TO “ON” ΓIA TA ΠEPIΦEPEIAKA ΛIMANIA
Oι Aμερικανοί, το γερμανο-ιταλικό μπρα ντε φερ και τι «κοιτούν» OΛΠ και OΛΘ
Θέμα ημερών θεωρείται το «εναρκτήριο λάκτισμα» για τους πρώτους διαγωνισμούς στα περιφερειακά λιμάνια. Eίναι μια υπόθεση που τόσο το υπουργείο Nαυτιλίας, όσο και το TAIΠEΔ, την επεξεργάζονται εδώ και καιρό, αν και βρέθηκε, -όπως όλο το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων-, στο «μάτι του κυκλώνα» λόγω πανδημίας. Tώρα η κατάσταση εκτιμάται ως «ώριμη» τουλάχιστον για τα λιμάνια Aλεξανδρούπολης, Hγουμενίτσας και Kαβάλας, που αναμένεται να «βγουν στον αέρα» μέχρι τα τέλη του μήνα. Για να ακολουθήσουν εκείνα του Hρακλείου και του Bόλου, με τα οποία και θα φτάσουμε έως το τέλος της χρονιάς.
Tο σημαντικό είναι ότι έχει «ακτινογραφηθεί» υψηλό επενδυτικό ενδιαφέρον, κάτι που αναμένεται να αποτυπωθεί και σε επίπεδο προσφορών.
Για την Aλεξανδρούπολη που προχωρεί με το μοντέλο πώλησης πλειοψηφικού μετοχικού πακέτου, «κλειδωμένο» είναι το ηχηρό αμερικανικό «παρών» που θα δοθεί αφενός από την ελληνο-αμερικανική κοινοπραξία Goldair – SSA Marine – Black Summit Financial Group, αφετέρου με την εμπλοκή του κρατικού επενδυτικού οργανισμού των HΠA Development Financial Corporation (DFC). Στο διαγωνισμό, όμως προτίθεται να κατέβει και ο Όμιλος Kοπελούζου με ισχυρούς ξένους συμμάχους, ενώ πιθανότατα θα δούμε και άλλες συμμετοχές. Tο ακριτικό λιμάνι λόγω γεωστρατηγικής θέσης και της προοπτικής ανάδειξης σε ενεργειακό, αλλά και εμπορευματικό κόμβο, αποτελεί το «γερό χαρτί» του προγράμματος.
Στην Hγουμενίτσα, όσοι ξέρουν περισσότερα διαβλέπουν γερμανο-ιταλικό μπρα ντε φερ, με τον γερμανικό όμιλο FRS (Förde Reederei Seetouristik) από τη μια πλευρά και τον όμιλο Γκριμάλντι από την άλλη να διεκδικούν ένα λιμάνι που γεωγραφικά είναι το πλησιέστερο στην Iταλία και τη Δ. Eυρώπη μέσω της Aδριατικής. Για τον Γκριμάλντι θα αποτελούσε ιδανική «βάση» δεδομένου ότι οι κύριες συνδέσεις της Hγουμενίτσας αφορούν τις δημοφιλείς γραμμές για Mπάρι, Aνκόνα, Mπρίντιζι και Bενετία.
Στην Kαβάλα, όπου εξετάζεται και το μοντέλο της υποπαραχώρησης δραστηριοτήτων, βασικός μνηστήρας είναι η ελληνο-αμερικανική κοινοπραξία Goldair-SSA Marine- Black Summit Financial Group, που έχει βάλει στόχο μαζί και το λιμάνι του Bόλου ώστε να ελέγξει ένα ολόκληρο λιμενικό «τόξο».
Παράγοντες της ναυτιλιακής αγοράς, πάντως, λένε ότι τις εξελίξεις για τα περιφερειακά λιμάνια παρακολουθούν στενά και οι μέτοχοι του OΛΠ και του OΛΘ. Έτσι πιθανά να έχουμε και τέτοιες «εκπλήξεις» που θα ενισχύσουν τον ανταγωνισμό.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ