Οι «χρυσές» business την εποχή του «Μένουμε Σπίτι»
Του Κώστα Νούση
Η μετάβαση από την εποχή του «Μένουμε Σπίτι» στην εποχή της κανονικότητας, αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα στοιχήματα των ελληνικών επιχειρήσεων, οι οποίες δεν βγαίνουν όλες αλώβητες από την πανδημία, με τον κορωνοϊό να δείχνει τα «δόντια του» στην οικονομία.
Περισσότερο κερδισμένες από την δοκιμασία του lockdown -πέραν του κλάδου των super market- δείχνουν οι επιχειρήσεις των ψηφιακών υπηρεσιών, με το ηλεκτρονικό εμπόριο και τις υπηρεσίες για εργασίες που έχουν να κάνουν με τη συντήρηση του σπιτιού, να πρωταγωνιστούν.
Οι Έλληνες «ανακαινίζουν» τα σπίτια τους – Τα μεγέθη πριν και κατά τον κορωνοϊό
Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε την Τρίτη στους δημοσιογράφους, ο Ανδρέας Γραμμάτης Διευθύνων Σύμβουλος και ιδρυτής της ελληνικής πλατφόρμας εύρεσης επαγγελματιών για το σπίτι douleutaras.gr, μία εβδομάδα πριν ανακοινωθεί η άρση των περιοριστικών μέτρων, η online αναζήτηση για εργασίες που αφορούν το σπίτι παρουσίασε αύξηση 50%, ενώ στα επίπεδα του 103% είναι η αύξηση που παρουσιάζουν τα αιτήματα στην πλατφόρμα για γενικές εργασίες, συγκριτικά με την ίδια περίοδο πέρυσι.
Συνολικά το διάστημα των περιοριστικών μέτρων, συγκριτικά με το ίδιο διάστημα πέρυσι, οι επείγουσες εργασίες σημείωσαν αύξηση 23%, οι τεχνικές εργασίες αυξήθηκα κατά 20%, ενώ από την άλλη, μεγαλύτερης κλίμακας εργασίες σημείωσαν πτώση 30% – 35%, κάτι το οποίο φαίνεται να γυρίζει ραγδαία ανοδικά, αφού πλέον τα αιτήματα για ανακαίνιση σπιτιού και διάφορες βελτιωτικές εργασίες έχουν «εκτοξευθεί» κατά 150%.
«Η αρχική πτώση που παρουσιάστηκε στις μεγάλης κλίμακας εργασίες είναι λογική, καθώς τέτοιες εργασίες απαιτούν μεγαλύτερης έντασης δραστηριότητα» σπεύδει να επισημάνει σε ερώτηση της dealnews.gr ο κ. Γραμμάτης για να συμπληρώσει ότι «παρατηρήθηκε ένα μεγάλο shift από τις 25 Απριλίου, όπου άρχισαν να αυξάνονται ραγδαία τα αιτήματα, κυρίως για βελτιωτικές εργασίες για το σπίτι. Τις τελευταίες 2 εβδομάδες, εξυπηρετούμε διπλάσιο όγκο αιτημάτων σε σχέση με το ίδιο διάστημα πέρυσι».
Τα σταθερά βήματα στην Ελλάδα και ο στόχος του εξωτερικού
Έχοντας συστηθεί στο ελληνικό κοινό το 2015, η πλατφόρμα douleutaras.gr κατάφερε το διάστημα των πέντε ετών να έχει εξασφαλίσει επενδυτικά κεφάλαια ύψους 3,35 εκατ. ευρώ, ενώ στοχεύει να γνωρίσει την ψηφιακή εποχή στους αυτοαπασχολούμενους, έναν κλάδο ο οποίος αποτελεί το 29,5% των εργαζομένων της χώρας και ένα μερίδιο αγοράς ύψους 2,5 δισ. ευρώ.
«Είμαστε σε μία φάση σταθερή όσον αφορά στο δυναμικό μας. Από τις αρχές του έτους είχαμε πραγματοποιήσει αρκετές προσλήψεις, γεγονός που μας επέτρεψε αυτή τη στιγμή να είναι επανδρωμένα όλα τα τμήματα με το κατάλληλο προσωπικό που απαιτείται. Νομίζω, πάντως, πως οι εταιρείες με το πιο ανθεκτικό δυναμικό, αλλά και αυτές που έχουν μία μακροπρόθεσμη στρατηγική και όραμα, θα είναι εκείνες που θα ευδοκιμήσουν στη μετά-COVID περίοδο» ανέφερε ο CEO της πλατφόρμας.
Όπως σημείωσε ο κ Γραμμάτης, ένας από τους στόχους της εταιρείας είναι το άνοιγμα στις αγορές του εξωτερικού, ένα project το οποίο λόγω κορωνοϊού μετατίθεται και ίσως βγει από τα «συρτάρια» με το νέο έτος.
«Η επέκταση στο εξωτερικό είναι το επόμενο μεγάλο βήμα που θέλουμε να κάνουμε σαν εταιρεία, καθώς έχουμε σημαντική διαφοροποίηση σε σχέση με αντίστοιχες πλατφόρμες. Το δικό μας μοντέλο χρεώσεων αλλά και πρόγραμμα εξέλιξης επαγγελματιών παρέχει σειρά από ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα (προσέλκυση μεγαλύτερου αριθμού επαγγελματιών, προτεραιοποίηση των ικανότερων επαγγελματιών, εργαλεία που βελτιώνουν την εργασία του επαγγελματία κτλ). Συνεπώς, η επέκταση βρίσκεται και βρισκόταν πάντα στα μακροπρόθεσμα σχέδιά μας και θα το τολμήσουμε όταν οι συνθήκες είναι πρόσφορες. Στο μεταξύ βλέπουμε σημαντική ευκαιρία στην Ελλάδα, ειδικά την περίοδο αυτή που ψηφιοποιείται ακόμη περισσότερο η συμπεριφορά του καταναλωτή στην εύρεση επαγγελματία για το Σπίτι»