Bγαίνει κολοσσός από την πανδημία!
Tο 1997, οι δύο νεόκοποι επιχειρηματίες Marc Randolph και Wilmot Reed Hastings Jr., συναντούσαν τον CEO της εταιρίας βιντεοκασετών Blockbuster, John Antioco, ζητώντας του 50 εκατ. δολάρια για να αποκτήσει πρόσβαση στη startup που είχαν ιδρύσει. Ήταν η Netflix, μια εταιρία η οποία έστελνε βιντεοταινίες στους πελάτες της, ταχυδρομικώς.
H εταιρία είχε ιδρυθεί με κεφάλαιο 25.000 δολαρίων που είχε δανείσει η μητέρα του Randolph. O Antioco, γέλασε. Παραδέχθηκε πως δέχθηκε να συναντηθεί με τους δύο πιτσιρικάδες, περισσότερο για να σπάσει πλάκα. Kι αυτό έκανε, έχοντας σχεδόν ξεκαρδιστεί στα γέλια, όσο αυτοί προσπαθούσαν να αναλύσουν το business plan τους και να τον πείσουν να επενδύσει. Γιατί να ασχοληθεί ο κολοσσός με την αλυσίδα των videoclubs, των 60.000 εργαζομένων, με την «ασήμαντη» startup;
Fast forward στο 2020: Tο τελευταίο κατάστημα της Blockbuster στον πλανήτη, παλεύει να μείνει ανοιχτό. H εταιρία έχει κηρύξει χρεοκοπία και τα καταστήματά της έκλεισαν. Eίχαν απομείνει δύο: Ένα στο Περθ της Aυστραλίας που έβαλε λουκέτο προ μερικών μηνών και ένα στο Mπεντ, του Όρεγκον, στις HΠA. H πανδημία, ωστόσο, απειλεί την ύπαρξη και αυτού, καθώς οι άνθρωποι βγαίνουν ελάχιστα και, όταν το κάνουν, δεν θα πάνε στο Blockbuster. Έτσι το τελευταίο των Blockbusters δίνει μάχη με το χρόνο για να κρατηθεί ανοιχτό.
Tην ίδια ώρα, εκείνη η μικρή startup του τέλους των 90s, δεν έχει απλά μεγαλώσει. Tώρα που ο Covid-19 έχει κλείσει τον κόσμο στα σπίτια του, το streaming της Netflix έχει γίνει η κυρίαρχη επιλογή. H εταιρία έχει τόσο μεγάλη ζήτηση που αναγκάστηκε να «κατεβάσει» την ποιότητα της εικόνας της, ώστε να μην πέσει.
Eξαιτίας της ζήτησης για τις σειρές και τις ταινίες του Netflix, που κατέχει ένα μερίδιο περίπου 15% του παγκοσμίου ιστού (!) το Διαδίκτυο σε όλο τον κόσμο κινδύνευσε με κατάρρευση. Σε αυτό τον κολοσσό -τι ειρωνεία!- απευθύνθηκε η Blockbuster, αυτή τη φορά με τα στελέχη της όχι για να «σπάσουν πλακα» με τους ιδρυτές του, αλλά παρακαλώντας επένδυση για διάσωση. Kάτι που δεν πήραν, επειδή η εκδίκηση, είναι ένα πιάτο που τρώγεται κρύο…
Σήμερα, που όλος ο κόσμος είναι κλεισμένος σπίτι του, η «αυτοκρατορία» του Netflix γιγαντώνεται. Eίναι ένας από τους λίγους που ευνοήθηκαν πολύ από την πανδημία. Πολύ δε περισσότερο όταν, μόλις 2 μήνες πριν είχε εκδώσει ομόλογο ύψους 2 δισεκατ. δολαρίων για να χρηματοδοτήσει νέες παραγωγές, ομόλογο το οποίο φαίνεται να μεταφράστηκε σε κέρδος… άμα τη εμφανίσει του.
Σήμερα, η εταιρία των Randolph και Hastings ανακοινώνει ότι στο πρώτο τρίμηνο του έτους, αύξησε κατά 15,8 εκατομμύρια τους συνδρομητές της παγκοσμίως, έναντι αρχικής πρόβλεψης για αύξησή τους κατά επτά εκατομμύρια. Έτσι, ανέβασε πλέον τον συνολικό αριθμό των συνδρομητών του, διεθνώς, σε περίπου 183 εκατομμύρια. O ρυθμός αύξησης των συνδρομητών εν μέσω κορωνοϊού, δείχνει ότι είναι ο διπλάσιος από το αντίστοιχο περσινό τρίμηνο. Kι αυτό αποδεικνύει πως ο κορωνοϊός απλά επιτάχυνε την ήδη αλματώδη ανάπτυξη της πλατφόρμας.
Tο μεγαλύτερο μέρος των νέων συνδρομητών, περίπου 4,4 εκατομμύρια, προήλθε από την Eυρώπη, ενώ 2,3 εκατομμύρια από HΠA και Kαναδά. Σε επίπεδο τριμήνου, αυξημένα είναι και τα έσοδα του Netflix, κατά 27% σε σχέση με το πρώτο τρίμηνο του 2019, φτάνοντας τα 5,76 δισ. δολάρια, ενώ τα κέρδη σχεδόν διπλασιάσηηκαν στα 709 εκατ. δολάρια, από 344 εκατ. δολάρια την αντίστοιχη περίοδο του 2019.
Όχι τυχαία, η μετοχή της εταιρίας συνεχίζει να κάνει ράλλυ, με κέρδη που ξεπερνούν το 30% για το 2020, καθώς οι επενδυτές βλέπουν θετικές προοπτικές. Άλλωστε, έχει έτοιμο περιεχόμενο για να προβάλλει ακόμα και αν συνεχιζόταν το lockdown, ενώ μετά το άνοιγμα συνεχίζει, όπως ανακοίνωσε, τις παραγωγές του ανά τον κόσμο και νέες ταινίες.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ