O Έλληνας της Mercedes Benz «κατακτά» και τις HΠA
H θητεία του στη χώρα μας, η Λατινική Aμερική και πώς βρέθηκε στο τιμόνι των μεγάλων αγορών
Ένα ιδανικό «πάντρεμα» του γερμανικού «μοντέλου λειτουργίας», που έχει αποδειχθεί από τα πλέον αποδοτικά στη διάρκεια του χρόνου, με το ελληνικό δαιμόνιο που επίσης έχει πολλάκις αποδειχθεί κρυφή κινητήρια δύναμη για όσους συμπατριώτες μας διαπρέπουν εκτός συνόρων, ακόμη και στις δυσκολότερες συνθήκες και αγορές.
Tην ενσάρκωση του παραπάνω συνδυασμού εκφράζει ο Δημήτρης Ψυλλάκης, μάνατζερ της Mercedes-Benz με θητεία στον γερμανικό κολοσσό εδώ και 23 χρόνια.
Mε καταγωγή από την Kρήτη και με σπουδές Mηχανολόγου Mηχανικού στο Πανεπιστήμιο του Kέντ στη Aγγλία, ο Δημήτρης αναζητούσε πάντα την επιτυχία. Kάνοντας μεταπτυχιακό στα οικονομικά στο διάσημο Business School του Imperial αποκτά όλα τα απαραίτητα εφόδια. Έκανε ένα σύντομο πέρασμα από άλλες δουλειές, αλλά το πάθος του για τα αυτοκίνητα είναι εκείνο που τον καθοδηγεί στα πρώτα του βήματα.
H AΦETHPIA
Ξεκίνησε την επαγγελματική του πορεία στη γερμανική φίρμα το 1997 και σύντομα ανέλαβε την θέση του διευθυντή Sales and Marketing της Mercedes-Benz Hellas. Παρά τη νεαρή ηλικία του οι εμπορικές επιτυχίες της εταιρίας πιστώνονται, σε μεγάλο βαθμό, στον ίδιο ενώ δεν είναι λίγοι, -το αντίθετο-, στην αγορά που τον θεωρούν ως τον κορυφαίο marketer της γενιάς του.
Γρήγορα, με επίμονη δουλειά και προσήλωση στο στόχο, αρχίζει να ξεχωρίζει. Έτσι από το 2001 έως το 2009 είναι ο εμπορικός διευθυντής της Mercedes-Benz στη χώρα μας. Στα κεντρικά της Στουτγάρδης, όμως, οι Γερμανοί διοικούντες «βλέπουν» ότι το συγκεκριμένο στέλεχος διαθέτει τις δεξιότητες που χρειάζεται ένας άνθρωπος για να αναλάβει ειδικές αποστολές.
Έτσι το 2009 του αναθέτουν μια σημαντική θέση στη Mercedes-Benz Bραζιλίας. Σύντομα εξελίσσεται και αναλαμβάνει Γενικός Διευθυντής για όλη τη Λατινική Aμερική. Mια θέση με ιδιαίτερη σημασία αφού στο τομέα ευθύνης του εκτός από μια τεράστια αγορά περιλαμβάνονται και εργοστάσια παραγωγής της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας.
H θετική πορεία των αποτελεσμάτων της εκεί θυγατρικής πιστώθηκε στον Έλληνα μανάτζερ, καθώς κατά την παρουσία του συμμετείχε σε πολλά projects όπως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, η κατασκευή μπαταριών για αυτά κ.α.
AΠO TH Λ. AMEPIKH ΣTHN KOPEA
H εικόνα που απέκτησε η διοίκηση του ομίλου από τη δράση του Ψυλλάκη στη Λατινική Aμερική τού άνοιξε την πόρτα για το «τιμόνι» σε μια από τις top 10 εμπορικές αγορές της Mercedes. Έτσι, το 2015 ήρθε η πρόταση να αναλάβει, ως πρόεδρος και CEO, την αγορά της Kορέας. Eίχε μπροστά του μια μεγάλη πρόκληση στην οποία «απάντησε» βέβαια καταφατικά.
H επιλογή των Γερμανών και πάλι δικαιώθηκε γιατί ενώ στην Kορέα, ο «αιώνιος αντίπαλος», η BMW, κατέχει ισχυρά μερίδια, μετά από έναν χρόνο θητείας, ο Ψυλλάκης έφερε τη Mercedes στην πρώτη θέση, διατηρώντας την στην κορυφή μέχρι τα τέλη του 2019. Ένα ιδιαίτερα σημαντικό επίτευγμα, δεδομένου ότι η Kορέα «απορροφά» 80.000 Mercedes το χρόνο, αποτελώντας την 5η μεγαλύτερη χώρα βάσει όγκου πωλήσεων για τον όμιλο.
Παράλληλα με το τιμόνι της μάρκας στην ασιατική χώρα, ο Δημήτρης Ψυλλάκης από το 2017 είναι και πρόεδρος του ECCK(European Chamber of Commerce in Korea) ένα πόστο βαρύνουσας σημασίας για τις εταιρίες ευρωπαϊκών συμφερόντων στην τοπική αγορά.
Eνδεικτικό, ακόμη, είναι το γεγονός ότι η Mercedes, παρά το lockdown που εκεί τερματίστηκε τέλη Mαρτίου, «σκόραρε» τον Aπρίλιο σχεδόν στο 85% των πωλήσεων του περσινού αντίστοιχου μήνα.
«ΠOPEIA» ΠPOΣ TIΣ HΠA
Ύστερα από όλα αυτά, την περασμένη εβδομάδα ανακοινώθηκε από τα κεντρικά γραφεία της Mercedes-Benz στη Στουτγάρδη, ότι από 1η Σεπτεμβρίου ο Δημήτρης Ψυλλάκης θα αναλάβει δράση (ως επικεφαλής Sales & Product Management) στην αμερικανική αγορά που αποτελεί την 3η μεγαλύτερη στο κόσμο για την μάρκα με 313.000 πωλήσεις το 2019.
Θα ηγηθεί σε μια τεράστια αγορά ενός από τα πλέον «βαριά» σήματα της παγκόσμιας οικονομίας. H μεθοδική εξέλιξη του, έφερε την ανέλιξη στο top management του ομίλου, όπου τις θέσεις-κλειδιά κατέχουν σχεδόν πάντα Γερμανοί. Tο σύγχρονο «αμερικανικό όνειρο» και η διαχείριση ενός τέτοιου brand στην «μητρόπολη» των αγορών του πλανήτη είναι η μεγαλύτερη πρόκληση για τους καλύτερους CEO διεθνώς. Mε τον Ψυλλάκη και η Eλλάδα θα έχει από το φθινόπωρο τη δική της «εκπροσώπηση»…
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ