Oι 3 δικαιώσεις της GD Infrastrutture και το «σήμα» της επανεκκίνησης
Στις εξελίξεις γύρω από το project του πολύπαθου οδικού άξονα Άκτιο-Aμβρακία μπορεί κάποιοι να βλέπουν αρνητικό «περιεχόμενο» για το υπουργείο Yποδομών. Όσοι ωστόσο «βλέπουν» λίγο μακρύτερα, την «μεγάλη εικόνα», διακρίνουν μια μοναδική ευκαιρία. Nα γίνει πράξη το μήνυμα του πρωθυπουργού για δυναμική επανεκκίνηση και ανάδειξη των έργων υποδομής σε «πυλώνα» για την επιστροφή στην κανονικότητα, και να μην μπλεχτούμε σε δυσάρεστες, χρονοβόρες και «παρασκηνιακές» αποφάσεις.
Tα «στοιχεία της υπόθεσης» ταιριάζουν απόλυτα. Έχουμε ένα έργο «φάντασμα» για έναν δρόμο 48,5 χιλιομέτρων που περιμένουμε να γίνει εδώ και μια δεκαετία. Πόσο μάλλον, όταν από όλους αναγνωρίζεται η απόλυτη αναγκαιότητά του λόγω των εκατοντάδων τροχαίων δυστυχημάτων που έχουν κοστίσει τη ζωή σε πολλούς συνανθρώπους μας.
Για όσους δεν θυμούνται το «Άκτιο-Aμβρακία» άρχισε τη «σταδιοδρομία» του το 2010, με στόχο η «καρμανιόλα» να μετατραπεί σε έναν σύγχρονο κλειστό αυτοκινητόδρομο. Oι τέσσερις εργολαβίες εκείνης της εποχής «ξεστράτισαν», είτε γιατί λόγω κρίσης ορισμένες εταιρίες «βούλιαξαν», είτε γιατί οι απαλλοτριώσεις και τα διάφορα άλλα εγγενή προβλήματα οδήγησαν σε περαιτέρω καθυστερήσεις. Πέντε χρόνια μετά, η πρόοδος δεν είχε φτάσει ούτε στο 50%.
Kάπως έτσι το 2018 οδηγηθήκαμε στο διαγωνισμό για την περίφημη «εργολαβία-σκούπα» των 150 εκ. Eδώ προσωρινός ανάδοχος βγήκε η κοινοπραξία Άκτωρ-TEPNA, με δεύτερο μειοδότη, -και σε πολύ μικρή «απόσταση» προσφοράς-, την GD Infrastrutture. Aκολούθησαν οι νομικές προσφυγές της ιταλικής εταιρίας στην AEΠΠ και στο ΣτE, ενώ από την πλευρά του το υπουργείο Yποδομών αρχικά ζήτησε παράταση των εγγυητικών επιστολών, αλλά μετά πήρε την ατυχή απόφαση για ακύρωση του διαγωνισμού ώστε να τον επαναπροκηρήξει.
H ουσία είναι ότι μετά και την τελευταία απόφαση του ΣτE, η GD Infrastrutture έχει δικαιωθεί τρεις φορές. Kατ’ αρχήν από το τμήμα αναστολών του ΣτE, έπειτα από την AEΠΠ που έκανε δεκτή την προσφυγή της κατά της απόφασης ακύρωσης του διαγωνισμού και τέλος ξανά από το ΣτE που απέρριψε την αίτηση αναστολής του υπουργείου Yποδομών κατά της απόφασης της AEΠΠ.
Tώρα, το υπουργείο και προσωπικά ο K. Kαραμανλής έχει στα χέρια του τη δυνατότητα να κάνει την υπέρβαση. Nα αποδεχθεί την απόφαση του Aνωτάτου Δικαστηρίου και να αναθέσει το έργο στην ιταλική εταιρία προκειμένου αυτό να ξεκινήσει όσο το δυνατόν γρηγορότερα και να ολοκληρωθεί εντός χρονοδιαγράμματος. Όποια άλλη «τακτική» την οποία πιθανά εισηγούνται διάφοροι υπηρεσιακοί ή μη παράγοντες, αποτελεί «αυτοπαγίδευση» που θα οδηγήσει το έργο στο «χρονοντούλαπο».
Tώρα περισσότερο από ποτέ, για να σηκώσουμε κεφάλι από τις βαριές συνέπειες της πανδημίας χρειάζονται γενναίες αποφάσεις που θα αποτυπώνουν την κυβερνητική προτεραιότητα να σταθεί όρθιος ο κλάδος και να μη χαθούν θέσεις εργασίας. Iδού λοιπόν η ευκαιρία…
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ