OI ΞENOΔOXOI
Mέσα σε αυτό το κλίμα αβεβαιότητας οι ξενοδόχοι που είναι αποφασισμένοι να ανοίξουν τη φετινή σεζόν, -καθώς πολλοί είναι αυτοί που είτε βρίσκονται στο «βλέποντας και κάνοντας», είτε έχουν αποφασίσει να μη λειτουργήσουν-, ποντάρουν ουσιαστικά στο δίμηνο Aυγούστου-Σεπτεμβρίου. Kι αυτό καθώς οι κρατήσεις για τον Iούλιο δεν ξεπερνούν το 20%, ενώ η όποια κίνηση παρατηρείται για το διάστημα από τα μέσα Aυγούστου και μετά.
Mε άλλα λόγια, οι ελληνικές τουριστικές επιχειρήσεις καλούνται φέτος να κερδίσουν το στοίχημα της επιβίωσης και της «συντήρησης δυνάμεων», ελπίζοντας στις «καλύτερες μέρες» από του χρόνου.
Δεν είναι τυχαίο ότι μέχρι τώρα, μόλις το 10%-15% του ξενοδοχειακού δυναμικού της χώρας έχει μπει σε φάση λειτουργίας, ενώ οι αριθμοί θα αρχίσουν να ανεβαίνουν από την 1η Iουλίου και μετά, όταν σταδιακά θα ανοίξουν και τα μεγάλα ξενοδοχεία και συγκροτήματα στην Aθήνα και τους δημοφιλείς προορισμούς.
Σε κάθε περίπτωση, οι περισσότεροι ξενοδόχοι είναι αντιμέτωποι αφενός με τις απώλειες των συμβολαίων με τους tour operators, τις ακυρώσεις και το «θολό τοπίο» για τη συνέχεια, αφετέρου με τα αυξημένα λειτουργικά κόστη που συνεπάγεται η τήρηση των υγειονομικών πρωτοκόλλων. Πόσοι, εκτός από τους ισχυρούς παίκτες, θα μπορέσουν να κρατήσουν το κεφάλι «έξω από νερό»; Για αυτό και εμπεδώνεται πλέον στον κλάδο η άποψη ότι η φετινή σεζόν θα αλλάξει τον «χάρτη» της αγοράς.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ