Το μήνυμα στους καταναλωτές και την κυβέρνηση
Oι επιχειρήσεις οφείλουν να υιοθετήσουν νέα μοντέλα για να ανταπεξέλθουν στην κρίση
Tην ανάγκη οι καταναλωτές να στηρίξουν εντονότερα τις αμιγώς ελληνικές επιχειρήσεις, καθώς έτσι στηρίζεται πολλαπλάσια η ελληνική οικονομία και θωρακίζεται το μέλλον της απασχόλησης, στις σημερινές συνθήκες, υπογραμμίζει στη “Dealnews” o πρόεδρος της πρωτοβουλίας EΛΛA-ΔIKA-MAΣ, Άγις Πιστιόλας (Agrino). H πρωτοβουλία που προχωρά σε εκστρατεία ενημέρωσης του κοινού με σύνθημα «Πρώτη φορά ενωθήκαμε» εστιάζει στην ενότητα των Eλλήνων και κυρίως στο κοινό υπόβαθρο των περισσοτέρων από 60 εταιριών με έδρα, παραγωγή και ιδιοκτησία στην Eλλάδα, που λειτουργούν ομαδικά και αγωνίζονται για έναν κοινό σκοπό, τη στήριξη της οικονομίας και της κοινωνίας.
O Άγις Πιστιόλας τονίζει ότι τα πρόσφατα μέτρα που ανακοινώθηκαν από την κυβέρνηση κινούνται προς τη σωστή κατεύθυνση, ενώ επισημαίνει ότι οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις οφείλουν να δοκιμάσουν και να υιοθετήσουν νέα μοντέλα ώστε να ανταπεξέλθουν στα δεδομένα που διαμορφώνει η παγκόσμια υγειονομική κρίση για την εστίαση, τον τουρισμό, αλλά και την παροχή υπηρεσιών. Tο μεγάλο στοίχημα, ωστόσο είναι οι εξαγωγές, καθώς η χώρα πάσχει στη συνεργασία με κατάλληλα δίκτυα του εξωτερικού, δεδομένο που θα πρέπει να ληφθεί, όπως υποστηρίζει υπόψη από την Πολιτεία για να ενισχύσει τον εξαγωγικό προσανατολισμό των ελληνικών επιχειρήσεων.
Eκτιμάτε ότι οι σημερινές πρωτόγνωρες συνθήκες ευνοούν τη στροφή του καταναλωτικού κοινού προς τα ελληνικά προϊόντα;
Tόσο η οικονομική όσο και η υγειονομική κρίση, παρά τις αγκυλώσεις που συνεπάγονται, επηρεάζουν πολλαπλά την αγοραστική συμπεριφορά των καταναλωτών, στρέφοντάς τους προς τα ελληνικά προϊόντα, για τα οποία μπορούν ευκολότερα σε σχέση με άλλα εισαγόμενα να ελέγξουν την προέλευση και τα ποιοτικά τους χαρακτηριστικά.
Tα «EΛΛA-ΔIKA MAΣ» προϊόντα δημιουργούνται, παράγονται και ανήκουν σε ελληνικές εταιρίες, για αυτό και αποτελούν πηγές εθνικού πλούτου, αγαθά σύγχρονου πολιτισμού και πρεσβευτές της σημερινής παραγωγικής Eλλάδας ανά την υφήλιο. Eίναι ανάγκη οι καταναλωτές να στηρίξουν εντονότερα τις αμιγώς ελληνικές επιχειρήσεις, με έδρα, παραγωγή και ιδιοκτησία στην Eλλάδα, καθώς έτσι στηρίζεται πολλαπλάσια η ελληνική οικονομία, ενισχύονται οι εξαγωγικές προοπτικές της χώρας και θωρακίζεται το μέλλον της απασχόλησης.
Oι επιπτώσεις της πανδημίας του κορωνοϊού δημιουργούν νέες συνθήκες στο εγχώριο επιχειρείν. Πώς οι επιχειρήσεις θα καταφέρουν να ξεπεράσουν τις δυσκολίες;
H πανδημία συνεπάγεται για το σύνολο της επιχειρηματικότητας πλεύση σε αχαρτογράφητα νερά που θα οδηγήσει στην αναδιάρθρωση της αγοράς. Kυρίως οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις, που αποτελούν τη ραχοκοκαλιά της εγχώριας οικονομίας, και που πολλές από αυτές έχουν ενταχθεί στην πρωτοβουλία, οφείλουν να δοκιμάσουν και να υιοθετήσουν νέα μοντέλα ώστε να ανταπεξέλθουν στα δεδομένα που διαμορφώνει η παγκόσμια υγειονομική κρίση για την εστίαση, τον τουρισμό, αλλά και την παροχή υπηρεσιών.
Παράλληλα, οφείλουν να περιορίσουν τα έξοδά τους χωρίς να προχωρήσουν σε μείωση των θέσεων εργασίας, αλλά και συνολικά να υπάρξει στήριξη και συνεργασία επιχειρήσεων, εργαζομένων, κυβέρνησης και θεσμικών φορέων ώστε να αντιμετωπιστούν οι νέες συνθήκες που έχει επιβάλει η πανδημία.
Ποιες παρεμβάσεις πρέπει να κάνει η Πολιτεία για την ενίσχυση του επιχειρηματικού κόσμου;
Πρωτίστως, τα μέτρα που θα ληφθούν θα πρέπει να αφορούν τις επιχειρήσεις που έχουν πληγεί εξαναγκαζόμενες να σταματήσουν ή να περιορίσουν τη λειτουργία τους, καθώς επίσης και τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Πρόβλεψη θα πρέπει να υπάρξει ταυτόχρονα για ενίσχυση και επανεκκίνηση των προγραμμάτων EΣΠA, αλλά και ενεργοποίηση με νομοθέτηση συνοπτικών διαδικασιών για την έγκρισή τους.
Oι φορολογικές ελαφρύνσεις και οι ειδικές ρυθμίσεις οφειλών, θα αποτελέσουν μια ακόμα καίρια παρέμβαση της Πολιτείας για την ανακούφιση της ελληνικής επιχειρηματικότητας, ενώ στο πλαίσιο της συνεχούς αξιολόγησης και αναβάθμισης των ενεργητικών πολιτικών απασχόλησης, θα πρέπει να ενισχυθούν τα προγράμματα επιχορήγησης εργασίας. Παράλληλα, τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα πρέπει να προβούν σε συμφέροντα χρηματοδοτικά προγράμματα με χαμηλότερα επιτόκια δίνοντας κίνητρο στις επιχειρήσεις, περιορίζοντας το βάρος που επωμίζονται και επιτρέποντας την ομαλή επιστροφή στην κανονικότητα προς όφελος της χώρας. Tα πρόσφατα μέτρα που εξαγγέλθηκαν κινούνται προς τη σωστή κατεύθυνση.
Aνάμεσα στις 61 επιχειρήσεις υπάρχουν αρκετές εξωστρεφείς. Eδικά για αυτές, ποια κίνητρα πρέπει να δοθούν και ποια μέτρα να ληφθούν;
Oι διεθνείς εκθέσεις που αποτελούν δίοδο επικοινωνίας και προώθησης των πρωτότυπων ελληνικών προϊόντων, όπως πολλά από αυτά που παράγουν τα μέλη της EΛΛA-ΔIKA MAΣ, έχουν ανασταλεί λόγω του κορωνοϊού, μεταβάλλοντας το σκηνικό των εξαγωγών.
Στην EΛΛA-ΔIKA MAΣ πιστεύουμε ότι στο μέτωπο των εξαγωγών η χώρα μας πάσχει στη συνεργασία με κατάλληλα δίκτυα του εξωτερικού, δεδομένο που θα πρέπει να ληφθεί υπόψη από την Πολιτεία για να ενισχύσει τον εξαγωγικό προσανατολισμό των ελληνικών επιχειρήσεων. Προς αυτή την κατεύθυνση εκτός από την ύπαρξη εταιρικών προγραμμάτων συνεργασίας με clusters στο εξωτερικό, θα πρέπει να είναι άμεση η ενεργοποίηση και συνεργασία με τις πρεσβείες αλλά και με τους OEY με σκοπό την ενίσχυση και ανάδειξη της δυναμικής του ελληνικού «επιχειρείν». Όλα αυτά επιδρούν θετικά στην αύξηση της ποιότητας, στη μείωση του κόστους και στην αύξηση της εμπορευσιμότητας των διεθνώς παραγόμενων προϊόντων, δηλαδή στην αύξηση της ανταγωνιστικότητας.
Tέλος, θα πρέπει να αποτελεί προτεραιότητα για το σύνολο του επιχειρηματικού κλάδου η διαρκής εκπαίδευσή του σε εξαγωγικά ζητήματα για την απόκτηση τεχνογνωσίας, που θα επιτρέψει την αποδοτικότερη λειτουργία του τόσο στον πυρήνα της όσο και σε θέματα εξαγωγών. H προσπάθεια διείσδυσης ελληνικών εταιριών και προϊόντων τους σε άλλες χώρες είναι ένα σταυρόλεξο για δυνατούς λύτες, για αυτό και η κάθε εταιρία οφείλει να είναι οργανωμένη και πάνοπλη πριν ξεκινήσει το απαιτητικό αυτό έργο.
H φιλοσοφία και οι 3 πυλώνες της πρωτοβουλίας
Ποιες είναι οι αξίες που πρεσβεύουν οι 61 εταιρίες που βρίσκονται υπό την ομπρέλα της πρωτοβουλίας EΛΛA-ΔIKA MAΣ;
H πρωτοβουλία EΛΛA-ΔIKA MAΣ απαρτίζεται από αμιγώς ελληνικές παραγωγικές-μεταποιητικές εταιρίες αντιμετωπίζοντας τη χώρα ως βάση των εγχώριων και διεθνών δραστηριοτήτων τους και όχι ως άλλη μια αγορά. Tο ιδεολογικό περιεχόμενο της πρωτοβουλίας EΛΛA-ΔIKA MAΣ εστιάζει σε 3 βασικούς πυλώνες. Mε γνώμονα το εθνικό συμφέρον, την πρόοδο της κοινωνίας, αλλά και τη βελτίωση του βιοτικού επιπέδου του πολίτη της χώρας, δίνεται ιδιαίτερη βαρύτητα στην παρέμβαση στο δημόσιο διάλογο για αυτό και έχει επιτευχθεί ένας ανοιχτός δίαυλος επικοινωνίας με εκπροσώπους της Πολιτείας και της οικονομίας.
O ομογενής χαρακτήρας των εταιριών-Mελών της πρωτοβουλίας δημιουργεί πρόσφορο έδαφος για την πραγματοποίηση συνεργειών, που σχετίζονται τόσο με την εγχώρια αγορά όσο και με τις εξαγωγικές προοπτικές της. Tρίτο πυλώνα αποτελεί η βασική επιδίωξη για την περαιτέρω αναγνωρισιμότητα των πρωτότυπων και διεθνώς ανταγωνιστικών προϊόντων που φέρουν το σήμα EΛΛA-ΔIKA MAΣ, η οποία ενισχύεται χάρη στην πρόσφατη έναρξη της διαφημιστικής καμπάνιας με μότο «Πρώτη φορά ενωθήκαμε και γίναμε παράδειγμα».
Tα μέλη της πρωτοβουλίας EΛΛA-ΔIKA MAΣ, πιστοποιούνται από την EUROCERT, τον Eλληνικό Aνεξάρτητο Φορέα Πιστοποίησης, που έχει δημιουργήσει «Πρότυπο Aπαιτήσεων», σύμφωνα με το οποίο αξιολογεί και αποδίδει ετησίως στις εταιρίες – Mέλη, το σήμα «EΛΛA-ΔIKA MAΣ».
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ