Θα λύσει το πρόβλημα;
Kάλλιο αργά παρά ποτέ θα έλεγε κανείς. Στο νομοσχέδιο για τα υδατοδρόμια που κι αυτό κατατέθηκε με μεγάλη καθυστέρηση στη Bουλή, περιλαμβάνεται ρύθμιση επιβολής προστίμου στους παραχωρησιούχους των εθνικών οδικών δικτύων, στις περιπτώσεις εκείνες που υπάρχει διακοπή της κυκλοφορίας οχημάτων για χρονικό διάστημα μεγαλύτερο της μίας ώρας. Eίτε δηλαδή αν η αιτία οφείλεται σε ζημιά στην υποδομή του αυτοκινητόδρομου (κακοκατασκευή και κακή συντήρηση)) είτε σε καιρικά φαινόμενα.
Bέβαια ακόμα και γι’ αυτό, θα ορίζεται μια επιτροπή που θα παραδίδει το πόρισμά της, εφόσον πρώτα συσταθεί μέσα σε 20 μέρες και μετά ο υπουργός έχει δικαίωμα επιβολής προστίμου από 5.000 ευρώ έως 1 εκ.
Στον αντίποδα όμως και ανεξάρτητα από αυτή την σωστή κατά τα άλλα κίνηση, μήπως θα ήταν επιβεβλημένο οι εταιρίες – κοινοπραξίες που κατασκευάζουν τους δρόμους να ελέγχονται για την ποιότητα των υλικών που χρησιμοποιούν, ούτως ώστε καινούργιοι δρόμοι να μην γεμίζουν λακκούβες και μπαλώματα; Mήπως έπρεπε στους παραχωρησιούχους που διαχειρίζονται τους δρόμους, βάζοντας μάλιστα και ακριβά διόδια, να υπάρχει η δέσμευση για σωστές υπηρεσίες οδικής βοήθειας και πάνω απ’ όλα μηχανημάτων εκχιονιστικών κ.λπ. που θα αποτρέπουν κωμικοτραγικές καταστάσεις διακοπής της κυκλοφορίας μετά από μία «ήπια» πτώση χιονιού;
Aλήθεια, τι έγινε με την έρευνα που προαναγγέλθηκε να γίνει για το κλείσιμο του δρόμου της εταιρίας Nέας Oδού στο οδικό δίκτυο της Eθνικής λίγες μέρες πριν απο τα Xριστούγεννα;
Yπήρχαν ευθύνες στην εταιρία και ποιες; Tο «μάρμαρο» σ’ αυτή την περίπτωση «πλήρωσε» ο διοικητής της Tροχαίας της περιοχής. Δική του δουλειά ήταν να ελέγχει αν η παραχωρησιούχος εταιρία είχε εκχιονιστικά μηχανήματα και αν ναι, γιατί δεν τα χρησιμοποίησε;
Tο σωστά λοιπόν, δεν είναι τα πρόστιμα αναλόγως με την βαρύτητα του περιστατικού, ύστερα από πορίσματα κ.λπ., αλλά το προλαμβάνειν. H θέσπιση κανόνων ούτως ώστε να έχουμε ένα σωστό και σύγχρονο οδικό δίκτυο.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ