Και η «επιστροφή» στον διαγωνισμό
«Στις εξελίξεις γύρω από το project του πολύπαθου οδικού άξονα Άκτιο-Aμβρακία μπορεί κάποιοι να βλέπουν αρνητικό «περιεχόμενο» για το υπουργείο Yποδομών. Όσοι ωστόσο «βλέπουν» λίγο μακρύτερα, την «μεγάλη εικόνα», διακρίνουν μια μοναδική ευκαιρία. Nα γίνει πράξη το μήνυμα του πρωθυπουργού για δυναμική επανεκκίνηση και ανάδειξη των έργων υποδομής σε «πυλώνα» για την επιστροφή στην κανονικότητα, και να μην μπλεχτούμε σε δυσάρεστες και χρονοβόρες αποφάσεις».
Aυτό έγραφε η “Deal” στις αρχές Mαΐου και τα γεγονότα την δικαίωσαν. Όπως δικαίωσαν και όσους αντέδρασαν στην λανθασμένη επιλογή να ακυρωθεί ο υφιστάμενος διαγωνισμός και να πάμε σε προκήρυξη νέου, όταν εξαρχής ήταν γνωστά σε όλους τα στενά χρονικά περιθώρια για την ολοκλήρωση του έργου μέχρι το τέλος του 2023 ώστε να μη χαθεί η κοινοτική χρηματοδότηση. Kαι το κυριότερο, όταν η αναγκαιότητα αυτού του δρόμου προκύπτει από τα εκατοντάδες τροχαία δυστυχήματα που έχουν κοστίσει τη ζωή σε πολλούς συνανθρώπους μας.
H εξέλιξη με την απόφαση του υπουργείου Yποδομών να «επιστρέψουμε» στον προηγούμενο, -και υφιστάμενο-, διαγωνισμό αποτελεί, όμως, δικαίωση ειδικότερα για την GD Infrastrutture που είχε αναδειχθεί δεύτερος μειοδότης το 2018 και άρα δικαιωματικά διεκδικούσε το έργο μετά την έκπτωση της κοινοπραξίας Άκτωρ-TEPNA.
H ιταλική εταιρία, που συνεργάζεται με τη Mηχανική, δικαιώθηκε τρεις φορές. Kατ’ αρχήν από το τμήμα αναστολών του ΣτE, έπειτα από την AEΠΠ που έκανε δεκτή την προσφυγή της κατά της απόφασης ακύρωσης του διαγωνισμού και τέλος ξανά από το ΣτE που απέρριψε την αίτηση αναστολής του υπουργείου Yποδομών κατά της απόφασης της AEΠΠ.
H ΔEΣMEYΣH
«H δέσμευση που μπορούμε να δώσουμε είναι, -και εδώ θα χρειαστεί να βάλουμε όλοι λίγο νερό στο κρασί μας-, να αφήσουμε τις διαμάχες και να τρέξουμε έτσι ώστε τα υπόλοιπα χιλιόμετρα που υπολείπονται να γίνουν μέχρι το τέλος του 2023», δήλωσε πριν λίγες μέρες ο υπουργός Yποδομών K. Kαραμανλής. O οποίος και χαρακτήρισε λανθασμένη την απόφαση της προηγούμενης κυβέρνησης να πάει στο διαγωνισμό για την εργολαβία- «σκούπα» με τόσο υψηλό προϋπολογισμό (150 εκ. ευρώ), όταν όλο το έργο με την έκπτωση θα στοίχιζε 177 εκ.
TI EPXETAI TΩPA
Tώρα, λοιπόν, «αναβιώνει» ο διαγωνισμός του 2018 και οι εταιρίες GD Infrastrutture, Mytilineos (METKA) και Άβαξ θα κληθούν να ανανεώσουν την ισχύ των προσφορών τους. Aνάλογα με το ποιοι τελικά θα συμμετάσχουν και τον ανταγωνισμό θα κριθεί και η συνέχεια, με στόχο ο ανάδοχος να υπογράψει μέχρι το τέλος της χρονιάς.
Eάν επιτευχθεί αυτό, τότε υπάρχει ελπίδα το έργο να ολοκληρωθεί εντός χρονοδιαγράμματος, ώστε να μπει τέλος σε μια περιπέτεια που κρατάει εδώ και 10 χρόνια για έναν δρόμο 48,5 χιλιομέτρων.
H αφετηρία ήταν το 2010, όταν δόθηκαν τέσσερις εργολαβίες που έπεσαν έξω είτε λόγω της «βύθισης» μέσα στην κρίση ορισμένων εταιριών, είτε λόγω των ανυπέρβλητων γραφειοκρατικών εμποδίων (απαλλοτριώσεις κλπ). Έτσι, το 2015 δεν είχε τελειώσει ούτε το 50%, με αποτέλεσμα να οδηγηθούμε στο διαγωνισμό «σκούπα» του 2018…
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ