Στην εξοικονόμηση 500 εκατ. ευρώ στοχεύει η Lufthansa με τη συμφωνία με την ένωση πληρώματος καμπίνας, όπως ανακοίνωση την Πέμπτη η εταιρεία. Κύριο στόχο αποτελεί η μείωση του μισθολογικού κόστους, όπως μεταδίδει το Reuters.
Η γερμανική αεροπορική εταιρεία δήλωσε ότι το πακέτο περιλαμβάνει την αναστολή αυξήσεων μισθών, μείωση των ωρών πτήσεων και των αντίστοιχων αμοιβών, καθώς και προσωρινές μειώσεις των εισφορών στο συνταξιοδοτικό σύστημα της εταιρείας.
Και τα δύο μέρη συμφώνησαν επίσης σε ένα πακέτο εθελοντικών μέτρων και προγραμμάτων, όπως άδεια άνευ αποδοχών, εθελοντική μείωση των ωρών εργασίας και την επιδοτούμενη, πρόωρη μεταφορά στο συνταξιοδοτικό σύστημα της αεροπορικής εταιρείας.
«Με το πακέτο που έχει πλέον συμφωνηθεί, η εταιρεία μπορεί να αποφύγει τις απολύσεις 22.000 εργαζομένων καμπίνας κατά τη διάρκεια της κρίσης», ανακοίνωσε η Lufthansa.
Οι συμφωνίες εξακολουθούν να απαιτούν την έγκριση των μελών της ένωσης.
Plan B ετοιμάζει η Lufthansa αν απορριφθεί η διάσωση των €9 δισ.
Σχέδιο για την αποφυγή χρεοκοπίας έχει εκπονήσει η Lufthansa, σε περίπτωση που δεν εγκριθεί το σχέδιο διάσωσης των 9 δισ. ευρώ την Πέμπτη, στην ψηφοφορία των μετόχων, σύμφωνα με πηγή του Reuters.
Η γερμανική κυβέρνηση θα μπορεί ακόμη να λάβει 20% μερίδιο, όπως είχε αρχικά προβλεφθεί. Ωστόσο, σύμφωνα με το νέο σχέδιο, αυτό θα συμβεί σε δύο στάδια, χωρίς την ανάγκη έγκρισης των μετόχων, ανέφερε η πηγή.
Ο δισεκατομμυριούχος επενδυτής Heinz Hermann Thiele έχει φέρει αντιρρήσεις στους όρους της διάσωσης, προτείνοντας μία έμμεση κρατική συμμετοχή στη Lufthansa μέσω της γερμανικής τράπεζας ανάπτυξης KfW, αντί για άμεση συμμετοχή και εκπροσώπηση στο διοικητικό συμβούλιο.
Ο Thiele, ο οποίος αύξησε πρόσφατα το μερίδιό του στη Lufthansa στο 15,5%, αναμένεται να ασκήσει βέτο στην έκτακτη γενική συνέλευση της Πέμπτης -η οποία πραγματοποιείται εξ αποστάσεως, λόγω της πανδημίας.
Η Lufthansa βρίσκεται εν αναμονή της σημερινής ψηφοφορίας των μετόχων που έχουν λιγότερο από το 50% των μετοχών, όπου θα χρειαστεί πλειοψηφία δύο τρίτων για να περάσει η διάσωση. Ο διευθύνων σύμβουλος Carsten Spohr δήλωσε την Κυριακή ότι οι μέτοχοι που εκπροσωπούν μόνο το 38% των μετοχών είχαν εγγραφεί για την Εκτακτη Γενική Συνέλευση.
Σύμφωνα με το «Σχέδιο Β», η Γερμανία θα μπορούσε αρχικά να πάρει περίπου 10% μερίδιο στη Lufthansa, ενώ το υπόλοιπο μερίδιο να προέλθει από αύξηση κεφαλαίου στην οποία θα μπορούσαν όλοι οι μέτοχοι της Lufthansa να συμμετάσχουν, σύμφωνα με πηγές του πρακτορείου.
Το Plan Β ωστόσο δεν έχει εγκριθεί από την κυβέρνηση, ενώ το υπουργείο Οικονομικών δεν έκανε κάποιο σχόλιο.