Τι λένε τα στοιχεία του 2019
Στα 273 εκατ. ευρώ διαμορφώθηκε το ενοποιημένο EBITDA της Viohalco το 2019 με τους κλάδους της εταιρείας να διασφαλίζουν τη θέση τους στην αγορά και να διευρύνουν την παγκόσμια παρουσία τους το 2019, όπως αναφέρει η ίδια.
Οι εταιρίες του ομίλου πραγματοποίησαν συνεχείς επενδύσεις, προκειμένου να ανταποκριθούν στις τάσεις των αγορών των προϊόντων τους.
Πώς διαμορφώθηκαν τα μεγέθη:
– Ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών διαμορφώθηκε σε 4.198 εκατ. ευρώ, μειωμένος κατά 5% (2018: 4.406 εκατ. ευρώ).
– Το ενοποιημένο αναπροσαρμοσμένο EBITDA (α-EBITDA) ανήλθε σε 302 εκατ. ευρώ, μειωμένο κατά 3% (2018: 313 εκατ. ευρώ), ενώ το ενοποιημένο EBITDA διαμορφώθηκε σε 273 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας μείωση κατά 18% (2018: 332 εκατ. ευρώ).
– Τα ενοποιημένα κέρδη προ φόρου εισοδήματος ανήλθαν σε 32 εκατ. ευρώ, μειωμένα κατά 67% σε ετήσια βάση (2018: 96 εκατ. ευρώ).
Θετικές επιδόσεις ο κλάδος των καλωδίων
Παρότι οι εταιρίες της Viohalco, κατά τη διάρκεια του έτους, αντιμετώπισαν σημαντικές προκλήσεις στις αγορές στις οποίες δραστηριοποιούνται, χάρη στην ανθεκτικότητα των διαφοροποιημένων επιχειρηματικών μοντέλων τους κατάφεραν να ανταποκριθούν αποτελεσματικά στις προκλήσεις. Μεταξύ των κλάδων της Viohalco, ο κλάδος καλωδίων κατέγραψε ιδιαίτερα θετικές επιδόσεις.
Σταθερή η αγορά για τα πλατέα προϊόντα έλασης αλουμινίου
Παρά τον αυξανόμενο ανταγωνισμό στις ΗΠΑ και την Ευρώπη, η αγορά για τα πλατέα προϊόντα έλασης αλουμινίου ήταν σταθερή το 2019, ενώ η ζήτηση προήλθε κυρίως από τους τομείς συσκευασίας, μεταφορών, καθώς και τους βιομηχανικούς τομείς. Σε αυτό το ανταγωνιστικό περιβάλλον, οι εταιρίες του κλάδου αλουμινίου της Viohalco διεύρυναν την παγκόσμια παρουσία τους, αξιοποιώντας τα χαρτοφυλάκια υψηλής ποιότητας εξειδικευμένων προϊόντων και εξυπηρέτησης πελατών, ενώ παράλληλα πραγματοποίησαν επιλεκτικές επενδύσεις σε προηγμένης τεχνολογίας εξοπλισμό.
Πώς επηρέασε η μείωση των τιμών αλουμινίου
Η υιοθέτηση προηγμένης τεχνολογίας αλουμινίου ενίσχυσε περισσότερο αυτές τις προσπάθειες. Ο κύκλος εργασιών του κλάδου επηρεάστηκε αρνητικά από τη μείωση κατά 10,4% των τιμών αλουμινίου έναντι του περασμένου έτους, την πτώση των όγκων πωλήσεων περί τα τέλη του έτους λόγω της μείωσης της ζήτησης στην αγορά των ΗΠΑ και τους χαμηλότερους όγκους πωλήσεων στον τομέα της λιθογραφίας, εξαιτίας της μειωμένης ζήτησης λόγω της αβεβαιότητας που δημιούργησε η αποχώρηση του Ηνωμένου Βασιλείου από την Ευρωπαϊκή Ένωση.
Διατηρήθηκαν οι όγκοι πωλήσεων
Κατά τη διάρκεια του έτους, οι όγκοι πωλήσεων του κλάδου χαλκού διατηρήθηκαν στα επίπεδα του 2018, με τις πωλήσεις σωλήνων χαλκού να παρουσιάζουν αύξηση, παρά την επιβράδυνση της βιομηχανικής παραγωγής στις ευρωπαϊκές αγορές που μείωσαν σημαντικά τη ζήτηση, ιδιαιτέρως για προϊόντα έλασης. Ταυτόχρονα, η Sofia Med διείσδυσε με επιτυχία σε νέες αγορές, εισάγοντας στο χαρτοφυλάκιό της προϊόντα με υψηλή ζήτηση και προστιθέμενη αξία.
Έτος πρόκληση το 2019
Το 2019 ήταν ένα έτος με πολλές προκλήσεις για την ευρωπαϊκή βιομηχανία χάλυβα, κατά συνέπεια και για τον κλάδο χάλυβα της Viohalco. Οι δυσχέρειες αυτές οφείλονταν σε έναν συνδυασμό παραγόντων, όπως η επιβράδυνση της ευρωπαϊκής βιομηχανικής παραγωγής, η διεθνής πτώση των τιμών χάλυβα, ως απόρροια του εμπορικού πολέμου και των παγκόσμιων εμπορικών στρεβλώσεων, και η αύξηση των τιμών των πρώτων υλών και της ενέργειας. Τα μέτρα προστασίας του εμπορίου στην Ε.Ε. κατάφεραν μόνο να μετριάσουν εν μέρει τον αντίκτυπο αυτών των παραγόντων. Παρ’ όλα αυτά, ο κλάδος ενίσχυσε την παρουσία του στην αγορά των Βαλκανίων, όπου η Ρουμανία εξελίχθηκε σε κύρια αγορά, ενώ διατήρησε το μερίδιο αγοράς του στην Ελλάδα.