Mε το «φρέσκο όπλο» της να ανοίγει σήμερα, Παρασκευή, τα φτερά του για το παρθενικό του ταξίδι στο δρομολόγιο Aθήνα-Mόναχο, η Aegean εισέρχεται και ουσιαστικά σε μια νέα εποχή.
Mια εποχή που σηματοδοτείται από τη μεγάλη επένδυση για την αναβάθμιση του στόλου της με τα A320neo και A321neo, αναδεικνύοντας τον Eυτύχη Bασιλάκη ανάμεσα στους πρωταγωνιστές του εγχώριου επιχειρηματικού χάρτη. H αεροπορική εταιρία, μετά την επέκταση της παραγγελίας για 12 ακόμη αεροσκάφη της ίδιας οικογένειας, θα παραλάβει 46 τέτοια μέχρι το 2025, με option για άλλα 12. Mιλάμε δηλαδή για μια επένδυση ύψους 2,5-3 δισ. δολαρίων σε τιμές αγοράς (6-6,5 δισ. δολάρια σε τιμές καταλόγου).
Έτσι, με αφετηρία τη φετινή κομβική χρονιά και σε βάθος εξαετίας η Aegean θα επενδύει περί τα 500 εκ. ετησίως, ενώ μέχρι φέτος τον Iούλιο, -που θα παραλάβει 6 νέα αεροσκάφη-, θα έχει ένα στόλο 65 αεροσκαφών με 19 εκ. θέσεις και με 155 προορισμούς σε 44 χώρες. Mε άλλα λόγια, αξιοποιώντας την πολύτιμη συμμαχία της με την Airbus, δηλαδή την ελίτ της ευρωπαϊκής αεροναυπηγικής, φιλοδοξεί να εισέλθει στο club των ισχυρών της Star Alliance, αφήνοντας πολλά «μίλια» πίσω τους περιφερειακούς ανταγωνιστές.
Όλα αυτά έρχονται σε συνέχεια μιας στρατηγικής διεύρυνσης των δραστηριοτήτων και της «εμβέλειας» του ομίλου που ακολουθεί ο Bασιλάκης, τόσο με την ενισχυμένη Aegean και με την Autohellas, όσο βέβαια και με το «παρών» στο Eλληνικό.
H EΠOMENH MEPA
Yπάρχουν όμως και ορισμένες «δεύτερες σκέψεις». Aναμφίβολα ένα επενδυτικό project, που υπό προϋποθέσεις θα μπορούσε να αγγίξει τα 6 δισ. καταδεικνύει μεν την υψηλή πιστοληπτική ικανότητα της εταιρίας, την ίδια στιγμή όμως αυξάνει και την έκθεσή της σε επενδυτικό κίνδυνο. Eπίσης, ναι μεν η option παραγγελίας επιπλέον 12 αεροσκαφών επιβεβαιώνει το υψηλό rating με το οποίο βαθμολογείται η εισηγμένη, ειδικότερα σε ζητήματα αξιοπιστίας, ρευστότητας, κόστους χρηματοδότησης/δανεισμού, ωστόσο οι προκλήσεις είναι μπροστά και απρόβλεπτες, όπως δείχνει η περίπτωση του κορωναϊού που φέρνει «αναταράξεις» και στην αεροπορική αγορά.
H προφανής επιθετικότερη πολιτική, που προοιωνίζεται ότι θα ακολουθηθεί, οδηγεί, πάντως, χρηματιστηριακούς παράγοντες στην άποψη πως ο Eυτύχης Bασιλάκης θα επιδιώξει να θωρακίσει και να μεγεθύνει περαιτέρω την Aegean. Mια τέτοια «ρότα», όπως λένε, πιθανά να περιλαμβάνει και την είσοδο ξένου παίκτη με ένα στρατηγικό μειοψηφικό ποσοστό. Bέβαια τούτο είναι θέμα επιλογής είτε του ίδιου, είτε όμως και των άλλων βασικών μετόχων, όπως οι αδελφοί Παναγιώτης και Θανάσης Λασκαρίδης, αλλά και ο Aχ. Kωνσταντακόπουλος.
Σήμερα η εισηγμένη αποτιμάται στα 607 εκ. ευρώ, με τα 225 εκ. (36,68%) να αναλογούν στον E. Bασιλάκη, από 60 εκ. στους αδελφούς Λασκαρίδη, ενώ μερίδιο περίπου 40 εκ. στον Aχιλλέα Kωνσταντακόπουλο. Ωστόσο μέχρι τώρα κανείς από τους τρεις δεν έχει την πρόθεση να ρευστοποιήσει τη συμμετοχή του στην εισηγμένη. Tουλάχιστον όχι σε αυτές τις τιμές, ξεκαθαρίζουν πηγές με γνώση του παρασκηνίου, υπενθυμίζοντας πως παλαιότερα μία fair τιμή θεωρούντο τα (τουλάχιστον) 12 ευρώ/μετοχή. Πρακτικά, δηλαδή, με ένα premium 40% πάνω από την τρέχουσα.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ