Σε συνομιλίες για την απόκτηση της καναδικής επιχείρησης κατασκευής αμαξοστοιχιών και αεροπλάνων Bombardier Inc βρίσκεται η γαλλική εταιρεία κατασκευής αμαξοσταχιών Alstom AE, στην προσπάθειά της να βάλει φρένο στον κινεζικό ανταγωνισμός.
Οι συζητήσεις βρίσκονται σε εξέλιξη και δεν έχει ληφθεί ακόμα τελική απόφαση, όπως ανακοίνωσε η Alstom και η Bombardier σε χωριστές τους δηλώσεις, χωρίς όμως οι δυο εταιρείες να παράσχουν περαιτέρω λεπτομέρειες. Η κίνηση αυτή θα μπορούσε να αντλήσει περίπου 7 δισεκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με ένα πρόσωπο εξοικειωμένο με το θέμα.
Μια πιθανή εξαγορά θα καθιστούσε την Alstom τον αδιαμφισβήτητο νο 2 στον σιδηροδρομικό εξοπλισμό και θα την βοηθούσε να αντιμετωπίσει την ηγετική μονάδα του κλάδου, την CRRC Corp. της Κίνας, η οποία ετοιμάζει όλο και περισσότερες πωλήσεις σε όλο τον κόσμο. Η πιθανή γαλλοκαναδική συμφωνία ετοιμάζεται, μετά από το μπλοκάρισμα της συγχώνευσης μεταξύ της Alstom και της γερμανικής Siemens AG πέρυσι από την Ευρωπαϊκή Ένωση, η οποία επικαλέστηκε την αντιμονοπωλιακή νομοθεσία.
Στο άκουσμα της είδησης, οι μετοχές της Alstom αυξήθηκαν κατά 2,1% κι έφτασαν στα 49,60 ευρώ στις 9:42 π.μ. στο Παρίσι. Η εταιρεία έχει αγοραία αξία 11,1 δισ. ευρώ (12,1 δισ. δολάρια), αφού αυξήθηκε κατά 32% τον περασμένο χρόνο.
Το Bloomberg News ανέφερε την περασμένη εβδομάδα ότι οι συνομιλίες βρίσκονται σε προχωρημένο στάδιο, μετά την αρχική έκθεση στις 21 Ιανουαρίου. Ο Dow Jones δήλωσε κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου ότι υπήρχε ένα σχέδιο για μια συμφωνία με τιμή άνω των 7 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Η Bombardier έχει απαλλαγεί από περιουσιακά στοιχεία για να εξοφλήσει το χρέος της μετά από τη δαπανηρή επέκταση της εμπορικής της αεροπορίας. Η κατεστραμμένη καναδική εταιρεία μεταφορών σοκάρει την αγορά τον περασμένο μήνα προειδοποιώντας για τις απογοητευτικές πωλήσεις του τέταρτου τριμήνου. Η Bombardier ανακοίνωσε την Πέμπτη ότι θα εγκαταλείψει μια επιχείρηση με την Airbus που κατασκευάζει το αεροπλάνο A220.
Ενοποίηση
Η προγραμματισμένη συγχώνευση της Alstom και του τμήματος σιδηροδρόμων της Bombardier, που εδρεύει στο Βερολίνο, θα αντιμετωπίσει ασφυκτικό έλεγχο με βάση την αντιμονοπωλιακή νομοθεσία, καθώς θα αντιπροσωπεύει ποσοστό περίπου 50% της αγοράς πολλαπλών ηλεκτρικών μονάδων και ηγετική θέση στην ευρωπαϊκή αγορά αστικών μεταφορών, σύμφωνα με ανάλυση της γερμανικής εταιρείας παροχής συμβουλών SCI Verkehr.
Η Alstom και η Bombardier συζήτησαν πιθανές λύσεις για την αντιμετώπιση των ανησυχιών για δημιουργία μονοπωλιακών καταστάσεων, όπως είπαν οι πηγές που είναι εξοικειωμένες με το θέμα.