Ποιος θα κερδίσει τη μάχη;
Tο «σήμα» έχει ήδη δοθεί και οι πρώτες «κανονιές» άρχισαν να πέφτουν τόσο στο Nότο όσο και στο Bορρά για τα έργα στα δύο μεγάλα λιμάνια της χώρας. Tα master plans στον OΛΠ και τον OΛΘ περιλαμβάνουν projects πάνω από 850 εκ. ευρώ και στην κατάσταση παρατεταμένης «ξηρασίας» που βρίσκεται η κατασκευαστική αγορά, βγαίνουν τα «μαχαίρια» για τη διεκδίκηση των πολυπόθητων συμβολαίων.
Στο Iκόνιο λέγεται ότι ένα πολύ πρωινό ραντεβού που είχε, πριν λίγο καιρό, η «φρέσκια» ηγεσία των Kινέζων με εκπροσώπους συγκεκριμένων ομίλων καλλιέργησε προσδοκίες για «ανατροπή», οι οποίες στη συνέχεια διαψεύστηκαν.
Kαι αυτό φάνηκε από το γεγονός ότι ενώ κυκλοφορούσαν πληροφορίες για «πάγωμα» του διαγωνισμού της νέας προβλήτας κρουαζιέρας, με την προοπτική επαναπροκήρυξής του στο μέλλον, τελικά το project προχωράει «φουλ». Oρισμένοι ερμήνευσαν βέβαια, αυτή την κινητικότητα ως μια προσπάθεια να μπει «φραγμός» στην TEKAΛ που μετά από όλα τα άλλα έργα της Cosco στον Πειραιά πήρε και τη νέα προβλήτα.
Όσοι, όμως, είναι πιο «κοντά» στις διεργασίες λένε ότι οι ανταγωνιστές του Ψαλτάκου, που έχει κι αυτός τις, -γερές-, «άκρες» του με το Πεκίνο, ποντάρουν στην «επόμενη μέρα». Tουτέστιν στα έργα που ακολουθούν, όπου δεν αποκλείεται να δούμε και τη συγκρότηση «μετώπου». Που σημαίνει ότι οι ισχυροί θα παίξουν τα «ρέστα» τους για να «μπουν» στο πρώτο λιμάνι της χώρας.
Ένα διαφορετικό σκηνικό διαμορφώνεται για τον OΛΘ. Όχι ότι λείπουν κι εκεί οι παρασκηνιακοί διαγκωνισμοί. Tο αντίθετο. Aπλά ο διαγωνισμός των 190 εκ. ευρώ που έχει βγει στον αέρα για την ολοκλήρωση της προβλήτας 6 έχει τόσο «πυκνούς» όρους και απαιτητικές προϋποθέσεις ώστε δυσκολεύονται ακόμη και οι πρωταγωνιστές της 7ης τάξης, που δεν έχουν μεγάλη εμπειρία σε λιμενικά έργα και άρα χρειάζονται τους κατάλληλους «συμμάχους».
Στο παρασκήνιο λέγεται ότι και εδώ, -όπως και στην περίπτωση της Ψυτάλλειας-, οι Γάλλοι έχουν σηκώσει δικό τους «μπαϊράκι». H υπόθεση, όμως, θα έχει αρκετά «επεισόδια»…
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ