Προτίμησαν άλλα μέσα και όχι πλοία οι φετινοί εκδρομείς, αφού όπως δείχνουν τα στοιχεία των λιμεναρχείων Πειραιά, Ραφήνας και Λαυρίου, το διάστημα υψηλής – θεωρητικά – κίνησης, Ιουλίου – Αυγούστου του 2011, σημειώθηκε σημαντική μείωση σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2010.
Από τα τρία λιμάνια διακινήθηκαν 3.663.023 επιβάτες, έναντι 3.955.689 πέρυσι, ενώ στα ΙΧ η μείωση ήταν οριακή στο 0,7% και στα φορτηγά στο 9,37%
Στην εξαμινιαία έκθεσή της, η Attica Group αναφέρει, ότι στο συνολικό μεταφορικό έργο των γραμμών Ελλάδας – Ιταλίας, το πρώτο εξάμηνο του 2011 σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο, παρατηρείται μείωση 6,5% στη μεταφορά επιβατών, μείωση 6,2% στα φορτηγά οχήματα και αύξηση 0,9% στα ΙΧ οχήματα.
Η ΑΝΕΚ, στην εξαμηνιαία έκθεσή της, αναφέρει, ότι η μείωση της κίνησης σε συνδυασμό με την αύξηση των τιμών των καυσίμων κατά περίπου 25% σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο, δημιουργούν μια ιδιαίτερα κρίσιμη κατάσταση στον κλάδο της ακτοπλοΐας ο οποίος, σε αρκετές περιπτώσεις, είναι ο μοναδικός συνδετικός κρίκος της ηπειρωτικής με τη νησιωτική Ελλάδα.
Η Minoan Lines εκτιμά, ότι η πορεία της τιμής των καυσίμων σε συνδυασμό με τη γενικότερη ύφεση της οικονομίας, αλλά και ο ασθενικός ρυθμός ανάπτυξης που παρουσιάζει η Ευρωζώνη, αναμένεται να επηρεάσει σημαντικά την ακτοπλοΐα.
Μείωση κίνησης – αύξηση ζημιών
Αύξηση το πρώτο εξάμηνο του 2011 σημείωσαν οι εισηγμένες ακτοπλοϊκές εταιρείες, με εξαίρεση την ΑΝΕΚ, που είδε τις ζημιές της να μειώνονται αισθητά, κυρίως, λόγω της ναύλωσης των πλοίων της στη μεταφορά ξένων υπηκόων από τη Λιβύη.
Οι άλλες τρεις εταιρείες (Attica, Minoan και ΝΕΛ) είδαν τις ζημίες τους να αυξάνονται και συνολικά να ανέρχονται (συνυπολογιζομένων και των ζημιών της ΑΝΕΚ) στα 103 εκατ. ευρώ.
Ο τζίρος της ΑΝΕΚ αυξήθηκε στα 116,9 εκατ. ευρώ έναντι 111,8 εκατ. ευρώ το 2010 και οι ζημίες υποχώρησαν στα 17,09 εκατ. ευρώ έναντι 28,1 εκατ. ευρώ πέρυσι.
Τις υψηλότερες ζημίες, της τάξεως του 6,3%, παρουσίασε η Attica Group, καθώς ανήλθαν στα 33,9 εκατ. ευρώ με τζίρο 111,4 εκατ. ευρώ.
Ακολούθησε η ΝΕΛ με ζημίες 27,1 εκατ. ευρώ, διπλάσιες από πέρυσι, ωστόσο ο τζίρος ενισχύθηκε στα 36,1 εκατ. ευρώ από 20,8 εκατ. ευρώ το 2010.
Στην τρίτη θέση βρέθηκε η Minoan Lines με ζημιές 24,8 εκατ. ευρώ έναντι ζημιών 20,7 (αύξηση 19% περίπου) εκατ. ευρώ πέρυσι και με τζίρο αυξημένο κατά 12% στα 79,3 εκατ. ευρώ.