Αναβρασμός επικρατεί στις τάξεις της ναυτιλιακής κοινότητας τις τελευταίες ώρες καθώς η παραίτηση Παμπούκη, ουσιαστικά ήταν η σύνδεση του κλάδου με την κυβέρνηση.
Ο Χάρης Παμπούκης, είχε κερδίσει την εμπιστοσύνη της ναυτιλιακής κοινότητας και των φορέων της παραιτήθηκε και μαζί χάθηκε η ελπίδα, όπως τόνιζαν χθες χαρακτηριστικά επιφανείς εφοπλιστές, για να δημιουργηθεί και πάλι ένας ισχυρός διοικητικός φορέας στη ναυτιλία.
Τον τελευταίο καιρό, ο κ. Παμπούκης υποστήριζε ανοικτά σε όλους τους συνομιλητές του την αναγκαιότητα της επανασύστασης του αυτοτελούς υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, που έβρισκε όμως αντιδράσεις.
Η κόντρα με το Χρυσόχοϊδη
Η κόντρα είχε αρχίσει από νωρίς. Οι σχέσεις του με τον υπουργό Περιφερειακής Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας κ. Μ. Χρυσοχοΐδη ήταν τεταμένες.
Δεν υπήρχε επικοινωνία. Με τον έτερο υπουργό Προστασίας του Πολίτη κ. Χρ. Παπουτσή φιλονικούσαν για το ποιος θα ελέγχει το κτίριο της Ακτής Βασιλειάδη και το Λιμενικό Σώμα.
Αξιόπιστος συνομιλητής
Είναι γεγονός ότι μετά την απόφαση του Πρωθυπουργού να ορίσει υπεύθυνο για τα ναυπηγεία τον υπουργό Άμυνας κ. Πάνο Μπεγλίτη και για τον θαλάσσιο τουρισμό τον υφυπουργό Τουρισμού κ. Γιώργο Νικητιάδη, ο κ. Παμπούκης διαμήνυσε ότι «δεν έχει σημαντικές αρμοδιότητες» και άρχισε να διατυπώνει ευθέως τις απόψεις για την επαναδημιουργία του ΥΕΝ με πλήρεις αρμοδιότητες.
Ο εφοπλισμός και οι ενώσεις, καθώς και οι συνδικαλιστές, ομολογουμένως, είχαν βρει έναν αξιόπιστο συνομιλητή που τουλάχιστον τους άκουγε. Άλλωστε, η επιχειρηματολογία του και η νομική του παιδεία ήταν αυτή που έπεισε τους συνδικαλιστές της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας και δεν προχώρησαν σε απεργιακές κινητοποιήσεις τον Αύγουστο.