Είναι, ουσιαστικά, η premium πρόταση της γαλλικής μάρκας στην κατηγορία
Είναι αυτό το πληρέστερο C-SUV σήμερα;
Οδηγούμε το Peugeot 2008 με τον 1,5 BluHDi και το 8άρι σειριακό
Μετά από την παρουσίαση του 3008 και την επίσημη είσοδό της στα SUV, η Peugeot βρίσκεται σε οίστρο δημιουργικότητας. Ακολούθησε η ανανέωση σχεδόν όλης της γκάμας των μοντέλων της (αναμένουμε το 2021 το νέο 308 που θα αποκτήσει και ηλεκτρική έκδοση), με τα 208 και 508 να πρωταγωνιστούν, «αδικώντας», τίνι τρόπω, το C-SUV της γαλλικής μάρκας, το 2008. Γιατί «αδικία», όμως;
Σε όλο το -δίκαιο- «ντόρο» που έχουν κάνει τα παραπάνω μοντέλα, το 2008 ίσως να μην παίρνει τη «δόξα» που του αξίζει. Όχι λόγω της μοντέρνας σχεδίασής του, των αποδοτικών κινητήρων του, της ποιότητας των υλικών του, της οδικής συμπεριφοράς του, αλλά… γι’ αυτά και ακόμα παραπάνω. Χωρίς ίχνος υπερβολής, το 2008 είναι ένα από τα πληρέστερα μοντέλα της κατηγορίας, αλλά και που έχει δημιουργήσει ποτέ η Peugeot.
Στην «φορτωμένη» από απόψεως εξοπλισμού έκδοση με τον 1,5 BlueHDi πετρελαίου των 130 ίππων, είναι, ουσιαστικά, μια premium πρόταση της γαλλικής μάρκας στα μικρά SUV.
Η κίνηση
Μπορεί στο μυαλό των πολλών το 2008 να είναι συνυφασμένο με το 208, λόγω της «συνήθειας» της Peugeot να χρησιμοποιεί την ίδια πλατφόρμα, αλλά στη σημερινή μορφή τους, τα δύο μοντέλα δεν έχουν σχέση. Το 2008, το οποίο πατά στη μικρή CMP πλατφόρμα του PSA είναι -και φαίνεται- ένα SUV τόσο σε εμφάνιση, όσο και σε συμπεριφορά. Εξωτερικά, το 2008 ακολουθεί τη νέα σχεδιαστική ταυτότητα της Peugeot με την ευμεγέθη μάσκα και τις καθαρές γραμμές, ενώ έχει «αισθητή» απόσταση από το έδαφος, περίπου στα 17 εκατοστά. Στην πράξη, η τελευταία λεπτομέρεια σημαίνει πως το μοντέλο μπορεί να περάσει εύκολα από έναν χωματόδρομο, χωρίς… δυσάρεστα «ακουμπήματα».
Στην άσφαλτο, το 2008 είναι ένα από τα φιλικά και ισορροπημένα SUV που μπορείς να βρεις σήμερα. Η ποιότητα κύλισης είναι κορυφαία, όπως και η ηχομόνωση (αεροδυναμικοί θόρυβοι εμφανίζονται στις υψηλές ταχύτητες), ενώ η ανάρτηση είναι ρυθμισμένη στη χρυσή τομή. Παρέχει άριστη απόσβεση των ανωμαλιών της ελληνικής ασφάλτου και άνεση (ιδιαίτερα αν το συνδυάσεις με ελαστικά με 50άρι προφίλ, η άνεση εκτοξεύεται σε άλλα επίπεδα), αλλά και δεν αντιδρά ξερά, παρέχοντας τις ελάχιστες δυνατές κλίσεις για ενα SUV, όταν πιεστεί.
Η συμπεριφορά του αυστηρά προσθιοκίνητου 2008 στο δρόμο δεν είναι απλά «γαλλική», αφού είναι πολύ καλά στημένο, αλλά επιπλέον έχει ουδέτερες αντιδράσεις και δεν τρομάζει τον μέσο οδηγό, με «όπλο» και το πληροφοριακό τιμόνι του, το οποίο βαραίνει ανάλογα με το προφίλ οδήγησης (Eco, Normal, Sport) που επιλέγεται από σχετικό διακόπτη στην κεντρική κονσόλα.
Στον τομέα του μοτέρ, ίσως δεν θα έπρεπε να σταθούμε στα αναμενόμενα του 1,5 BlueHDi, δηλαδή τη χαμηλή κατανάλωση, τη μεγάλη ροπή από χαμηλό εύρος στροφών και τη δύναμή του. Αλλά περισσότερο στην καταπληκτική δουλειά που έχουν κάνει οι Γάλλοι στον τρόπο λειτουργίας του, που δεν έχει καμία σχέση με τους ντίζελ, όπως τους ξέραμε: Είναι πολύ στρωτός και γεμάτος παντού, χωρίς κραδασμούς, ενώ είναι σχεδόν αθόρυβός, με τη χροιά του να μη μοιάζει καθόλου με την κλασική του πετρελαιοκινητήρα! Σε αυτό συμβάλλει και το «άριστο» δέσιμο με το ΕΑΤ8, το 8άρι σειριακό κιβώτιο της Peugeot που εκμεταλλεύεται όλο το φάσμα λειτουργίας του μοτέρ.
Η αίσθηση
Σε όλα τα παραπάνω πάντως, έρχεται να «δέσει» με τον καλύτερο τρόπο το εσωτερικό του 2008. Η εικόνα θυμίζει έντονα το state-of-the-art 3008, με συνδυασμό μαλακών και piano black, ποιοτικών υλικών, με άριστο φινίρισμα, τους γνωστούς piano διακόπτες και το i-cockpit, με το flat bottom και flat top λιλιπούτειο τιμόνι.
Το μεγάλο «όπλο» του 2008 είναι οι χώροι για όλους τους επιβάτες, γεγονός που προκύπτει και από το αυξημένο (στα 2.605 χλστ) μεταξόνιο, αλλά και την έξυπνη διαχείριση των χώρων στο εσωτερικό, καθώς και την πλειάδα μικρών αποθηκευτικών χώρων σε διάφορα σημεία του C-SUV.
Από τους καλύτερους της κατηγορίας του είναι ο χώρος αποσκευών του 2008, στα 434 λίτρα (405 εάν το κιτ επισκευής αντικατασταθεί από ρεζέρβα) με το υποδαπέδιο κάλυμμα να αφαιρείται εύκολα και να τοποθετείται σε δύο διαφορετικές θέσεις. Έξυπνες είναι και οι κούφιες άκρες ώστε να χωρά π.χ. μια ομπρέλα θαλάσσης.
Sprint
»Χρυσός χορηγός του Delphi Economic Forum V είναι η Volvo Car Hellas, με το XC60 να «ποζάρει» στο Ζάππειο όπου μεταδίδονται, σε ζωντανή σύνδεση, οι συζητήσεις.
»Το νέο Kuga με τις υβριδικές εκδόσεις του παρουσίασε μέσω τηλεδιάσκεψης στην Ελλάδα η Ford, παρουσία του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου της, Nίκου Νοταρά. Ακολούθησε το υβριδικό Fiesta.
»Πρεμιέρα έκανε και το ηλεκτρικό hatchback Fiat 500 με την έκδοση “La prima”.
»Σελίδες στα κοινωνικά δίκτυα ανοίγει η FCA Heritage για τους classic θρύλους της ιταλικής αυτοκινητοβιομηχανίας.
»Στην Κοζάνη και στην Peugeot Τζημόπουλος παραδόθηκαν τα δύο πρώτα ηλεκτρικά Peugeot 208. Αυξάνονται και πληθύνονται!
»Ανανεώθηκε το θρυλικό Mazda MX-5, το μοντέλο που επανεφηύρε τα cabrio και το μοναδικό που έχει μπει στο βιβλίο Γκίνες!
»Kosmoride είναι η ονομασία της νέας δραστηριότητας της Kosmocar και αφορά την εισαγωγή και διάθεση στην Ελλάδα e-Bikes.
»Στο Kassel της Γερμανίας, εκεί όπου γεννήθηκε το φοβερό και τρομερό κιβώτιο DSG, η VW παράγει και τα νέα κιβώτια μίας ταχύτητας που εξοπλίζουν τα EVs.
»Επανεκκίνησε την παραγωγή το εργοστάσιο της Nissan στο Sunderland.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ