Την ώρα που η Ελλάδα είναι πρώτη μαζί με την Ισπανία στην εργασιακή ανασφάλεια, ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης διαμορφώθηκε στις 84 μονάδες το τέταρτο τρίμηνο 2019.
Μάλιστα είναι πολύ κοντά στον ευρωπαϊκό δείκτη που ήταν στις 86 μονάδες.
Οι Έλληνες ελπίζουν ότι θα βελτιωθεί η οικονομική κατάσταση
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας “The Conference Board Global Consumer Confidence” της Nielsen, οι τρεις επιμέρους παράγοντες, βάσει των οποίων υπολογίζεται ο δείκτης, παραμένουν σταθεροί, με το 42% των Ελλήνων να προβλέπουν ότι η προσωπική τους οικονομική κατάσταση μέσα επόμενους 12 μήνες θα είναι βελτιωμένη.
Ολοένα και περισσότεροι Έλληνες πιστεύουν ότι η χώρα θα καταφέρει να βγει από την οικονομική κρίση μέσα στους επόμενους 12 μήνες με το ποσοστό να φθάνει στο 31%, σημαντικά αυξημένο σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο όπου μόλις το 14% εξέφραζε την ανάλογη πεποίθηση.
Σε οικονομική ύφεση η χώρα για 7 στους 10 Έλληνες
Επτά στους δέκα Έλληνες (70%) πιστεύουν ότι η χώρα βρίσκεται σε οικονομική ύφεση, σταθεροποιημένο από το 4ο τρίμηνο του 2018.
Μεταξύ των ευρωπαϊκών χωρών, η Ελλάδα καταλαμβάνει την πρώτη θέση, μαζί με την Ισπανία, αναφορικά με την εργασιακή ανασφάλεια, με 1 στους 4 Έλληνες να ανησυχούν για την εργασία (26%).
Για την προσωπική υγεία ανησυχεί το 24%, ενώ για την οικονομία το 22%, στα ίδια επίπεδα με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο. Ακολουθούν οι ανησυχίες για τα χρέη του νοικοκυριού με 20% και το μεταναστευτικό 19% (έναντι του ευρωπαϊκού μέσου όρου 9% για την κάθε μια ανησυχία αντίστοιχα).
Σημειώνεται μειωμένο το ποσοστό των Ελλήνων που προσπαθούν να περικόψουν τα έξοδα του νοικοκυριού τους σε ποσοστό 62% έναντι 71% στην αντίστοιχη περσινή περίοδο.
Εξόδους και έξοδα για ρούχα θυσιάζουν οι Έλληνες για να επιβιώσουν
Οι δυο κύριες ενέργειες τους για συγκράτηση των εξόδων, συνεχίζουν να είναι οι περικοπές των εξόδων για διασκέδαση εκτός σπιτιού με 59% (έναντι 79% το 4o τρίμηνο 2018) και για ρουχισμό με 53% (62% το 4o τρίμηνο 2018).
Τέλος, όπως μεταδίδει το ΑΠΕ – ΜΠΕ, το 53% των Ελλήνων αναφέρει ότι καταφεύγει σε αγορά φθηνότερων ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων, μειωμένο ποσοστό αναφορών σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο (58% το 4o τρίμηνο 2018).