Τι δήλωσε ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών
«Τα μεγάλα έργα δεν είναι ¨on-off¨, στα οποία πατάμε το κουμπί και γίνονται με έναν μαγικό τρόπο, αλλά χρειάζονται προσεκτικές κινήσεις με στόχο να προχωρούν οι διαδικασίες με γνώμονα την υπεράσπιση του δημοσίου συμφέροντος και τη διαφάνεια» τόνισε ο γενικός γραμματέας Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης σε ραδιοφωνική του συνέντευξη στον Alpha.
Παράλληλα αναφέρθηκε στο χρονοδιάγραμμα των μεγάλων έργων υποδομών στη χώρα, αλλά και στα προβλήματα που αντιμετώπισε η κυβέρνηση και το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, με τις μελετητικές ανωριμότητες πολλών εξ αυτών.
Μάλιστα, τόνισε ότι έχει δημιουργηθεί μια νομοπαρασκευαστική επιτροπή, σε συνεργασία των υπουργείων Υποδομών και Μεταφορών και Ανάπτυξης, που σε συνδυασμό με την αναμόρφωση του ν. 4412, να επιταχυνθούν οι διαδικασίες και θα γίνουν πιο ευέλικτες.
Για τον οδικό άξονα Πάτρα – Πύργος, ο κ. Καραγιάννης δήλωσε ότι με την λύση που επελέγη από το υπουργείο, δηλαδή η παραχώρηση στην Ολυμπία Οδό, το έργο θα παραδοθεί το 2023.
«Δυστυχώς, είναι ένα θέμα για το οποίο έχει γίνει παραπληροφόρηση και άσχημη προπαγάνδα στις πλάτες των κατοίκων της Ηλείας και της Αχαΐας», είπε ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών, και όπως εξήγησε αν το έργο συνεχιζόταν σπασμένο σε 8 εργολαβίες δεν θα τελείωνε ποτέ.
«Όταν αναλάβαμε στο υπουργείο, ρώτησε ο υπουργός κ. Κώστας Καραμανλής να μάθει πως πηγαίνει το έργο. Εκεί είδαμε ότι τρεις από τους εργολάβους δεν υπήρχαν και δεν είχαν καταθέσει καν εγγυητικές επιστολές. Η πρόοδος του έργου θα έπρεπε να ήταν στο 33% και αυτή τη στιγμή βρίσκεται μόλις στο 2,1%», είπε χαρακτηριστικά και συνέχισε: «Ακόμη και εργολάβοι που είχαν λάβει προκαταβολή 1 εκατ. ευρώ είχαν πραγματοποιήσει μόνο το 0,1% του έργου!»
Σε ερώτηση για το τι κάνει τώρα το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ο κ. Γιώργος Καραγιάννης, σημείωσε ότι «διαλέξαμε τον πιο σύντομο δρόμο και παρά τις δυσκολίες που αντιμετωπίσαμε, περάσαμε το έργο και στην επόμενη προγραμματική περίοδο, υπογράψαμε μνημόνιο συναντίληψης με την Ολυμπία Οδό και μπορούμε να πούμε ότι ο δρόμος θα είναι έτοιμος το 2023 και χωρίς να στοιχίσει ούτε ευρώ παραπάνω».
«Στο υπουργείο Υποδομών, ο υπουργός και εγώ έχουμε μια βασική αρχή: Να λέμε λίγα και να κάνουμε πολλά», τόνισε σύμφωνα με το ΑΠΕ – ΜΠΕ.