομής προϊόντων για τις online αγορές!
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ