Τα ευρήματα μιας έρευνας που διεξήχθη από την Tourism Consumer Insights της STR έδειξαν τη σημασία του βιώσιμου/αειφόρου τουρισμού καθώς και τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής στην αντίληψη των ταξιδιωτών.
Η έρευνα, που διεξήχθη τον Ιανουάριο του 2020, συγκέντρωσε τις απόψεις των περισσότερων από 1.000 διεθνών ταξιδιωτών από το ιδιόκτητο Traveller Panel της STR, μια παγκόσμια κοινότητα αφοσιωμένων ταξιδιωτών.
Σύμφωνα με αυτήν, το 35% δεν θα επιθυμούσε να επισκεφθεί χώρα που δεν καταβάλλει προσπάθειες για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής, ενώ το 32% δεν θα αποθαρρυνόταν και το 33% είναι αναποφάσιστοι. Συνολικά, το 70% πιστεύει ότι καταβάλλονται μικρές ή καθόλου προσπάθειες στους τουριστικούς οργανισμούς για πιο αειφόρα ταξίδια, όμως οι πάροχοι καταλύματος θεωρούνται ως οι λιγότερο «κακοί» διαχειριστές του ζητήματος σε σύγκριση με άλλους κλάδους των ταξιδίων και του τουρισμού.
Το 92% των ταξιδιωτών δήλωσαν ότι ανησυχούν για την κλιματική αλλαγή, ωστόσο υπάρχει η αίσθηση ότι η τουριστική βιομηχανία υστερεί στις προσδοκίες των ταξιδιωτών, καθώς στην πλειονότητά τους θεωρούν ότι πάροχοι καταλύματος και μεταφορών (αερομεταφορείς και εταιρίες σιδηροδρόμων) δεν κάνουν πολλές προσπάθειες για πιο αειφόρα ταξίδια.
“Τα βιώσιμα ταξίδια εξακολουθούν να αποτελούν ένα καυτό θέμα στην τουριστική βιομηχανία, καθώς οι ταξιδιώτες και οι ταξιδιωτικές μάρκες ασχολούνται όλο και περισσότερο με τον αντίκτυπό τους στο περιβάλλον”, δήλωσε ο Sean Morgan, διευθυντής έρευνας στο STR.
Πρόσθεσε ότι η έρευνα εξέτασε πόσο φιλικά διακείμενος στο περιβάλλον είναι ο σύγχρονος ταξιδιώτης και αξιολόγησε τις αντιλήψεις τους περί των προσπαθειών που γίνονται για την εφαρμογή πιο πράσινων και πιο αειφόρων πρακτικών στην τουριστική βιομηχανία.
Σημειώνεται τέλος ότι το πιο έντονο ενδιαφέρον για αντιλήψεις περί “πράσινων διακοπών” εντοπίστηκε στους νεαρότερης ηλικίας τουρίστες, καθώς καθώς το 50% δήλωσε ότι οι φιλικές στο περιβάλλον διακοπές είναι σημαντικές για εκείνους.