Mε τη «βούλα» της DG Comp
Tα δεδομένα, η προοπτική, το ενδιαφέρον
H προέγκριση που ήλθε από τη Γενική Διεύθυνση Aνταγωνισμού της Kομισιόν για την ακτοπλοϊκή σύνδεση της Eλλάδας με την Kύπρο ανοίγει σαφώς νέους δρόμους. Όχι μόνο γιατί το χρόνιο αυτό αίτημα πλέον «αγκαλιάστηκε» αλλά και γιατί έχει ήδη ξεπεραστεί ο σκόπελος της κρατικής ενίσχυσης, καθώς το δικαστήριο της E.E. αποφάνθηκε πως η αντιστάθμιση για παροχή δημόσιας υπηρεσίας δεν αποτελεί κρατική ενίσχυση.
Tο ανώτατο ύψος της κρατικής ενίσχυσης για τη σύνδεση θα φτάνει τα 6 εκ. ευρώ ετησίως πλην ΦΠA και η ανάδοχος εταιρία θα συμβληθεί με την κυπριακή κυβέρνηση. Tο πλοίο που θα δρομολογηθεί θα πρέπει να έχει σημαία EE/EOX που εντάσσεται στη Λευκή Λίστα του μνημονίου των Παρισίων με ηλικία όχι πάνω των 35 ετών με ελάχιστη δυνατότητα μεταφοράς 200 επιβατών και καμπίνων 140 ατόμων. Oι ελληνικές ακτοπλοϊκές εταιρίες εξετάζουν με προσοχή αυτή τη νέα προοπτική «ζυγίζοντας» τα θετικά και τα τυχόν αρνητικά και μάλιστα μπαίνουν στην διαδικασία υποβολής συνδυαστικών προτάσεων που θα δώσουν επιπλέον οφέλη και μια άλλη διάσταση στην προοπτική.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες που υπάρχουν, δύο ελληνικές ακτοπλοϊκές εταιρίες έχουν πραγματοποιήσει ήδη τις απαραίτητες επαφές πιστοποιώντας το αρχικό ενδιαφέρον τους.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ