Τι θέλει ο κολοσσός του real estate από τη Brooks Brothers

Η ΠΡΟΣΦΟΡΑ – «ΔΟΥΡΕΙΟΣ ΙΠΠΟΣ» ΤΩΝ 350 ΕΚΑΤ. ΔΟΛ.

 

Στην πορεία προς την καταστροφή, η γηραιότερη, αλλά και σημαντικότερη εταιρία ένδυσης των Ηνωμένων Πολιτειών, Brooks Brothers, ανέμενε τον «λευκό ιππότη», που θα την έσωζε. Αντ’ αυτού, είδε στην πόρτα της αυτό που στον κόσμο των επιχειρήσεων ονομάζεται «Δούρειος Ίππος» (stalking horse), με μια προσφορά ύψους 305 εκατ. δολαρίων από μια οντότητα που αποτελείται από τον μεγιστάνα του real estate, Herbert Simon και ένα κονγκλομεράτο που λειτουργεί retail brands όπως τις Aιropostale και Nautica (Sparc). Ας το δούμε όμως από την αρχή: Το stalking horse bidding, έλκει το όνομά του από την παλιά τεχνική κυνηγών να κρύβονται πίσω από ψεύτικα, ξύλινα άλογα για να κυνηγούν πουλιά. Στη γλώσσα των επιχειρήσεων, η προσφορά stalking horse, σημαίνει ότι αυτός που την κάνει, θέτει το μίνιμουμ όριο εξαγοράς για μια εταιρία που έχει υποβάλλει αίτηση χρεοκοπίας. Έτσι, αυτός έχει το προβάδισμα να την αγοράσει εξ ολοκλήρου σε τιμή ευκαιρίας που ο ίδιος ορίζει, αν δεν εμφανιστεί άλλος ενδιαφερόμενος, ενώ διασφαλίζεται ότι δεν θα μπορέσουν να πουληθούν assets της εταιρίας ξεχωριστά.

 

Κάτι τέτοιο, μοιάζει με τρέλα για τον ιδιοκτήτη της Simon Property Group, Herbert Simon. Ο δισεκατομμυριούχος (net worth άνω των 3 δισεκατομμυρίων δολαρίων) ιδιοκτήτης της ομάδας του ΝΒΑ Indiana Pacers, ειδικεύεται στην κατασκευή και εξέλιξη malls. Για την ακρίβεια, διαθέτει 108 malls, 67 premium outlets και δεκάδες ακόμα ιδιοκτησίες retail σε 37 Πολιτείες των ΗΠΑ και στο Puerto Rico. Τόσο το γκρουπ του μεγιστάνα, όσο και η Sparc, που επίσης ειδικεύεται στο retail, έχουν υποστεί γιγαντιαίες ζημιές από το lockdown και την πτώση της κίνησης λόγω του κορωνοϊού. Γιατί εξαγοράζουν ένα brand που επίσης βλέπει πτώση στις πωλήσεις του;

 

Η απάντηση κρύβεται στο «φαινόμενο ντόμινο». Οι δυο πλευρές (και όχι μόνο) θεωρούν ότι η σωτηρία ισχυρών brand names από τη χρεοκοπία, θα κοστίσει λιγότερα από τη ζημιά που θα φέρει ένα κύμα χρεοκοπιών στο retail, τόσο στη μετοχή (αφού αλλάζει η ψυχολογία των επενδυτών) όσο και στην καταναλωτική συμπεριφορά. Έπειτα, όσο αλυσίδες που νοικιάζουν καταστήματα στα malls του επιβιώνουν, τόσο επιβιώνουν και τα malls του αυτά καθεαυτά. Άλλωστε, δεν είναι η πρώτη φορά που είτε ο ίδιος, είτε οι συνεργάτες του, ποντάρουν στη σωτηρία μιας αλυσίδας.

 

Τον Φεβρουάριο, το Simon Property Group, έκανε μια προσφορά stalking horse ύψους 81 εκατ. δολαρίων, για να αποκτήσει τα assets της Forever 21, του έβδομου μεγαλύτερου ενοικιαστή στα malls που κατέχει ο Simon. Στις 3 Ιουλίου, έκανε μια ακόμα προσφορά, ύψους 191 εκατ. δολαρίων για τα assets της Lucky Brands, η οποία είχε κηρύξει πτώχευση την ίδια μέρα. Όμως και η SPARC, μαζί με τον -επίσης ιδιοκτήτη malls- Brookfield Property Partners, βρίσκεται σε συζητήσεις για την εξαγορά της J.C. Penney Inc., η οποία κήρυξε πτώχευση των Μάιο.

 

Έπειτα, υπάρχει η ρευστότητα, η οποία μπορεί να στηρίξει αυτό το σχέδιο. Ο όμιλος του Simon, που διαχειρίζεται περίπου 200 properties ως real estate investment trust, διαθέτει ρευστότητα ύψους 8,7 δισ., εκ των οποίων τα 4,1 δισ. είναι cash on hand και 4,6 δισ. σε διαθέσιμο ρευστό αν ζητηθεί, σύμφωνα με τα αποτελέσματα τριμήνου που έληξε στις 31 Μαρτίου. Έτσι, ακόμα και η πτώση των εσόδων κατά 20% στο Q1, με τα καθαρά έσοδα να πέφτουν στα 437,6 εκατ. δολάρια από 548,5 εκατ. ένα χρόνο πριν, δεν μεταφράζεται σε «καταστροφή» για τον δισεκατομμυριούχο.

 

ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

- Διαφήμιση -

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ