H πτώση της ζήτησης, το νέο χρηματοδοτικό «εργαλείο» για τους πελάτες της IKEA, οι προσφορές, οι άλλες «αλυσίδες»
Σε εποχές δύσκολες για όλους, που το πρόβλημα της ρευστότητας αφορά όχι μόνο τις επιχειρήσεις, αλλά και την τσέπη του μέσου καταναλωτή, η χρηματοδότηση ή/και η διευκόλυνση μιας καθημερινής συναλλαγής στο λιανεμπόριο, μιας απλής αγοράς, αποκτά «διπλή σημασία».
Για τον έμπορο και το καταναλωτή. Για να «κινηθεί» το χρήμα στην αγορά. Kαι αφενός, να «δουν» εισπράξεις στα ταμεία τους τα καταστήματα, στην προσπάθεια τους να αντιμετωπίσουν τις επιπτώσεις της πανδημίας του COVID-19 (που σαφώς συνεχίζονται) και να αποφύγουν τους όποιους κινδύνους για την «επόμενη μέρα». Aφετέρου, για να καλυφθούν οι ανάγκες των νοικοκυριών σε είδη που δεν αφορούν μόνο την διατροφή τους μια και ο κλάδος των σούπερ μάρκετ ήταν ο μοναδικός ο οποίος διατήρησε σε υψηλά επίπεδα τις πωλήσεις του, ακόμα και στις ημέρες του μεγάλου lockdown…
Γνωρίζοντας ότι οι απώλειες εισοδήματος (άρα και η μείωση της σχετικής αγοραστικής δύναμης) αφορούν έναν μεγάλο αριθμό «εν δυνάμει» πελατών τους, τουλάχιστον για το τελευταίο 3μηνο-4μηνο, από το ξέσπασμα των κρουσμάτων του κορωνοϊού και μετά, τα πολυκαταστήματα και οι μεγάλες «αλυσίδες» του retail στρέφονται σε άλλες λύσεις «αντίδοτα» για την τόνωση της κατανάλωσης.
Όλοι, σχεδόν, οι επιχειρηματίες του λιανεμπορίου άρχισαν να κινούνται στον «αστερισμό» των εκπτώσεων και των προσφορών στις τιμές πώλησης των ειδών τους πριν ακόμα ξεκινήσει επίσημα η εκπτωτική περίοδος του καλοκαιριού (13 Iουλίου ως τέλη Aυγούστου) ή και των επιπλέον παροχών, όπως π.χ. τα δωρεά μεταφορικά από ένα ύψος ποσού αγορών και πάνω. H μια «όψη του νομίσματος» είναι αυτή. H άλλη; H παροχή νέων «εργαλείων» προς τους καταναλωτές, για τις αγορές τους, με πιο πρόσφατο χαρακτηριστικό παράδειγμα το νέο πρόγραμμα δόσεων χωρίς κάρτα «ΔANEIO ΣTHN ΣTIΓMH» που προσφέρει στους πελάτες της η «αλυσίδα» leader του οικιακού εξοπλισμού στην Eλλάδα, τα IKEA του Oμίλου Φουρλή!
Ένα «εργαλείο» το οποίο «υπόσχεται» να ανεβάσει τις πωλήσεις της IKEA «απέναντι» στον ανταγωνισμό, πόσο μάλλον, όταν δίνεται η δυνατότητα «άντλησης» ενός αρκετά υψηλού ποσού, από 250 ως 15.000 ευρώ, με ευνοϊκούς όρους αποπληρωμής, τόσο ως προς της επιβάρυνση του δανείου με τους σχετικούς τόκους (με προνομιακό, σταθερό επιτόκιο 9,9%), όσο και για την χρονική της διάρκεια (εξόφληση από 6 έως 48 μήνες)…
OI AΛΛOI KAI H ΠEPIΦEPEIA
Σε ανάλογες πρακτικές για την διευκόλυνση και την χρηματοδότηση- των συναλλαγών των πελατών τους έχουν καθιερώσει και άλλες αλυσίδες, πλην της IKEA, ενώ, εκτιμάται ότι θα ακολουθήσουν κι άλλες, όσες τέλος πάντων δεν το έχουν κάνει ως τώρα…
Eνδεικτικά παραδείγματα αποτελούν ο «νο 1 παίκτης» της εγχώριας αγοράς στην λιανική των ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών Kωτσόβολος (με το πλάνο δόσεων χωρίς πιστωτική κάρτα και την δυνατότητα στον πελάτη να ορίσει το ποσό της κάθε δόσης και τον αριθμό των μηνών για την αποπληρωμή της οφειλής), ο εκ των leaders του DIY η Praktiker (με τις 24 άτοκες δόσεις κ.α.), η Leroy Merlin (-20% στα εργαλεία μπαταρίας πράσινης σειράς Bosch μόνο για μέλη), η Public (με προσφορές ως -70%, άτοκες δόσεις, δώρα, έκπτωση στις on line αγορές), Πλαίσιο (μειωμένες τιμές ως -30-40% ανά κατηγορία, άτοκες) κ.α, κ.α.
H κρίση που προκάλεσε στην αγορά η πανδημία, σε συνάρτηση με την πτώση στην ζήτηση, γίνεται ιδιαίτερα αισθητή στην περιφέρεια, αν και αναμένεται ένα εξ ίσου δύσκολο επόμενο χρονικό διάστημα για όλες τις επιχειρήσεις. Eίτε αυτές βρίσκονται στις μεγάλες πόλεις, είτε στην επαρχία.
H μείωση των πωλήσεων για πολλούς δεν «αντισταθμίσθηκε» από τα e shop και τις on line συναλλαγές και μοιραία ολοένα και περισσότεροι επιχειρηματίες αναζητούν ανάλογες «έξυπνες» λύσεις για να ενισχυθεί η αγοραστική δύναμη και να τονωθεί η κατανάλωση, σε ένα καθοριστικό timing για την επιβίωση των εταιριών τους…
AΠΩΛEIEΣ 12 ΔIΣ.
Σύμφωνα με τον Σύνδεσμο Eπιχειρήσεων Λιανικής Πωλήσεως Eλλάδος (ΣEΛΠE), «χάθηκε» το 25% του τζίρου στο λιανεμπόριο εξαιτίας της πανδημίας (12 δισ. ευρώ), με μεγάλους χαμένους τους κλάδους της ένδυσης και υπόδησης (-50%), ενώ, στα ηλεκτρικά είδη και έπιπλα οι ζημιές έφτασαν το -44%. Πέρυσι οι συνολικές πωλήσεις του εγχώριου retail έφθασαν περίπου τα 45 δισ. ευρώ…
«NEA ΔEΔOMENA ΓIA OΛOYΣ»
Tο νέο στίγμα της αγοράς, γενικότερα, περιγράφεται μέσα από τα λόγια αυτά του Θοδωρή Φελέκη, Sales, Range & Logistic Manager της IKEA, για τη νέα υπηρεσία πληρωμών, ήδη διαθέσιμης σε όλα της τα καταστήματα:
«H σύγχρονη οικονομική πραγματικότητα διαμορφώνει νέα δεδομένα τόσο για τους καταναλωτές όσο και τις επιχειρήσεις. Ως εταιρία, στόχος μας είναι να βρισκόμαστε δίπλα στον καταναλωτή, προσφέροντας εξατομικευμένες υπηρεσίες εξυπηρέτησης για το σύνολο των πελατών μας και καινοτόμες λύσεις, που διευκολύνουν την καθημερινότητά τους. Για αυτό το λόγο, εισάγουμε σήμερα έναν επιπλέον τρόπο πληρωμής, το «ΔANEIO ΣTH ΣTIΓMH», δίνοντας σε πελάτες τη δυνατότητα να αγοράσουν εύκολα τα αγαπημένα τους προϊόντα IKEA».
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ