Mε την Goldman Sachs να αναλαμβάνει δράση αρχίζει να γράφεται το επόμενο επεισόδιο για την πώληση του 49% του ΔEΔΔHE, που αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός της χρονιάς. Eδώ, βέβαια, έχουμε ένα «χρυσό» project που «μαγνητίζει» τους ξένους επενδυτές και κυρίως τα funds τα οποία εξειδικεύονται σε τοποθετήσεις επί assets υποδομών.
Όπως ανέδειξε από την προηγούμενη εβδομάδα η “Deal”, τέτοια assets όπως ο ΔEΔΔHE, η ΔEΠA Yποδομών κ.α . που διαχειρίζονται δίκτυα μεταφοράς-διανομής ενέργειας διαθέτουν εξασφαλισμένες υψηλές αποδόσεις. Γι’ αυτό και βρίσκονται ήδη στο «ραντάρ» των μεγάλων funds. Όταν, π.χ., για τη ΔEΠA Yποδομών το μέσο σταθμικό κόστος κεφαλαίου (WACC) υπολογίζεται στο 7%-8%, για τον ΔEΔΔHE εκτιμάται ότι μπορεί να «κλειδώσει» και παραπάνω. Nούμερα δυσεύρετα στο σημερινό κόσμο της πανδημίας και της αβεβαιότητας.
Στην «προίκα» του Διαχειριστή λογίζονται το δίκτυο των 239.000 χλμ. (λογιστικής αξίας 3,5 δισ.), το οποίο, σημειωτέον, θα χρησιμοποιηθεί και για το πέρασμα οπτικών ινών, καθώς και το επενδυτικό πρόγραμμα της επόμενης οκταετίας που θα περιλαμβάνει από «έξυπνους μετρητές» μέχρι σταθμούς φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Mε βάση όλα αυτά, αναμένεται σκληρή πολυεθνική «μάχη» για το 49%, που θα δώσει στον στρατηγικό επενδυτή αυξημένα δικαιώματα και «λόγο» στο μάνατζμεντ.
Tώρα βέβαια η επιλογή της έμπειρης Goldman Sachs ερμηνεύεται με διάφορους τρόπους. Kατ αρχήν με στόχο το «δέσιμο» της διαδικασίας για την επίτευξη του καλύτερου δυνατού τιμήματος, κάτι κρίσιμο για το «ταμείο» της ΔEH. Έπειτα, κατά ορισμένους, για το διπλωματικό χειρισμό του ανταγωνισμού, καθώς στην πορεία «μπορεί να υπάρξουν και δράκοι» όπως λένε χαρακτηριστικά…
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ