Πρωτιά Aλαφούζου, Mυτιληναίου, Mαρτίνου στα νεότευκτα
Είναι το… «γραμμένο» τους, στους Έλληνες εφοπλιστές: Ακόμα και στις περιόδους που «κατεβάζουν στροφές» στις παραγγελίες για ναυπηγήσεις πλοίων, στρέφοντας το ενδιαφέρον τους στα μεταχειρισμένα, είναι… καταδικασμένοι να έχουν θέση πρωταγωνιστή. Έτσι συνέβαινε πάντα, έτσι συμβαίνει σήμερα και έτσι θα συμβαίνει και στο μέλλον, όταν τα ελληνικά καράβια θα είναι από τα πιο περιζήτητα διεθνώς.
Του λόγου το αληθές, προκύπτει από την πιο πρόσφατη ανάλυση του ναυλομεσιτικού οίκου Clarksons, σύμφωνα με την οποία οι Greeks έχουν σε εξέλιξη από τα μεγαλύτερα ναυπηγικά προγράμματα. Σύμφωνα με τα στοιχεία, την τρέχουσα περίοδο ναυπηγούνται για λογαριασμό ελληνικών συμφερόντων, 244 πλοία συνολικής χωρητικότητας 9,2 εκατομμυρίων τόνων-gross tonnage. H Ελλάδα βρίσκεται στην τρίτη θέση του καταλόγου αυτού με την Ιαπωνία να είναι πρώτη με 579 παραγγελίες και την Κίνα δεύτερη με 480.
Το 65% των ελληνικών παραγγελιών είναι προγραμματισμένο να παραδοθεί το 2019, το 25% τα 2020 και τα υπόλοιπα πλοία το 2021. Συνεπεία τούτου, ο ελληνόκτητος στόλος θα είναι από τους πιο σύγχρονους παγκοσμίως και θα συμμορφώνεται με τους νέους περιβαλλοντικούς κανονισμούς, που αποτελεί προτεραιότητα για τους Έλληνες πλοιοκτήτες. Άλλωστε οι μεγάλοι ναυλωτές, που είναι συνήθως πολυεθνικές εταιρίες, επιλέγουν τα νεότευκτα πλοία για λόγους ασφάλειας, αλλά και οικολογικούς.
Οι πρώτοι
Από τους Greeks που έχουν σε εξέλιξη μεγάλα ναυπηγικά προγράμματα, έκαναν «ποδαρικό» το 2020 με παραλαβές νεότευκτων πλοίων τρεις Έλληνες εφοπλιστές.
Η ναυτιλιακή εταιρία Kyklades Maritime Corporation, συμφερόντων της οικογένειας Αλαφούζου, έχει σε πλήρη εξέλιξη διπλό ναυπηγικό πρόγραμμα.
Πρόκειται για δύο προγράμματα εκ των οποίων ένα που αφορούσε την κατασκευή δεξαμενόπλοιων VLCC, χωρητικότητας άνω των 319.000 τόνων, ολοκληρώθηκε την Παρασκευή 3 Ιανουαρίου με την παραλαβή του 8ου υπερ-πλοίου, από τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία της Hyundai Ulsan. Το πρώτο VLCC της σειράς παραδόθηκε τον Μάιο του 2019.
Και στα οκτώ δεξαμενόπλοια δόθηκε όνομα ελληνικού νησιού, συνεχίζοντας την παράδοση της εταιρίας της οικογένειας Αλαφούζου με τα “Nissos Rhenia”, “Nissos Despotiko”, “Nissos Santorini”, “Nissos Antiparos”, “Nissos Donoussa”, “Nissos Kythnos”, “Nissos Keros” και “Nissos Anafi”.
Η εταιρία «τρέχει» και δεύτερο ναυπηγικό πρόγραμμα που αφορά τη ναυπήγηση έξι δεξαμενόπλοιων τύπου seuzmax χωρητικότητας 157.974 τόνων dw το καθένα.
Η παράδοση των πλοίων αυτών είναι προγραμματισμένη για το τέταρτο τρίμηνο του 2020 και το πρώτο τρίμηνο του 2021. Κατασκευάζονται στα ναυπηγεία Hyundai Samho Heavy Industries μεταξύ. Η εταιρία έχει στο νερό 18 πλοία και με τα έξι υπό ναυπήγηση φθάνει στα 24.
Σε ένα άλλο «μέτωπο», η ναυτιλιακή M/MARITIME του Γιάννη Μυτιληναίου, ενισχύει τόσο αριθμητικά όσο και ποιοτικά τον στόλο της, με την παραλαβή του νεότευκτου πλοίου μεταφοράς ξηρού φορτίου Handysize “Fedra.gr”. Πρόκειται για το τρίτο κατά σειρά πλοίο αυτού του τύπου, χωρητικότητας 37.301 τόνων dw, που εντάσσει στην δύναμή της η εταιρία.
Πλέον διαθέτει στόλο που απαρτίζεται από 17 νεότευκτα φορτηγά πλοίων, υψηλών προδιαγραφών τα οποία έχουν ναυπηγηθεί στην Ιαπωνία. Ο μέσος όρος ηλικίας του στόλου της είναι τα δύο έτη. Και αυτή η εταιρία έχει παράδοση, όλα τα ονόματα των πλοίων να είναι ελληνικά και να έχουν κατάληξη “GR”.
Τον περασμένο Δεκέμβριο η M/MARI-TIME βραβεύτηκε ως η «Εταιρία Φορτηγών Πλοίων της χρονιάς» για το 2019 (Dry Cargo Company of the Year) στο πλαίσιο των βραβείων Lloyd’s Li-st Greek Shipping Awards.
Μέσα σε τρία χρόνια από την ίδρυσή της έχει μεταφέρει 7,5 εκατομμύρια τόνους ξηρού φορτίου σε όλο τον κόσμο.
Στον χορό των παραλαβών μέσα στον Ιανουάριο μπήκε και η Thenamaris, επικεφαλής της οποίας είναι ο γιός του Ντίνου Μαρτίνου, Νικόλας. Παρέλαβε ένα εκ των δύο νεότευκτων δεξαμενόπλοιων τύπου Aframax, το “Sea Faith”, από τα γιαπωνέζικα ναυπηγεία Sumitomo Heavy Industries.
Η Thenamaris έχει σε εξέλιξη ναυπηγικό πρόγραμμα για εννέα συνολικά πλοία, συνολικής χωρητικότητας 50.000 τόνων dw, τα οποία θα παραληφθούν το 2020-2021. Τα δύο Aframax δεξαμενόπλοια στην Ιαπωνία και έξι σε γιάρδες της Νοτίου Κορέας. Πρόκειται για δύο πλοία μεταφοράς φυσικού αερίου-LNG στη γιάρδα της Hyundai Heavy Industries και τέσσερα μεταφοράς υγραερίου-LPG στη Hyundai Mipo.
Η εταιρία διαθέτει στόλο από 89 πλοία εκ των οποίων 64 είναι δεξαμενόπλοια όλων των μεγεθών, 15 φορτηγά, τρία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, τρία LNG και τέσσερα LPG.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ