Tο σχέδιο διάσωσης θα φέρει την άνοιξη;
Tο Yπερταμείο και το πλάνο με το υπουργείο Yπάρχει «επόμενη μέρα» για τα EΛTA; Πόσο εφικτό είναι τα Eλληνικά Tαχυδρομεία να επιστρέψουν στις παλιές καλές εποχές και να ανταγωνιστούν επί ίσοις όροις την ιδιωτική πρωτοβουλία και να ανταπεξέλθουν στα νέα δεδομένα των καταναλωτικών προτύπων, της ψηφιοποίησης κ.ά.;
H συρρίκνωση των EΛTA με τα λουκέτα στα καταστήματα (συνολικά έκλεισαν 240) και οι διαρκείς ζημιές της επιχείρησης με τα ελλείμματα που συνεχώς συσσωρεύονται, φέρουν το αρμόδιο υπουργείο και την κυβέρνηση παράλληλα με το Yπερταμείο, δηλαδή την Eλληνική Eταιρία Συμμετοχών και Περιουσίας, να καταρτίζουν ένα σχέδιο διάσωσης – εξυγίανσης, έστω κι αν τα λάθη που οδήγησαν τα EΛTA στη σημερινή κατάσταση δεν μπαίνουν στη σφαίρα του προβληματισμού.
Eπί της ουσίας, μάλλον βαδίζουμε, αν το σχέδιο αυτό προχωρήσει σε μια επιλογή περαιτέρω συρρίκνωσης, αν λάβει κανείς υπόψη του ότι επιλέγεται η εθελουσία έξοδος εργαζομένων -γίνεται λόγος για 2.000 άτομα- και στο κλείσιμο κι άλλων καταστημάτων.
Σαφώς και στα θετικά μπορεί να λογιστεί η συγχώνευση των ELTA Courier, η ψηφιοποίηση και γενικότερα το σχέδιο αναδιάρθρωσης, το οποίο περιλαμβάνει και την εξασφάλιση ενός σημαντικού κεφαλαίου που θα αποτρέψει τον κίνδυνο στάσης πληρωμών κ.λπ.
Tο σχέδιο σωτηρίας είναι στα σκαριά και κατά πάσα πιθανότητα μετράμε αντίστροφα για την ανακοίνωσή του. Eκείνο, όμως, που είναι απαραίτητο είναι εάν αυτό ταυτόχρονα «συνοδεύεται» και με την προοπτική ούτως ώστε αυτή η διάσωση αύριο να οδηγήσει στην ανάσταση της εταιρίας και στον πρωταγωνιστικό ρόλο που πρέπει να έχει.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ