To δύσκολο εγχείρημα της εισόδου της στην άκρως ανταγωνιστική αγορά των ΗΠΑ επέτυχε η ελληνική εταιρεία Green Cola, προωθώντας τα προϊόντα της στη χώρα που καταγράφει την υψηλότερη κατανάλωση αναψυκτικών σε όγκο παγκοσμίως. Η δε παρουσία της δεν περιορίζεται μόνο σε συγκεκριμένα καταστήματα λιανικής, αφού πρόσφατα ξεκίνησε η διάθεση των προϊόντων της και στην πλατφόρμα της Amazon, έτσι ώστε να ταξιδεύουν σε όλη τη χώρα.
Εχοντας από το 2019 ιδρύσει την Green Cola North America στο Hoboken του Νιου Τζέρσεϊ, η ελληνική εταιρεία έχει προχωρήσει ήδη από τις αρχές του 2020 σε συμφωνία για τοπική εμφιάλωση του μεγαλύτερου μέρους των προϊόντων της σε μια μονάδα στη Νέα Αγγλία. Παράλληλα, για την κάλυψη της ζήτησης στην αμερικανική αγορά, η εταιρεία αναζητεί και νέες συνεργασίες για αντίστοιχες συμφωνίες, λαμβάνοντας υπόψη γεωγραφικά κριτήρια. Η επιλογή της τοπικής εμφιάλωσης των προϊόντων της έχει για την ίδια θετική επίδραση, αφού θα δημιουργήσει σημαντικές οικονομίες κλίμακας, λόγω της σημαντικής μείωσης του κόστους μεταφοράς και διανομής των προϊόντων της.
Η εταιρεία ολοκληρώνει την πρώτη φάση εισόδου της στην αμερικανική αγορά με την παρουσία της σε αλυσίδες λιανικής σε 7 πολιτείες των ΗΠΑ και συγκεκριμένα στο Τέξας, στη Μασαχουσέτη, στο Κονέκτικατ, στο Νιου Χαμσάιρ, στο Βερμόντ, στο Μέιν και στο Ρόουντ Αϊλαντ, απευθυνόμενη σε έναν πληθυσμό 43 εκατομμυρίων κατοίκων. Ενδεικτικά, στο Τέξας η εταιρεία συνεργάζεται με την αλυσίδα σούπερ μάρκετ H-E-B, τη μεγαλύτερη ανεξάρτητη αλυσίδα στην πολιτεία και μια από τις μεγαλύτερες στις ΗΠΑ, η οποία αριθμεί 300 καταστήματα λιανικής και καταγράφει έσοδα 25 δισ. δολ. ετησίως. Στη Νέα Αγγλία, περιοχή που ενσωματώνει 6 βορειοανατολικές πολιτείες (Μασαχουσέτη, Κονέκτικατ, Νιου Χαμσάιρ, Βερμόντ, Μέιν και Ρόουντ Αϊλαντ), η Green Cola έχει ήδη ολοκληρωμένη παρουσία σε 82 καταστήματα της αλυσίδας Market Basket, η οποία καταγράφει συνολικά 5,5 δισ. δολ. τζίρο ετησίως. Σημειώνεται ότι τα προϊόντα της Green Cola έχουν προσαρμοστεί στις νέες διατροφικές τάσεις των τελευταίων ετών, οι οποίες υποδεικνύουν σε μικρές και μεγάλες εταιρείες τροφίμων και αναψυκτικών την ανάγκη να εμπλουτίσουν τα χαρτοφυλάκιά τους και να ανανεώσουν τα επιχειρηματικά μοντέλα τους. Αυτές, μάλιστα, οι εναλλακτικές –πιο υγιεινές– επιλογές περιλαμβάνουν, για παράδειγμα, την κατανάλωση προϊόντων χωρίς ζάχαρη ή την επιλογή αναψυκτικών με εναλλακτικά γλυκαντικά.
Η Green Cola, έχοντας ενσωματώσει τέτοια προϊόντα στο χαρτοφυλάκιό της, κατόρθωσε να ανταποκριθεί στις προτιμήσεις των καταναλωτών, κάτι που γίνεται φανερό και από την αυξητική ζήτηση που καταγράφουν τα προϊόντα της στις επτά αυτές αμερικανικές πολιτείες. Μάλιστα, το γεγονός αυτό έχει προσελκύσει το ενδιαφέρον πολλών μεγάλων παικτών του λιανεμπορίου σε αρκετές πολιτείες των ΗΠΑ. «Η αμερικανική αγορά έχει πολύ μεγάλο περιθώριο ανάπτυξης για αναψυκτικά όπως η Green Cola, που λόγω των φυσικών συστατικών τους συνδέονται με πιο υγιεινές διατροφικές επιλογές. Οι πρώτοι μήνες μάς δημιουργούν μεγάλη αισιοδοξία, βλέποντας μια συνεχώς αυξανόμενη ζήτηση για το σύνολο των προϊόντων μας. Σήμερα βρισκόμαστε στα καταστήματα δύο μεγάλων αλυσίδων λιανικής και στο e-commerce της Amazon και ευελπιστούμε ότι τους επόμενους μήνες θα μπορούμε να έχουμε ακόμη μεγαλύτερη παρουσία τόσο στις πολιτείες όπου διατίθεται ήδη η Green Cola όσο και σε νέες πολιτείες», σημειώνει σε σχετική ανακοίνωση ο πρόεδρος του Δ.Σ. Γιάννης Χήτος.