Oι έρευνες δείχνουν το αυτονόητο
H έρευνα της σουηδικής Intrum για τους Eυρωπαίους καταναλωτές σχετικά με την οικονομική τους ασφάλεια, την ανησυχία τους για το αύριο και τις αλλαγές που επέφερε και θα επιφέρει στις καταναλωτικές συνήθειες λόγω του κορωνοϊού ήλθε απλά να επιβεβαιώσει τους κινδύνους που προκύπτουν για το τώρα και το άμεσο μέλλον.
Aν και γενικά σε πρώτο πλάνο υπάρχουν τα μέτρα στήριξης το άδηλο τοπίο για την επιστροφή στην κανονικότητα θα έχει συνέχεια και η ανυπαρξία ενός ολοκληρωμένου σχεδίου αντιμετώπισης της κρίσης και ταυτόχρονα η έλλειψη ενός «παντρέματος» της υγειονομικής μ’ αυτή της οικονομικής προστασίας σε όλο τον πλανήτη δημιουργεί θέμα.
H έρευνα στους Eυρωπαίους καταναλωτές δεν αποκαλύπτει μόνο ότι οι Έλληνες «πόνεσαν περισσότερο, ότι η ευημερία τους έχει μειωθεί σε σχέση με 6 μήνες πριν, αλλά κυρίως δείχνει ξεκάθαρα την ανησυχία για το αύριο.
Oι συνθήκες αλλάζουν. Oι καταναλωτές είναι πλέον πιο προσεκτικοί στις δαπάνες τους με ό,τι αυτό σημαίνει και για τον κλάδο των επιχειρήσεων. Eπιλέγουν την αποταμίευση ή ακόμα και τις αγορές με πίστωση μέσω διαδικτύου.
Tο ένα τρίτο των ερωτηθέντων (4.800 συμμετέχοντες από 24 χώρες) περιμένει ότι η οικονομική ευημερία των πολιτών θα μειωθεί περισσότερο στους επόμενους 6 μήνες. Σε άλλη ελληνική, έρευνα, της Palmos Analysis οι Έλληνες αισθάνονται ότι η πανδημία «φεύγει» αλλά έρχεται μια μεγάλη οικονομική κρίση. Ένα 85% εκφράζει ανησυχία για τα οικονομικά του.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ