Γεγονός αποτελεί η εξαγορά της Instashop από την Delivery Hero έναντι $360M. Η εξαγορά, όπως σημειώνεται στη σχετική ανακοίνωση, έρχεται να συνδυάσει την ηγετική θέση της Delivery Hero παγκοσμίως στον χώρο του online delivery και την ιδιαίτερη ικανότητα της Instashop να αναπτύσσει γρήγορα και επιτυχημένα το μοντέλο του on-demand grocery σε πολλαπλές αγορές. Η εξαγορά αυτή είναι ρεκόρ για ελληνική startup και μία από τις μεγαλύτερες των τελευταίων χρόνων στην ευρύτερη περιοχή της MENA.
Ο Γιάννης Τσιώρης, ενώ ηγούνταν το τμήμα Marketing Intelligence της Philips για τη Μέση Ανατολή και την Τουρκία, παρατήρησε το 2015 ένα κενό στην αγορά του on-demand grocery στο Ντουμπάι, μέσα από προσωπική ανάγκη. Αφού σχεδίασε το MVP της Instashop, παραιτήθηκε από την καριέρα του στη Philips και έφτιαξε μια ολιγομελή ομάδα με τη βοήθεια της Ιωάννας Αγγελιδάκη, συνιδρύτριας της Instashop. Το πρώτο συμβόλαιο το έκλεισε με ένα τοπικό σούπερ μάρκετ, πριν καν έχει έτοιμη την εφαρμογή.
Η πρώτη επένδυση ήρθε λίγους μήνες μετά από τους VentureFriends και την Jabbar, γνωστό επενδυτή στην περιοχή της ΜΕΝΑ (Μέση Ανατολή-Βόρεια Αφρική). Οι δύο επενδυτές, VentureFriends και Jabbar, συνέχισαν να στηρίζουν την Instashop καθώς αναπτυσσόταν ραγδαία από κάποιες εκατοντάδες παραγγελίες ημερησίως σε μία χώρα, σε δεκάδες χιλιάδες σε 5 χώρες, και εξελισσόταν σε αδιαφιλονίκητο ηγέτη του αραβικού κόσμου στον χώρο του on-demand grocery.
Εδώ πρέπει να σημειωθεί ότι η Instashop δεν χρειάστηκε σημαντική υποστήριξη και κεφάλαια, αφού η ομάδα κατάφερε να δημιουργήσει μια μεγάλη, γρήγορα αναπτυσσόμενη και κερδοφόρα startup εταιρεία μέσα σε μόλις 5 χρόνια, με συνολική επένδυση ύψους μόλις $7Μ.
Η ικανότητα της Instashop να αναπτύσσεται ραγδαία και να καλύπτει την απότομα αυξημένη ζήτηση συνέβαλε καίρια στην πρόσβαση σε φαγητό και φάρμακα κατά τη διάρκεια της πανδημίας του κορωνοϊού.
Η εξαγορά της Instashop από την Delivery Hero είναι συνέχεια πολύ μεγάλων εξαγορών στην ευρύτερη περιοχή της ΜΕΝΑ, όπως της Careem ($3B) και της Souq ($580M). Η εξαγορά των $360M αποτελεί ρεκόρ για startup εταιρεία με ελληνική ιδρυτική ομάδα και σημαντική λειτουργία στην Ελλάδα, και έρχεται ως συνέχεια της εξαγοράς της Softomotive από τη Microsoft νωρίτερα φέτος. Το success story αυτό αναμένεται να τραβήξει το ενδιαφέρον ακόμα περισσότερων επενδυτών καθώς και να εμπνεύσει μελλοντικούς ιδρυτές στο ελληνικό startup οικοσύστημα.
«Είμαστε πολύ χαρούμενοι που γιορτάζουμε αυτή την επιτυχία με μια ιδρυτική ομάδα στην οποία πάντα πιστεύαμε και με την οποία δουλέψαμε μαζί από τα πρώτα της βήματα το 2015» σχολίασε ο Απόστολος Αποστολάκης, συνιδρυτής και Managing Partner των VentureFriends. «Είμαστε ενθουσιασμένοι για την επιτυχία τους αυτή, την οποία άξιζαν και με το παραπάνω, καθώς και με ό,τι αυτό σημαίνει για το startup οικοσύστημα της ευρύτερης περιοχής».
Η αγορά του online delivery φαγητού και ειδών σούπερ μάρκετ αναπτύσσεται σταθερά στην περιοχή της ΜΕΝΑ τα τελευταία 5 χρόνια. Το μέγεθός της εκτιμάται σε περισσότερα από $10Βn μόνο για τα Η.Α.Ε, με μια μεγάλη στροφή στις online παραγγελίες ως αποτέλεσμα της πανδημίας, η οποία αναμένεται να επιταχύνει την ανάπτυξη του συγκεκριμένου τμήματος της αγοράς ακόμα περισσότερο.