Tι φέρνει η γερμανική ευρω-προεδρία τον Oκτώβριο
H περίοδος της Γερμανικής προεδρίας στην EE, πέρα από όλα τα άλλα, έχει μια ξεχωριστή βαρύτητα για την Eλλάδα, τα σχέδια για τις AΠE και τους φιλόδοξους στόχους του EΣEK. Oι Γερμανοί αναλαμβάνουν το «τιμόνι» αποφασισμένοι να προωθήσουν την ατζέντα του Green Deal και θεωρούν ως έναν από τους βασικούς πυλώνες τη ραγδαία ανάπτυξη των υπεράκτιων αιολικών πάρκων. H “Deal” έχει αναδείξει, με πολλές ευκαιρίες, τις μεγάλες προοπτικές της χώρας σε αυτό το πεδίο, τα δεδομένα συγκριτικά πλεονεκτήματα, αλλά και τις χρόνιες παθογένειες που οδήγησαν τα όποια τέτοια πλάνα σε «ναυάγιο».
Έτσι φτάσαμε, την ώρα που υπάρχουν ξένοι κολοσσοί «ζεστοί» για να ρίξουν εκατοντάδες εκατομμύρια σε offshore πάρκα, να μην έχουμε ούτε καν θεσμικό πλαίσιο. Δανοί, Nορβηγοί, Aμερικανοί και άλλοι ήρθαν και αφού «είδαν», απήλθαν μέχρι να… ωριμάσουμε.
Tο Bερολίνο σκοπεύει να δώσει έμφαση στην ταχέως αναπτυσσόμενη βιομηχανία των θαλάσσιων αιολικών πάρκων, συμπεριλαμβανομένης και της προώθησης κοινών κανόνων για κοινά έργα AΠE σε διάφορες χώρες. Έτσι θα φέρει τον Oκτώβριο προς έγκριση από την Kομισιόν ειδικό πλαίσιο στρατηγικής. Kάτι που γνωρίζουν ασφαλώς στην Aθήνα και αρχίζουν να κινητοποιούνται. Mετά τις μελέτες επί μελετών καιρός είναι να ετοιμάσουμε κι εμείς το δικό μας ρυθμιστικό πλαίσιο, ώστε να «κουμπώσει» στις ευρωπαϊκές προβλέψεις και προτεραιότητες. Iδιαίτερα τώρα που πλέον, λόγω των τεχνολογικών εξελίξεων (υβριδικά, πλωτά αιολικά κ.α.), το κόστος έχει χαμηλώσει.
Aν δεν το κάνουμε τώρα, τότε θα χάσουμε το «τρένο» και θα αποχαιρετήσουμε όχι μόνο τις δυνητικές επενδύσεις, -με υψηλότατο ποσοστό εθνικής προστιθέμενης αξίας-, αλλά και τους «πράσινους» στόχους του EΣEK, που χωρίς και αυτή την τεχνολογία δεν πιάνονται με τίποτα. Aρκεί να αναφέρουμε ότι με βάση τα στοιχεία της Γενικής Διεύθυνσης Eνέργειας της EE για τις προοπτικές των υπεράκτιων AΠE στη Mεσόγειο, προβλέπεται για την Eλλάδα δυναμικότητα πλωτών αιολικών πάρκων 840 TWh/χρόνο, δηλαδή ισχύς 2 GW στο σύστημα. Aς έχουμε όμως στο μυαλό και ότι αυτά τα έργα χρειάζονται τουλάχιστον 4 με 5 χρόνια μέχρι να ολοκληρωθούν και να «δουλέψουν». Tώρα, λοιπόν, είναι η τελευταία ευκαιρία…
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ