Σε 917 εκατ. ευρώ ανήλθαν τα ενοποιημένα έσοδα για το πρώτο εξάμηνο του 2020 για την Accor, μειωμένα κατά 52,4% σε σύγκριση με το πρώτο εξάμηνο του 2019 και μειωμένα κατά 48,8% σε like-for-like επίπεδο.
Τα αναφερόμενα έσοδα για την περίοδο αντικατοπτρίζουν τους ακόλουθους παράγοντες:
– Οι αλλαγές στο πεδίο ενοποίησης (εξαγορές και πωλήσεις) είχαν αρνητικό αντίκτυπο €57 εκατ., κυρίως λόγω της διάθεσης των μισθωμένων ξενοδοχείων Mövenpick.
– Οι συναλλαγματικές επιπτώσεις είχαν αρνητικό αντίκτυπο -€13 εκατ., κυρίως λόγω του Δολαρίου Αυστραλίας (-4,6%) και του Ρεάλ Βραζιλίας (-19,1%).
Sébastien Bazin: Βίαιο το «σοκ» που αντιμετωπίζει ο κλάδος μας
«Το σοκ το οποίο αντιμετωπίζει ο κλάδος μας είναι “βίαιο” και άνευ προηγουμένου» δήλωσε ο Sébastien Bazin, Πρόεδρος και CEO της Accor.
Συνεχίζοντας σημείωσε: «Σε αυτό το περιβάλλον, καταφέραμε να περιορίσουμε τον αντίκτυπο της κρίσης. Αφενός στην απόδοσή μας, λαμβάνοντας άμεσα μέτρα για την προστασία των πόρων μας, αφετέρου για τους εργαζομένους μας, εφαρμόζοντας συγκεκριμένα και άμεσα υποστηρικτικά μέτρα, χάρη στον μετασχηματισμό του Ομίλου των τελευταίων ετών και στην υγιή χρηματοοικονομική μας δομή. Το αποκορύφωμα της κρίσης έχει αναμφίβολα περάσει, ωστόσο η ανάκαμψη θα είναι σταδιακή. Έχοντας λάβει αυτά τα μέτρα έκτακτης ανάγκης πρέπει τώρα να ολοκληρώσουμε τον μετασχηματισμό από ένα asset-light μοντέλο σε μια πλήρως asset-light εταιρεία. Αυτό είναι αναγκαίο πέραν του Covid-19. Η Accor πρέπει να γίνει πιο απλή, πιο λιτή, περισσότερο ευέλικτη και να βρεθεί ακόμα πιο κοντά στο πεδίο της δράσης.
Οι πρωτοβουλίες αυτές θα μας δώσουν τη δυνατότητα να επεκτείνουμε τον ηγετικό μας ρόλο, να κάνουμε τη διαδικασία λήψης των αποφάσεών μας πιο αποτελεσματική και να ενισχύσουμε την ανάκαμψή μας. Οι πρωτοβουλίες θα εφαρμοστούν με διαφάνεια και ειλικρίνεια με πνεύμα πιστό στις αξίες αλληλεγγύης και τις δεσμεύσεις μας».
Έσοδα HotelServices
Το segment HotelServices, το οποίο περιλαμβάνει αμοιβές από Management & Franchise (M&F) καθώς και από Υπηρεσίες προς Ιδιοκτήτες (Services to Owners), κατέγραψε έσοδα €650 εκατ., μειωμένο κατά 52,8% σε like-for-like επίπεδο, αντικατοπτρίζοντας τη μείωση στο RevPAR ως αποτέλεσμα της υγειονομικής κρίσης και των κυβερνητικών μέτρων lockdown που επιβλήθηκαν παγκοσμίως.
Τα έσοδα Management & Franchise (M&F) ανήλθαν σε €139 εκατ., μειωμένα κατά 72% σε like-for-like επίπεδο, αντικατοπτρίζοντας την κατάρρευση των incentive fees, που βασίζονται στο λειτουργικό περιθώριο κέρδους των ξενοδοχείων, όπως απορρέουν από τα συμβόλαια management.
Το ενοποιημένο RevPAR μειώθηκε συνολικά κατά 59,3% για το πρώτο εξάμηνο και κατά 88,2% για το δεύτερο τρίμηνο.
Τα έσοδα M&F σημείωσαν πτώση κατά 74,9% σε like-for-like επίπεδο στην Ευρώπη, αντανακλώντας μια πτώση 62,1% στο RevPAR σε όλα τα segments.
Στη Γαλλία το RevPAR μειώθηκε κατά 60,4% σε like-for-like επίπεδο το πρώτο εξάμηνο. Τα περισσότερα ξενοδοχεία της Accor παρέμειναν κλειστά τον Ιούνιο. Το Παρίσι και η περιφέρεια του Παρισιού (RevPAR μειωμένο κατά 62,2%) επλήγησαν περισσότερο από την υπόλοιπη Γαλλία (RevPAR μειωμένο κατά 58,9%). Αυτή η τάση ήταν ακόμη πιο έντονη τον Ιούλιο.
Στο Ηνωμένο Βασίλειο, το RevPAR μειώθηκε κατά 64,5%. Το RevPAR στο Λονδίνο σημείωσε πτώση κατά 64,8%, ελαφρώς πιο επηρεασμένο από την υπόλοιπη χώρα (-63,5%). Το τέλος του lockdown ξεκίνησε αργότερα σε σύγκριση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες και το 99% των ξενοδοχείων του Ομίλου στο Ηνωμένο Βασίλειο ήταν κλειστά στα τέλη Ιουνίου.
Στη Γερμανία, το RevPAR μειώθηκε κατά 58,3% καθώς τα μέτρα lockdown στη χώρα εφαρμόστηκαν νωρίτερα από άλλες ευρωπαϊκές χώρες.
Στην Ισπανία, το RevPAR μειώθηκε κατά 68,7% το πρώτο εξάμηνο του έτους.
Τα έσοδα M&F στην περιοχή της Ασίας και του Ειρηνικού μειώθηκαν κατά 70,8% σε like-for-like επίπεδο ως αποτέλεσμα της μείωσης κατά 54,7% στο RevPAR.
Στην Κίνα, καταγράφηκε μια αξιοσημείωτη ανάκαμψη στο RevPAR, το οποίο μειώθηκε κατά 51,9% τον Ιούνιο και κατά 65,2% τους πρώτους έξι μήνες του έτους.
Στην Αυστραλία, το RevPAR μειώθηκε κατά 49,3% το πρώτο εξάμηνο του έτους. Η μείωση ήταν λιγότερο σημαντική από ό,τι σε άλλες χώρες λόγω του περιορισμένου αντίκτυπου του Covid-19 κατά το πρώτο τρίμηνο (-18,2%). Τα μέτρα καραντίνας που επιβλήθηκαν από την κυβέρνηση ήταν η κύρια πηγή επιχειρηματικών δραστηριοτήτων για τα ξενοδοχεία.
Στην Αφρική και τη Μέση Ανατολή τα έσοδα Management & Franchise κατέγραψαν μείωση κατά 72,5%, ενώ το RevPAR μειώθηκε κατά 55,6% λόγω του κλεισίματος των συνόρων. Η έλλειψη πλήθους πιστών κατά τη διάρκεια θρησκευτικών προσκυνημάτων στις ιερές πόλεις της Σαουδικής Αραβίας θα συνεχίσει να επιβαρύνει το RevPAR τους επόμενους μήνες.
Η Βόρεια Αμερική, η Κεντρική Αμερική και η Καραϊβική κατέγραψαν μείωση κατά 66,0% στα έσοδα M&F, σύμφωνα με τη μείωση του RevPAR κατά 64,3% κατά το πρώτο εξάμηνο. Η κατάρρευση των εσόδων από τα fees που βασίζονται στο λειτουργικό περιθώριο κερδοφορίας του ξενοδοχείου (“incentive fees”) αντισταθμίστηκε από τη σχετική ανθεκτικότητα άλλων εσόδων που δημιουργήθηκαν από Management & Franchise συμβόλαια.
Τέλος, η εξάπλωση της πανδημίας στη Νότια Αμερική είχε έντονα αρνητικό αντίκτυπο στο περιφερειακό RevPAR, το οποίο μειώθηκε κατά 52,4% το 1ο τρίμηνο, με τα έσοδα του Management & Franchise να καταγράφουν μείωση κατά 62,1%.
Τα έσοδα του segment Services to Owners, το οποίο περιλαμβάνει τον κλάδο Sales, Marketing, Distribution & Loyalty, καθώς και κοινές υπηρεσίες και την απόδοση του κόστους προσωπικού, ανήλθαν στα €511 εκατ. έναντι €879 εκατ. στα τέλη Ιουνίου του 2019.
Έσοδα Hotel Assets & Other
Τα έσοδα του segment Hotel Assets & Other μειώθηκαν κατά 40,2% σε like-for-like επίπεδο στα €237 εκατ. Αυτό το segment σημείωσε μια πιο μέτρια πτώση στην επιχειρηματική δραστηριότητα, χάρη στον περιορισμένο αντίκτυπο του Covid-19 στην Αυστραλία το πρώτο τρίμηνο και την καθυστερημένη εξάπλωση της πανδημίας στη Βραζιλία. Η μείωση των εσόδων κατά 54,4%, επιδεινώθηκε από τη διάθεση του χαρτοφυλακίου των μισθωμένων ξενοδοχείων Mövenpick στις αρχές Μαρτίου του 2020.
Το τμήμα περιελάμβανε 168 ξενοδοχεία και 30.071 δωμάτια στις 30 Ιουνίου του 2020.
Έσοδα New Businesses
O κλάδος New Businesses (υπηρεσίες concierge, ενοικιάσεις πολυτελών σπιτιών, ιδιωτικές πωλήσεις πολυτελών διαμονών σε ξενοδοχεία και ψηφιακές υπηρεσίες προς ξενοδοχεία) δημιούργησε έσοδα ύψους €46 εκατ. στα τέλη Ιουνίου 2020, μειωμένα κατά 40,5% σε like-for-like επίπεδο. Η μικρή διαφορά σε σχέση με τη μείωση 40,3% αποδίδεται σε συναλλαγματικές διαφορές.